Březnové novinky pro publishery

Březnové novinky pro publishery

Dnes vám přinášíme další část Novinek pro publishery. 

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale i jako podcast.

Pokud jste si zatím nestihli všimnout – vylepšili jsme vyhledávání a kategorizaci kampaní na webu. Nově si už můžete filtrovat podle segmentu, jaký vás zajímá, podle země i podle povolení a prvků k dispozici.

Tento rok kromě toho intenzívně makáme na vylepšeních po technické stránce sítě. O všem budete určitě včas informovaní a věříme, že se vám díky tomu bude s našimi kampaněmi pracovat ještě lépe.

Pomalu přichází jaro, “lockdown” pokračuje, pojďme se tedy společně podívat na to, jaký to má všechno vliv na affiliate.

Zastoupení trhů v únoru 2021

Poměr jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí v síti Dognet se proti minulému měsíci téměř vůbec nezměnil. Poměr slovenského a českého trhu je dál absolutně stejný. Malá změna se udála u rumunského a maďarského trhu, kde poměr maďarského trhu klesl z 5 % na 4 % a rumunského naopak stoupl z 1 % na 2 %.

Zastoupení segmentů v únoru 2021

Výraznější změny nenastaly ani v podílu jednotlivých segmentů na celkovém počtu konverzí. Největší podíl má stále segment Bydlení a nábytek, následovaný kategorií Ostatní a těsně za sebou Sport a Móda a krása.

Podíl sportu, který minulý měsíc zaznamenal oproti prosinci výraznější skok, se stále drží na stejných procentech podílu.

Změny v segmentech únor 2021 vs. leden 2021

I na tomto grafu je vidět, že změny počtů konverzí v segmentech za únor v porovnání s lednem jsou jen velmi malé, na rozdíl od předcházejícího měsíce, kdy bylo vidět výraznější změny kvůli porovnávání s vánoční sezónou.

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

Průměrná hodnota objednávky ve většině segmentů znovu mírně vzrostla. Největší rozdíl byl v segmentu financí, kde průměrná výška objednávky vzrostla až o 16 €, a tedy se zvýšila i průměrná provize za jednu konverzi. 

Mírný pokles v hodnotě objednávky i průměrné provizi nastal jen v segmentu elektroniky.

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání ledna vs. prosince. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v lednu aspoň 50 a víc konverzí.

  1. NanoSPACE.cz +267 %
  2. Eyerim.cz +78 %
  3. UzasneDarceky.sk +73 %
  4. Shooos.sk + 56 %
  5. Portsystem.sk +54 %
  6. Olivie.cz +53 %
  7. Tvrdeneskla.eu +46 %
  8. Eyerim.sk +43 %
  9. Suprovedarky.cz +43 %
  10. OutletExpert.cz +42 %
  11. GlashGirl.sk +39 %
  12. Sinsay.com / sk +38 %
  13. Svet-kupelne.sk +36 %
  14. Darcekovy-raj.sk +36 %
  15. Inzep.cz +35 %
  16. eFarby.sk +31 %
  17. Kinekus.sk +31 %
  18. Astoreo.sk +30 %
  19. Venira.cz +30 %
  20. Moebelix.sk +27 %


Největším skokanem je kampaň NanoSPACE.cz, která měla v únoru oproti lednu až o 267 % víc konverzí. Tuto kampaň se teď jednoznačně vyplatí propagovat. Covid opatření se stále zpřísňují v Česku i na Slovensku a nanoSPACE nabízí respirátory, roušky, antivirové šátky i domácí testy. 


Zajímavě si polepšily i kampaně Eyerim.cz a ÚžasnéDarčeky.sk.


Únoroví skokani nemají až tak výrazný rozdíl, jako tomu bylo v předcházejících měsících, ale je třeba brát do úvahy i to, že únor je nejkratším měsícem roku.

Kampaně s největšími výdělky

  1. Decathlon.sk
  2. 4home.cz
  3. Moebelix.sk
  4. Baumax.cz
  5. Moebelix.cz
  6. 4home.sk
  7. Nanospace.cz
  8. MerkuryMarket.sk
  9. Nabbi.sk
  10. Andreashop.sk

Žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní za únor jednoznačně kralují kampaně ze segmentu Bydlení a nábytku. Oproti minulému měsíci se jen mírně změnilo jejich pořadí. Největší změnou je vypadnutí Temponabytok.sk z top 10 a přibytí skokana Nanospace.cz.

Nejlepší výdělky publisherů za únor 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 5 621 27 430,60 €
Obsah 12 554 27 001,81 €
Obsah 3 646 23 397,55 €
Ostatní 7 652 20 306,22 €
Obsah 4 008 16 252,92 €
Ostatní 7 533 15 906,93 €
Obsah 2 546 15 067,27 €
Ostatní 2 730  10 320,81 €
Ostatní 3 807 9 481,89 €
Ostatní 3 744 9 248,70 €
Ostatní 2 961 7 565,99 €
Ostatní 2  298 7 068,70 €
Obsah 2 298 7 068,70 €
Obsah 1 036 6 467,85 €
Obsah 581 4 648,47 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden casbhack/voucher portál. „Ostatné“ zahrnuje cachback, voucher i CSS partnery. 

