Březnové novinky pro publishery
Dnes vám přinášíme další část Novinek pro publishery.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale i jako podcast.
Pokud jste si zatím nestihli všimnout – vylepšili jsme vyhledávání a kategorizaci kampaní na webu. Nově si už můžete filtrovat podle segmentu, jaký vás zajímá, podle země i podle povolení a prvků k dispozici.
Tento rok kromě toho intenzívně makáme na vylepšeních po technické stránce sítě. O všem budete určitě včas informovaní a věříme, že se vám díky tomu bude s našimi kampaněmi pracovat ještě lépe.
Pomalu přichází jaro, “lockdown” pokračuje, pojďme se tedy společně podívat na to, jaký to má všechno vliv na affiliate.
Zastoupení trhů v únoru 2021
Poměr jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí v síti Dognet se proti minulému měsíci téměř vůbec nezměnil. Poměr slovenského a českého trhu je dál absolutně stejný. Malá změna se udála u rumunského a maďarského trhu, kde poměr maďarského trhu klesl z 5 % na 4 % a rumunského naopak stoupl z 1 % na 2 %.
Zastoupení segmentů v únoru 2021
Výraznější změny nenastaly ani v podílu jednotlivých segmentů na celkovém počtu konverzí. Největší podíl má stále segment Bydlení a nábytek, následovaný kategorií Ostatní a těsně za sebou Sport a Móda a krása.
Podíl sportu, který minulý měsíc zaznamenal oproti prosinci výraznější skok, se stále drží na stejných procentech podílu.
Změny v segmentech únor 2021 vs. leden 2021
I na tomto grafu je vidět, že změny počtů konverzí v segmentech za únor v porovnání s lednem jsou jen velmi malé, na rozdíl od předcházejícího měsíce, kdy bylo vidět výraznější změny kvůli porovnávání s vánoční sezónou.
Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech
Průměrná hodnota objednávky ve většině segmentů znovu mírně vzrostla. Největší rozdíl byl v segmentu financí, kde průměrná výška objednávky vzrostla až o 16 €, a tedy se zvýšila i průměrná provize za jednu konverzi.
Mírný pokles v hodnotě objednávky i průměrné provizi nastal jen v segmentu elektroniky.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání ledna vs. prosince. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v lednu aspoň 50 a víc konverzí.
- NanoSPACE.cz +267 %
- Eyerim.cz +78 %
- UzasneDarceky.sk +73 %
- Shooos.sk + 56 %
- Portsystem.sk +54 %
- Olivie.cz +53 %
- Tvrdeneskla.eu +46 %
- Eyerim.sk +43 %
- Suprovedarky.cz +43 %
- OutletExpert.cz +42 %
- GlashGirl.sk +39 %
- Sinsay.com / sk +38 %
- Svet-kupelne.sk +36 %
- Darcekovy-raj.sk +36 %
- Inzep.cz +35 %
- eFarby.sk +31 %
- Kinekus.sk +31 %
- Astoreo.sk +30 %
- Venira.cz +30 %
- Moebelix.sk +27 %
Největším skokanem je kampaň NanoSPACE.cz, která měla v únoru oproti lednu až o 267 % víc konverzí. Tuto kampaň se teď jednoznačně vyplatí propagovat. Covid opatření se stále zpřísňují v Česku i na Slovensku a nanoSPACE nabízí respirátory, roušky, antivirové šátky i domácí testy.
Zajímavě si polepšily i kampaně Eyerim.cz a ÚžasnéDarčeky.sk.
Únoroví skokani nemají až tak výrazný rozdíl, jako tomu bylo v předcházejících měsících, ale je třeba brát do úvahy i to, že únor je nejkratším měsícem roku.
Kampaně s největšími výdělky
- Decathlon.sk
- 4home.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Moebelix.cz
- 4home.sk
- Nanospace.cz
- MerkuryMarket.sk
- Nabbi.sk
- Andreashop.sk
Žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní za únor jednoznačně kralují kampaně ze segmentu Bydlení a nábytku. Oproti minulému měsíci se jen mírně změnilo jejich pořadí. Největší změnou je vypadnutí Temponabytok.sk z top 10 a přibytí skokana Nanospace.cz.
