10 zásad při plánování affiliate kampaně pro mediální agentury
medialky

10 zásad při plánování affiliate kampaně pro mediální agentury

V .dognetu jsme už párkrát plánovali a připravovali kampaň ve spolupráci s mediálními agenturami. Ty zastřešují často kompletní komunikaci inzerentů (klientů) a v komunikačním mixu se již začínají vyskytovat i CPA, resp. affiliate kampaně. Co však zohlednit a nezapomenout při plánování? Stačí myslet na 10 základních zásad affiliate kampaně pro mediální agentury.
  • Odlišnost – Affiliate kampaně jsou zcela odlišné od CPC nebo CPM kampaní.
  • Spuštění a aktivita – Jednou z nejdůležitějších věcí je fakt, že affiliate kampaň nelze „zapnout“ jedním klikem a dalším zase vypnout. Kampaň potřebuje čas na rozběhnutí – musí si najít své publishery (majitele webových stránek). To často trvá i více než měsíc.
  • Timing – Kampaně se neplánují na pár týdnů či měsíc „zkušebního“ provozu. Kampani je třeba dát kousek času na rozjezd, a to ať už v síti, nebo i v případě samostatného programu. Proto je vhodné plánování na více než 6 měsíců. Stejně tak v případě rozhodnutí o pozastavení kampaně je potřebných alespoň 10–15 pracovních dnů na informování publisherů. Teprve potom se může kampaň úplně vypnout.
  • Budgeting – Při kampani není správné stanovovat exaktní budget hlavně kvůli tomu, že kampaně mají long-timeový záběr. Je přesně určena cena za akci, což je hlavně z obchodního hlediska velmi efektivní. Je sice možné vyčlenit orientační budget, ale dá se jen velmi těžko přesně definovat, jak publisheři na kampaň zareagují. Klient platí pouze za realizované akce, neplatí paušál ani nic podobného. Proto by se finance na „akci“, které požaduje, měly najít stále. Stále ví, že dostane přesně to, co chce, a umí to využít.
  • Akce – S inzerentem si přesně definujte, jaké akce očekává a co je považováno za akci.
  • Provize – Klient stále přesně a exaktně ví, kolik může za určitou akci dát. Ať už to je procento z prodeje, vyplnění formuláře a podobně. Také je dobré hned určit vrchní hranici možností, abychom mohli v rámci kampaně publisherům nabídnout co nejvyšší částku za akci a ti byli dostatečně motivováni. Pokud se cena přežene, inzerentovi se kampaň nevyplatí. Naopak, pokud se rozhodne šetřit, kampaň nebude mít úspěch, protože publisherům se nebude vyplácet ji používat.
  • Seznam publisherů – Affiliate sítě a i .dognet nemají přesný seznam webů, kde se kampaň bude zobrazovat. To je také rozdíl mezi použitím CPM nebo CPC systémů. Je to podobné, jako když se nasadí kampaň v obsahové síti Google Adwords. Také se přesně neví, kde bude inzerát zobrazen.
  • Zobrazení kampaně – Na rozdíl od CPM a CPC systémů záleží plně na publisherovi, zda kampaň využije nebo ne. Pokud je tedy odměňování nastaveno chybně, kampaň bude mít nízkou úspěšnost.
  • Kontrola – Zprostředkované akce se dají kontrolovat a schvalovat jak manuálně, tak automaticky. Stále však platí, že inzerent určuje, za co platí a ve kterém kroku vzniká nárok na provizi.
  • Schvalování publisherů – Kampaň je možné i uzavřít a následně manuálně schvalovat publishery. Tím se dá teoreticky kontrolovat to, kde a na jakých portálech se kampaň zobrazuje. Tento model však nedoporučujeme, protože značně omezuje kampaň a odrazuje publishery. Klient (inzerent) platí pouze za akci, tedy není prioritní, kde se reklama zobrazuje. Samozřejmě, podmínky sítě nedovolují SPAM, umísťování na nevhodných a nelegálních stránkách. Pokud by se při kampani zjistilo, že publisher umístil kampaň na nevhodnou stránku, ihned bychom tento stav řešili.
  • Existuje několik dalších faktorů, které rádi probereme při plánování osobně. Stačí se ozvat .
Affiliate a CPA kampaně jsou velmi efektivní. Ale spíše jako budget, timing, schvalování webů a podobné věci, které jsou důležité při CPM a CPC kampaních, je třeba sledovat proces a zhodnotit správně akci. S tím vám velice rádi pomůžeme.
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?