NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web

NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web

Co to je retargeting, ví asi každý z nás. Má však uplatnění i v affiliate marketingu pro publishery? Ano, má. Je třeba se ale držet drahých produktů, cíleného trafficu a zdravého rozumu. Znovu tento článek berte jako hypotetickou case study. Nezkoušel jsem to, protože na to bohužel nemám prostor. Když něco vymyslím, dám to do článku, abyste si z toho mohli vzít to, co potřebujete.

Idea drahých produktů a retargetingu

Jak jsem už psal v předešlém článku, je dobré cílit na drahé produkty. Jsem zastáncem rychlých výsledků a podpory affilu přes PPC – ne jen čekat na SEO výsledky. Projděme si nyní vymyšlený scénář výroby nového affil webu.
  1. Vybereme si téma, například kuchyňské roboty, které se prodávají přes vícero „affil friendly“ e-shopů. A jsou dost drahé.
  2. Vytvoříme recenzní stránku, kde je porovnáme. Nemusíme reálně mít ty přístroje doma, ale bylo by to fajn.
  3. Získáme kvalitní informace a uděláme opravdu hodnotný affil web o kuchyňských robotech. Nemusí být obsáhlý, ale věcný. A samozřejmě vybíráme drahé přístroje, které ale mají nějaký objem přirozeného vyhledávání.
  4. A teď konečně k tomu trafficu a kampani
    1. Budete kupovat „hyper cílený“ traffic z vyhledávače. Tedy například konkrétní označení robota „robotoman xb5874 ultra“ nebo  „kuchyňský robot robotoman xb5874 ultra“
    2. Vyhneme se slovům jako „kuchyňský robot“ apod. Ta jsou pro nás nezajímavá (jsou cílená, ale ne hyper cílená).
    3. Za kliky můžeme platit nejvyšší sumu, protože chceme všechny.
    4. Na web dostaneme extrémně cílenou návštěvnost, ale jen řádově v jednotkách nebo nízkých desítkách denně.
  5. Sbíráme retargeting listy
    1. Podle landing pages (například robotoman xb5874 ultra) vytvoříme specifické retargetingové listy.
    2. Abychom uměli oslovit extrémně cíleně konkrétní návštěvníky.
    3. Retargetingových listů bude minimálně tolik, kolik produktů.
  6. Pokročilé věci
    1. Nevím, jestli se to technicky dá, ale zařazovat lidi můžeme do retargetingového listu až tehdy, když jsou na webu například 10 sekund.
    2. Tím vyčleníme lidi, kteří to opravdu chtějí a ne jen „surfují“.
  7. Speciální cílovky
    1. V retargetingových listech máme najednou pár lidí, které začneme nahánět (retargetovať).
    2. Protože tam máme jen pár lidí a většinou se platí za zobrazení (u bannerů, na Facebooku apod.), tak můžeme investovat tolik, kolik je třeba (maximum), neboť je to laciné (pár centů za 1000 zobrazení).
    3. Začneme to do nich pumpovat –  „Vyberte si ten správný robot robotoman xb5874 ultra, poradíme, kde ho koupit nejvýhodněji!“. Přes bannery, na Facebooku, textové reklamy…
    4. Máme retargetingové listy na Facebooku, v Adwords, ETARGET, Skliku… všude, kde se dá, jen abychom ho mohli co nejlépe znovu oslovit.
    5. Jak dlouho to do nich pumpovat, je na vás a A/B testingu. Či si dát 2 dny pauzu, nebo týden, a začít znovu. Záleží na tom, jaký nákupní cyklus produkt má a kolik trvá udělat nákupní rozhodnutí. Kuchyňský robot se kupuje jednou za život, proto rozhodnutí trvá asi trochu déle.
  8. Chcete je zpátky
    1. Cíl je jasný – dostat je zpátky a zkonvertovat je.
    2. Z retargetingu je můžeme posílat už na jinou landing page v rámci webu, nejen tam, kde jsme je získali.
    3. Vytvořte si nové landing pages, kde už budete tlačit člověka k nákupu a nebude tam tolik informací jako na normální landing page – aby se neztratil.
    4. To všechno za účelem vyšší pravděpodobnosti konverze.
retargeting Takže pár opěrných bodů
  • Promujte drahé výrobky (například kuchyňské roboty), které stojí i 500 € a při 4% provizi je to už zajímavé.
  • Člověka nahánějte, retargetujte a snažte se ho zkonvertovat.
  • Máte tedy hypoteticky 20 € na to, abyste člověka chytili zpět a prodali mu to. Za tu cenu se vyplatí jít za ním i osobně domů. 😀
To je všechno. 🙂 Myslíte, že by to fungovalo? 😀 Neboť, kdybyste měli takových webů 10–15, nastavený retargeting tak by to mohl dlouhodobě fičet. Štefan Polgari

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?