Nejlepší výdělky publisherů za únor 2021
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 5 621 | 27 430,60 € |
Obsah | 12 554 | 27 001,81 € |
Obsah | 3 646 | 23 397,55 € |
Ostatní | 7 652 | 20 306,22 € |
Obsah | 4 008 | 16 252,92 € |
Ostatní | 7 533 | 15 906,93 € |
Obsah | 2 546 | 15 067,27 € |
Ostatní | 2 730 | 10 320,81 € |
Ostatní | 3 807 | 9 481,89 € |
Ostatní | 3 744 | 9 248,70 € |
Ostatní | 2 961 | 7 565,99 € |
Ostatní | 2 298 | 7 068,70 € |
Obsah | 2 298 | 7 068,70 € |
Obsah | 1 036 | 6 467,85 € |
Obsah | 581 | 4 648,47 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden casbhack/voucher portál. „Ostatné“ zahrnuje cachback, voucher i CSS partnery.
Tip na březen
Pomaličku, ale jistě se nám blíží jaro. Příroda se probouzí a zahrádkáři se vrhají na zahrádky, bytový pěstitelé začínají zvelebovat balkóny a vám se naskytuje možnost propagovat kampaně právě s tímto sortimentem.
Tvořte zajímavý obsah a nezapomeňte jim doporučit, kde výhodně nakoupí všechno potřebné náčiní, vybavení, ale například i grily, zahradní nábytek, bazény a podobně. Zahradní centra jsou sice už minimálně u nás na Slovensku otevřená, stále je vidět, že všechno, co se dá, lidé nakupují online.
Komunikujte tedy jasně tuto možnost bezpečného a jednoduchého online nákupu i u věcí, které by si lidé v běžné době raději nakoupili osobně v prodejně.
S koncem zimy to lidi začíná přirozeně táhnout i víc do přírody, samozřejmě, v rámci okresu. Doporučuji tedy nezapomenout ani na sportovní, turistické nebo campingové vybavení.
Zahrádkářské potřeby, vybavení a zahradní nábytek
KAMPAŇ | ODKAZ NA PRODUKTY | PROVIZE | DETAIL KAMPANĚ | KONVERZNÍ POMĚR | PRŮMĚRNÁ PROVIZE |
2jakost.cz | Produkty | 7 % | Zobrazit | 0,78 % | 12,02 € |
4home.sk | Produkty | až 8 % | Zobrazit | 8,07 % | 1.99 € |
4home.cz | Produkty | až 8 % | Zobrazit | 3,75 % | 2,31 € |
Alinda.sk | Produkty | až 12 % | Zobrazit | 8,16 % | 4,06 € |
Andreashop.sk | Produkty | 1 % | Zobrazit | 2,62 % | 1,63 € |
Astoreo.sk | Produkty | až 15 % | Zobrazit | 1,19 % | 2,85 € |
Astoreo.cz | Produkty | až 15 % | Zobrazit | 3,6 % | 4,26 € |
Baumax.cz | Produkty | 3,5 % | Zobrazit | 2,15 % | 7,74 € |
Boel.sk | Produkty | až 4,5 % | Zobrazit | 2,22 % | 4,43 € |
eFarby.sk | Produkty | až 13 % | Zobrazit | 0,61 % | 3,90 € |
Electronic-star.sk | Produkty | až 5 % | Zobrazit | 1,84 % | 6,02 € |
Electronic-star.cz | Produkty | až 5 % | Zobrazit | 2,12 % | 2,12 % |
Eshopist.sk | Produkty | až 6 % | Zobrazit | 2,58 % | 7,91 € |
Eshopist.cz | Produkty | až 6 % | Zobrazit | 2,09 % | 5,00 € |
Farlesk.sk | Produkty | až 7 % | Zobrazit | 5,44 % | 2,92 € |
