FAQ – nejčastěji kladené otázky

FAQ – nejčastěji kladené otázky

Základní otázky

Kdo je to inzerent?

Inzerent je firma/společnost, která chce zvýšit prodej. Může se jednat o e-shop, poskytování půjček či jiné služby na internetu. Inzerent je ochotný zaplatit odměnu (provizi) někomu, kdo mu přivede nové zákazníky. Odměňování může být v procentech (například 5% z výšky objednávky) nebo přesně určené v eurech (například 3 € za přihlášení do newsletteru či vyplnění formuláře). Odměňování může být i kombinované (8 % z výšky objednávky + 1 € za přihlášení do newsletteru).

Kdo je to publisher?

Publisher je osoba nebo firma, která si chce vydělat na internetu propagováním jiných firem/služeb. Například bloger, který si na svůj blog umístí banner a vydělává tím, že návštěvníci jeho blogu se přes banner prokliknou na stránku inzerenta a udělají nákup či jinou akci, kterou inzerent odměňuje. 

FAQ - Inzerent

Jaké podmínky musím splňovat?

Affiliate marketing funguje optimálně u projektů, které jsou spuštěné déle než 1 rok, a realizují minimálně 500-1.000 objednávek měsíčně (dle typu produktů a průměrné ceny objednávky). Rádi pro Váš projekt potenciál a možnosti posoudíme, pokud nám sdělíte základní informace ve vstupním formuláři.

Co všechno musím udělat pro přidání mojí nabídky mezi kampaně?

Musíme posoudit váš projekt, zda se do sítě hodí a má smysl ho integrovat. Affiliate se nehodí pro každého, proto prosím vyplňte vstupní formulář.

Kolik stojí registrace?

Inzerenti se přihlašují přes vstupní formulář, který vyhodnotíme a ozveme se, zda inzerenta přidáme bezplatně, nebo navrhneme jiné, placené řešení. 

FAQ - Publisher

Jaké podmínky musím splňovat?

Při registraci byste měli mít spuštěný nějaký projekt / médium, kde chcete kampaně umístit. Registrací dostáváte možnost začít kampaně využívat. Jejich kompletní seznam i s popisem je dostupný i neregistrovaným na naší stránce. Stačí tedy vyplnit všechny položky při registraci.

Kolik stojí registrace?

Nic. Registrace a využívání našich kampaní je úplně zdarma.

Nejsem živnostník ani firma, mohu být publisherem?

Ano. Na stránce registrace stačí kliknout na tlačítko “Formulář fyzické osoby” a můžete se zaregistrovat i bez živnosti či firmy.

Ještě nemám webovou stránku, jak se zaregistruji?

Pokud ještě nemáte webovou stránku, tak pro vás nemá smysl se registrovat. Pokud ale chcete vidět administrátorské rozhraní či samotné bannery ještě před vytvořením stránky, ve formuláři do políčka pro adresu webu napište: “Ještě nemám web”.

Mohu propagovat kampaně na více stránkách?

Ano. Nepotřebujete na to žádnou další registraci. S jednou registrací můžete kampaně propagovat na neomezeném počtu webových stránek. Všechny však musí splňovat podmínky kampaní a podmínky sítě.

Mohu propagovat kampaně na sociálních sítích?

Ano. Musíte si ale dávat pozor, aby se nejednalo o spam. V případě, že zjistíme, že “spamujete” (ať už na sociálních sítích nebo jinak), může být celé vaše affiliate konto zablokované.

Jak probíhá vyplacení provizí (OSVČ, firma, fyzická osoba)?

Do sítě se může publisher registrovat jako fyzická osoba (nepodnikatel) i jako podnikatel (živnostník nebo firma). Firmy vystavují klasické faktury, které jim proplatíme. Fyzickým osobám vyplácíme provize na základě vyúčtování (SK, CZ). 

Když se někdo přes můj odkaz proklikne, musí hned nakoupit?

Ne, nemusí. Návštěvník se může na stránce “hrabat”, dokonce z ní může odejít. když se vrátí do 30 dnů (délka platnosti cookies může být u různých kampaní různá) a udělá konverzi (nákup, vyplnění formuláře…), stále se provize připisuje vám.

Kampaň je jen pro pozvané, jak se tam dostanu?

V administraci v přehledu kampaní najdete i kampaně, které jsou přístupné jen pro pozvané. Pro přidání se do kampaně klikněte na odkaz „Požádat o přidání“ a čekejte na potvrzující e-mail. Pokud by publisheři mohli využívat všechny kampaně hned po registraci, mohlo by se stát, že by se registroval nějaký spekulant a začal poškozovat dobré jméno našeho inzerenta. poziadat-o-pridanie

Proč mně byla zamítnutá provize?

Nejčastěji je provize zamítnutá z důvodu duplicity. Taková transakce se vyznačuje stejným ID objednávky, několikasekundovým rozdílem a stejnou IP adresou. U formulářů to může být stejnými údaji či spamem. Příklad: Tři objednávky, stejné ID, krátce po sobě, stejná suma. První objednávka je v stavu čekající, další dvě byli automaticky zamítnuté. zamietnuta-provizia

Jak dlouho trvá schvalování provizí?

