NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web
NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web
Co to je retargeting, ví asi každý z nás. Má však uplatnění i v affiliate marketingu pro publishery? Ano, má. Je třeba se ale držet drahých produktů, cíleného trafficu a zdravého rozumu.
Znovu tento článek berte jako hypotetickou case study. Nezkoušel jsem to, protože na to bohužel nemám prostor. Když něco vymyslím, dám to do článku, abyste si z toho mohli vzít to, co potřebujete.
Idea drahých produktů a retargetingu
Jak jsem už psal v předešlém článku, je dobré cílit na drahé produkty. Jsem zastáncem rychlých výsledků a podpory affilu přes PPC – ne jen čekat na SEO výsledky. Projděme si nyní vymyšlený scénář výroby nového affil webu.- Vybereme si téma, například kuchyňské roboty, které se prodávají přes vícero „affil friendly“ e-shopů. A jsou dost drahé.
- Vytvoříme recenzní stránku, kde je porovnáme. Nemusíme reálně mít ty přístroje doma, ale bylo by to fajn.
- Získáme kvalitní informace a uděláme opravdu hodnotný affil web o kuchyňských robotech. Nemusí být obsáhlý, ale věcný. A samozřejmě vybíráme drahé přístroje, které ale mají nějaký objem přirozeného vyhledávání.
- A teď konečně k tomu trafficu a kampani
- Budete kupovat „hyper cílený“ traffic z vyhledávače. Tedy například konkrétní označení robota „robotoman xb5874 ultra“ nebo „kuchyňský robot robotoman xb5874 ultra“
- Vyhneme se slovům jako „kuchyňský robot“ apod. Ta jsou pro nás nezajímavá (jsou cílená, ale ne hyper cílená).
- Za kliky můžeme platit nejvyšší sumu, protože chceme všechny.
- Na web dostaneme extrémně cílenou návštěvnost, ale jen řádově v jednotkách nebo nízkých desítkách denně.
- Sbíráme retargeting listy
- Podle landing pages (například robotoman xb5874 ultra) vytvoříme specifické retargetingové listy.
- Abychom uměli oslovit extrémně cíleně konkrétní návštěvníky.
- Retargetingových listů bude minimálně tolik, kolik produktů.
- Pokročilé věci
- Nevím, jestli se to technicky dá, ale zařazovat lidi můžeme do retargetingového listu až tehdy, když jsou na webu například 10 sekund.
- Tím vyčleníme lidi, kteří to opravdu chtějí a ne jen „surfují“.
- Speciální cílovky
- V retargetingových listech máme najednou pár lidí, které začneme nahánět (retargetovať).
- Protože tam máme jen pár lidí a většinou se platí za zobrazení (u bannerů, na Facebooku apod.), tak můžeme investovat tolik, kolik je třeba (maximum), neboť je to laciné (pár centů za 1000 zobrazení).
- Začneme to do nich pumpovat – „Vyberte si ten správný robot robotoman xb5874 ultra, poradíme, kde ho koupit nejvýhodněji!“. Přes bannery, na Facebooku, textové reklamy…
- Máme retargetingové listy na Facebooku, v Adwords, ETARGET, Skliku… všude, kde se dá, jen abychom ho mohli co nejlépe znovu oslovit.
- Jak dlouho to do nich pumpovat, je na vás a A/B testingu. Či si dát 2 dny pauzu, nebo týden, a začít znovu. Záleží na tom, jaký nákupní cyklus produkt má a kolik trvá udělat nákupní rozhodnutí. Kuchyňský robot se kupuje jednou za život, proto rozhodnutí trvá asi trochu déle.
- Chcete je zpátky
- Cíl je jasný – dostat je zpátky a zkonvertovat je.
- Z retargetingu je můžeme posílat už na jinou landing page v rámci webu, nejen tam, kde jsme je získali.
- Vytvořte si nové landing pages, kde už budete tlačit člověka k nákupu a nebude tam tolik informací jako na normální landing page – aby se neztratil.
- To všechno za účelem vyšší pravděpodobnosti konverze.
- Promujte drahé výrobky (například kuchyňské roboty), které stojí i 500 € a při 4% provizi je to už zajímavé.
- Člověka nahánějte, retargetujte a snažte se ho zkonvertovat.
- Máte tedy hypoteticky 20 € na to, abyste člověka chytili zpět a prodali mu to. Za tu cenu se vyplatí jít za ním i osobně domů. 😀