Houseland.sk | Produkty | až 8 % | Zobrazit | 1,91 % | 4,61 € |
Houseland.cz | Produkty | až 8 % | Zobrazit | 3,57 % | 4,12 € |
i-Zahradnynabytok.sk | Produkty | až 4 % | Zobrazit | 0,3 % | 23,13 € |
i-Zahradninabytek.cz | Produkty | až 4 % | Zobrazit | 1,05 % | 20,02 € |
Kinekus.sk | Produkty | až 5 % | Zobrazit | 1,91 % | 1,07 € |
Kitos.sk | Produkty | 8,5 % | Zobrazit | 1,97 % | 1,70 € |
Kitos.cz | Produkty | 8,5 % | Zobrazit | 6,87 % | 1,89 € |
Kokiskashop.sk | Produkty | 8 % | Zobrazit | 1,32 % | 4,30 € |
Kokiskashop.cz | Produkty | 8 % | Zobrazit | 2,47 % | 3,65 € |
Mall.sk | Produkty | až 5 % | Zobrazit | 0,22 % | 0,19 € |
Marimex.sk | Produkty | 3 % | Zobrazit | 2,12 % | 6,64 € |
Merkurymarket.sk | Produkty | 3,5 % | Zobrazit | 3,08 % | 6,42 € |
Moebelix.sk | Produkty | až 7 % | Zobrazit | 2,31 % | 4,61 € |
Moebelix.cz | Produkty | až 7 % | Zobrazit | 4,9 % | 4,13 € |
Nabbi.sk | Produkty | až 6 % | Zobrazit | 1,43 % | 6,69 € |
Slevnuj.sk | Produkty | až 15 % | Zobrazit | 7,68 % | 1,31 € |
Slevnu.cz | Produkty | až 15 % | Zobrazit | 6,17 % | 1,17 € |
Velkykosik.sk | Produkty | 10 % | Zobrazit | 3,71 % | 2,88 € |
*Data ve sloupcích „Konverzní poměr“ a „Průměrná provize“ jsou za období 1. 9. 2020 – 28. 2. 2021
Sportovní, turistické a campingové vybavení
KAMPAŇ | ODKAZ NA PRODUKTY | PROVIZE | DETAIL KAMPANĚ | KONVERZNÍ POMĚR | PRŮMĚRNÁ PROVIZE |
Decathlon.sk | Produkty | 6 % | Zobrazit | 1,92 % | 2,43 € |
Gamisport.sk | Produkty | až 6 % | Zobrazit | 0,96 % | 3,19 € |
Gamisport.cz | Produkty | až 6 % | Zobrazit | 2,04 % | 3,53 € |
inSPORTline.sk | Produkty | až 5 % | Zobrazit | 0,73 % | 8,52 € |
Najlacnejsisport.sk | Produkty | 7 % | Zobrazit | 1,01 % | 5,08 € |
Nejlevnejsisport.cz | Produkty | až 5 % | Zobrazit | 1,45 % | 2,66 € |
Nessisport.cz | Produkty | až 14 % | Zobrazit | 3,59 % | 6,61 € |
Nike.com | Produkty | 3,5 % | Zobrazit | – | – |
Sport365.cz | Produkty | až 6 % | Zobrazit | 4,01 % | 2,29 € |
Sportby.sk | Produkty | až 8 % | Zobrazit | 1,82 % | 8,00 € |
Sportby.cz | Produkty | až 8 % | Zobrazit | 2,17 % | 4,30 € |
*Data ve sloupcích „Konverzní poměr“ a „Průměrná provize“ jsou za období 1. 9. 2020 – 28. 2. 2021
Know how tip
Pokud jste tak ještě neudělali, nezapomeňte se přidat do naší facebookové skupiny Affiliate podpora Dognet, kde dáváme všechny zajímavé informace, nové kampaně, ale i akce jednotlivých e-shopů a podobně.
Tip na nástroj
GoFullPage – Full Page Screen Capture vám usnadní vytváření screenshotů celé obrazovky a ne jen její části, jako je to při klasickém screenshotu. Následně si můžete celý screenshot např. ve Skicáři upravit, zmenšit podle vašich požadavků.