Schvalování provizí trvá přibližně jeden měsíc. U e-shopů to může být ještě déle (zboží musí být převzaté a zaplacené). Každý měsíc získáváme od inzerentů přehled, na jehož základě schvalujeme nebo zamítáme provize, popřípadě připisujeme bonusy (například za úspěšné otevření účtu nebo poskytnutí půjčky). Detailní popis schvalování najdete u každé kampaně.

Jak zjistím, že jsem získal bonus za sale?

Každý měsíc získáváme od inzerentů zprávu, na základě které připisujeme bonusy (například za úspěšné otevření účtu nebo poskytnutí půjčky). Příklad: Pokud jste přivedli nového klienta pro mBank, máte v přehledu provizi 5 € za lead. Pokud byl účet úspěšně otevřený, při schvalování se 5 € změní na 19 € (tj. připíšeme vám ke konkrétní transakci 14 € za sale). 

Jak zjistím, že jsem na stránku přidal správný odkaz/banner?

Klikněte na odkaz/banner na vaší stránce a následně zkontrolujte v administraci, zda se zaznamenal proklik (v levém menu „Přehledy“ – „Seznam všech kliknutí“). Údaje se aktualizují každých 25 minut. Proto se nelekejte, když proklik nevidíte v systému okamžitě. 

Mohu upravit odkaz a odkazovat na nějakou podstránku, např. na konkrétní výrobek?

Ano. Příklad: Máme kampaň topánky.sk. Klasický textový odkaz má tvar např: http://www.topanky.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac. Odkaz ale směřuje na hlavní stránku a vy chcete odkazovat na konkrétní topánky nebo kategorii. Vezměte tedy url adresu, kam chcete lidí posílat, např: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010 a za ni přidáte vaše kódy. Výsledek bude: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac Více ve zvláštním článku, kde najdete i video. 

Zkratky a cizí slova

Konverze a míra konverze

Konverze znamená splnění cíle, který stránka má. Může to být nákup, vyplnění formuláře, stáhnutí brožury a podobně. Míra konverze se udává v procentech a znamená, kolik ze 100 návštěvníků udělalo konverzi. Běžně mají e-shopy konverzní poměr 0,5 – 2 %. Představte si, že máte obchod a u vstupu do obchodu sledujete počet návštěvníků. Míra konverze vyjadřuje, kolik procent z lidí, kteří k vám přišli, také nakoupilo. .

Cookies

Cookies jsou údaj, který identifikuje návštěvníka webu i publishera, který ho tam přivedl. Je to dočasný soubor, který se ukládá v přehledu návštěvníka. Tím pádem můžeme přiřadit provizi publisherovi. Cookies zabezpečují i to, aby publisher dostal provizi, i když se návštěvník po několika dnech na web vrátí.

Impresia s click-rate (CTR)

Imprese se rovná zobrazení. Používá se hlavně u bannerů, kde se platí formou CPT, tedy za počet impresí (zobrazení banneru). CTR znamená click-rate. Udává se v procentech a vyjadřuje, kolik ze 100 návštěvníků, resp. impresí, na banner kliklo. Čím vyšší CTR, tím lépe. Pozor však na zavádění – pokud budete obsahem reklamy klamat, získáte sice návštěvnost, která se ale nepřemění na efektivní konverze.

ROI

Return on investment a jeho zkratka ROI znamená návratnost investice. Vyjadřuje to, jak se investice vyplatí.

CMS

Tato zkratka skrývá pojem content management system. Jedná se o systém, na základě kterého ovládáte obsah na své stránce. Funguje to tak, že se přihlásíte do CMS a přes administrativní rozhraní přidáváte a editujete obsah. Je to zjednodušený nástroj na to, aby i neprogramátor uměl spravovat webové stránky.

SEM

Vyhledávání v Google může sloužit na získání velké návštěvnosti vašeho projektu. Search engine marketing se zabývá tím, jak co nejefektivněji tuto návštěvnost získat. V rámci Google se na to používá reklamní platforma Google Adwords, kde si zaplatíte za kliknutí na reklamu podle toho, jaká klíčová slova zvolíte. Je to rychlý, ale placený způsob získávání návštěvnosti.

Lead generation

Tento pojem pojednává o modelu, resp. procesu fungování kampaně/projektu. Pokud je něco zameřené na „lead generation“, je to zaměřené na jasný cíl – získávání kontaktů, vyplněných formulářů, mailů a podobně. Ty se později mohou obchodně zpracovat na prodeje. Často tak fungují kampaně např. u bank – sbírají „leady“ na potenciální zákazníky, které potom oslovují.

RTB

Real-time-bidding je poměrně pokročilá a nová technologie na nákup reklamních bannerů. Jedná se o aukci v reálném času, kdy si inzerent nastaví maximální cenu za impresi (zobrazení) banneru a systém sám určuje, kde se zobrazí. Více si o tom povíme v samostatném dílu akademie, protože na toto téma nic nenavazuje.

Guest blogging

Pod tímto pojmem se skrývá umístění vašeho autorského článku na jiný projekt (blog, magazín apod.). Jednoduše oslovíte majitele s tím, že připravíte jedinečný článek pro jeho projekt – úplně zdarma. Stačí, když budete moci v rámci článku získat 1–2 odkazy na vaši stránku a podpis autora. On získá obsah a vy reklamu. Odkazy jednak pomohou získat přímo návštěvníky, ale jsou důležité i pro SEO.

Které inzerenty u nás najdete?