
Řekněte CSS partnerům své ano: 5 výhod affiliate spolupráce s CSS publishery
V online prostoru plném různorodých e-shopů přináší platforma Google Shopping zákazníkům možnost jednoduchého a přehledného srovnávání produktů a jejich cen.
E-shopy umisťují na Google Shopping produkty s cílem přilákat zákazníky spíše než konkurence. Google Shopping kampaně si přitom mohou spravovat samy nebo využít služeb jednoho či více CSS (Comparison Shopping Services) partnerů, kteří inzerují produkty jejich jménem.
Kdo jsou CSS partneři?
Dnes vidíme na platformě Google Shopping inzerci různých partnerů, ale nebylo to vždy tak. V roce 2017 dostal Google pokutu za zneužívání tržní dominance svého internetového prohlížeče, když ve výsledcích vyhledávání zvýhodňoval svůj vlastní porovnávač cen.
V reakci na ultimátum od Evropské komise vyřešit toto antimonopolní chování vznikl Google CSS partnerský program. Po registraci do programu získá nezávislý cenový porovnávač možnost inzerovat produkty na rovnocenných místech jako Google, a to přibližně o 20 % levněji.
Ve výsledku dnes mají e-shopy na výběr z řady CSS partnerů, se kterými mohou spolupracovat na maximalizování výkonu Google Shopping kampaní.
Zdroj: t.ly/-HbZP
CSS partneři v síti Dognet
V affiliate síti Dognet spolupracujeme pouze s ověřenými CSS partnery, kteří v síti vystupují jako publisheři. Google Shopping kampaně směřují přímo na e-shopy inzerentů, kterým takovýmto způsobem přinášejí nejen vysoký objem návštěvnosti, ale také stovky nových objednávek měsíčně.
O tom, zda chcete ve své kampani povolit CSS partnery, se můžete rozhodnout při integraci kampaně nebo kdykoli během spolupráce. Potřebný je pouze XML feed, o všechno ostatní se postarají přímo partneři.
Proč zapojit CSS partnery i vedle vlastních Google Shopping kampaní?
1. Cena vašich Google Shopping kampaní se nenavýší
Produkty se v Google Shopping umisťují na základě aukčního systému. Na nejlepší pozici ve výsledcích vyhledávání se zobrazí produkt toho e-shopu, který nabídl v aukci nejvyšší sumu za proklik. Částka, kterou za proklik zaplatí, přitom není ve výši, kterou nabídl, ale vychází z druhé nejvyšší nabídky konkurenčního e-shopu.
Příklad 1:
V aukci nabízíte 30 centů za proklik. Další nejvyšší nabídka patří konkurenčnímu e-shopu, který nabízí 20 centů za proklik. Vyhrává vaše nabídka a za proklik platíte 20 centů.
Nabídky odkazující na stejný e-shop Google nevnímá jako konkurenční a nestaví je v aukci proti sobě bez ohledu na to, z kolika zdrojů pocházejí. Pokud vyhraje vaše nabídka, cena za proklik se bude nadále odvíjet od druhé nejvyšší nabídky konkurence – ne od nabídky vašeho CSS partnera.
Příklad 2:
V aukci nabízíte 30 centů za proklik. Další nejvyšší nabídka patří vašemu CSS partnerovi, který nabízí 25 centů. Třetí nejvyšší nabídka patří konkurenčnímu e-shopu, který nabízí 20 centů. Vaše nabídka vyhrává a jelikož váš CSS partner není vaší konkurencí, protože odkazuje na stejný e-shop, v tomto případě platíte až třetí nejvyšší nabídku – 20 centů.
Jelikož cena vašich vlastních Google Shopping kampaní není ovlivněna nabídkami CSS partnerů, nemusíte si vybrat pouze jednu z těchto možností. Spolupracovat s CSS partnery se vyplatí i vedle vlastních Google Shopping kampaní.
2. Kombinace rozdílných strategií vám zajistí lepší viditelnost
Spolupráce s CSS partnery zvyšuje pravděpodobnost přebití konkurence a zobrazení vašeho produktu při každém vyhledávání, jelikož do aukce přichází vaším jménem několik nabídek.
Vzniká také možnost zobrazení více produktů z vašeho e-shopu ve výsledcích jednoho vyhledávání, čehož nelze dosáhnout při inzerování produktů z jednoho zdroje.
Přestože CSS partneři mohou zachytit i část návštěvnosti, kterou jste předtím zachytili vašimi Google Shopping kampaněmi, jejich rozdílné strategie a přístupy dokáží celkový objem prokliků a prodejů z Google shopping navýšit.
Ani při zapojení více CSS partnerů se nemusíte obávat toho, že výsledky jednoho budou růst na úkor druhého. Analýza výkonu dvou zapojených CSS partnerů u našeho klienta ze segmentu nábytku ukázala u obou z října na listopad 2023 nárůst v přineseném obratu, a to o 206 % a 70 %.
Nárůst výkonu kampaně po zapojení CSS partnerů
3. Platíte pouze provizi ze zprostředkovaných prodejů
V případě vlastních Google Shopping kampaní vám Google účtuje cenu za každý proklik z umístěného produktu na váš e-shop.
V případě přímé spolupráce s CSS partnerem tyto prokliky většinou hradí partner. Následně vám za svou službu účtuje cenu dle vzájemné dohody, která se nejčastěji odvíjí od přinesené návštěvnosti.
4. Nesdílíte s nikým přístup do svého Google Merchant účtu
Google Merchant účet vám umožňuje spravovat Google Shopping kampaně, a tedy nahrávat a upravovat informace o produktech tak, jak je chcete zobrazovat zákazníkům.
Protože mají CSS partneři v Dognetu k dispozici váš produktový feed, není třeba s nikým sdílet přístup do vašeho účtu. CSS partneři používají vlastní Google Merchant účty pro každého inzerenta, jehož produkty propagují.
Přehled o všech CSS partnerech, kteří odkazují na váš e-shop, máte k dispozici ve vašem Google Merchant účtu. Po ukončení spolupráce s CSS partnerem se můžete z jejich propagace odhlásit prostřednictvím možnosti „opt-out“.
5. Nový pohled dokáže přinést lepší výsledky
Mnoha e-shopům spravují Google Shopping kampaně agentury, které mají výhrady k zapojení CSS partnerů. Důvodem jsou většinou obavy z možného poklesu jejich vlastních výsledků nebo náročnějšího vyhodnocování.
CSS partner však není „náhradou“ agentury při vytváření Google Shopping kampaní. Jeho přidanou hodnotou jsou profesionální zkušenosti s touto platformou, které využívá při optimalizaci a práci s produktovým feedem. Platí zde známé přísloví, „když dva dělají totéž, nikdy to není totéž.“
- Představte si, že vaše vlastní Google Shopping kampaně vám přinášejí 100 objednávek měsíčně a stará se o ně agentura.
- Po zapojení CSS partnerů klesne výkon vaší vlastní kampaně na 70 objednávek měsíčně.
- Na čistě provizní bázi však získáte dalších 60 objednávek měsíčně od CSS partnerů.
- Celkově se tedy zvýší objem objednávek z platformy Google Shopping ze 100 na 130. A to jen přidáním CSS partnerů do affiliate kampaně.
Jsou CSS partneři pro mě vhodní? V jakém počtu?
Z našich zkušeností považujeme spolupráci s více CSS partnery za výhodnou volbu pro většinu inzerentů. Výjimkou mohou být e-shopy s velmi specifickou nebo úzkou nabídkou sortimentu.
Základ je spolupráci s CSS partnery v rámci affiliate kampaně vyzkoušet a následně se podle výsledků a vlivu na výkon vašich vlastních kampaní rozhodnout o další strategii.
Výkon zapojených CSS partnerů můžete v reálném čase sledovat přímo ve své Dognet administraci. Najdete zde všechny důležité údaje, jako jsou počet prokliků a prodejů, výše obratu a provizí nebo průměrný náklad na proklik. Díky tomu si umíte jednoduše porovnat výkon partnerů s výkonem vašich vlastních Google Shopping kampaní a vyhodnotit, zda společně přinášíte pro váš e-shop větší obrat v porovnání s obdobím, kdy jste byli na Google Shopping sami.