Tip na březen

Pomaličku, ale jistě se nám blíží jaro. Příroda se probouzí a zahrádkáři se vrhají na zahrádky, bytový pěstitelé začínají zvelebovat balkóny a vám se naskytuje možnost propagovat kampaně právě s tímto sortimentem.

Tvořte zajímavý obsah a nezapomeňte jim doporučit, kde výhodně nakoupí všechno potřebné náčiní, vybavení, ale například i grily, zahradní nábytek, bazény a podobně. Zahradní centra jsou sice už minimálně u nás na Slovensku otevřená, stále je vidět, že všechno, co se dá, lidé nakupují online.

Komunikujte tedy jasně tuto možnost bezpečného a jednoduchého online nákupu i u věcí, které by si lidé v běžné době raději nakoupili osobně v prodejně.

S koncem zimy to lidi začíná přirozeně táhnout i víc do přírody, samozřejmě, v rámci okresu. Doporučuji tedy nezapomenout ani na sportovní, turistické nebo campingové vybavení.

Zahrádkářské potřeby, vybavení a zahradní nábytek

KAMPAŇ ODKAZ NA PRODUKTY PROVIZE DETAIL KAMPANĚ KONVERZNÍ POMĚR PRŮMĚRNÁ PROVIZE
2jakost.cz Produkty 7 % Zobrazit 0,78 % 12,02 €
4home.sk Produkty až 8 % Zobrazit 8,07 % 1.99 €
4home.cz Produkty až 8 % Zobrazit 3,75 % 2,31 €
Alinda.sk Produkty až 12 % Zobrazit 8,16 % 4,06 €
Andreashop.sk Produkty 1 % Zobrazit 2,62 % 1,63 €
Astoreo.sk Produkty až 15 % Zobrazit 1,19 % 2,85 €
Astoreo.cz Produkty až 15 % Zobrazit 3,6 % 4,26 €
Baumax.cz Produkty 3,5 % Zobrazit 2,15 % 7,74 €
Boel.sk Produkty až 4,5 % Zobrazit 2,22 % 4,43 €
eFarby.sk Produkty až 13 % Zobrazit 0,61 % 3,90 €
Electronic-star.sk Produkty až 5 % Zobrazit 1,84 % 6,02 €
Electronic-star.cz Produkty až 5 % Zobrazit 2,12 % 2,12 %
Eshopist.sk Produkty až 6 % Zobrazit 2,58 % 7,91 €
Eshopist.cz Produkty až 6 % Zobrazit 2,09 % 5,00 €
Farlesk.sk Produkty až 7 % Zobrazit 5,44 % 2,92 €
Houseland.sk Produkty až 8 % Zobrazit 1,91 %  4,61 €
Houseland.cz Produkty až 8 % Zobrazit 3,57 % 4,12 €
i-Zahradnynabytok.sk Produkty až 4 % Zobrazit 0,3 % 23,13 €
i-Zahradninabytek.cz Produkty až 4 % Zobrazit 1,05 % 20,02 €
Kinekus.sk Produkty až 5 % Zobrazit 1,91 % 1,07 €
Kitos.sk Produkty 8,5 % Zobrazit 1,97 % 1,70 €
Kitos.cz Produkty 8,5 % Zobrazit 6,87 % 1,89 €
Kokiskashop.sk Produkty 8 % Zobrazit 1,32 % 4,30 €
Kokiskashop.cz Produkty 8 % Zobrazit 2,47 % 3,65 €
Mall.sk Produkty až 5 % Zobrazit 0,22 % 0,19 €
Marimex.sk Produkty 3 % Zobrazit 2,12 % 6,64 €
Merkurymarket.sk Produkty 3,5 % Zobrazit 3,08 % 6,42 €
Moebelix.sk Produkty až 7 % Zobrazit 2,31 % 4,61 €
Moebelix.cz Produkty až 7 % Zobrazit 4,9 % 4,13 €
Nabbi.sk Produkty až 6 % Zobrazit 1,43 % 6,69 €
Slevnuj.sk Produkty až 15 % Zobrazit 7,68 % 1,31 €
Slevnu.cz Produkty až 15 % Zobrazit 6,17 % 1,17 €
Velkykosik.sk Produkty 10 % Zobrazit 3,71 % 2,88 €

*Data ve sloupcích „Konverzní poměr“ a „Průměrná provize“ jsou za období 1. 9. 2020 – 28. 2. 2021

Sportovní, turistické a campingové vybavení

KAMPAŇ ODKAZ NA PRODUKTY PROVIZE DETAIL KAMPANĚ KONVERZNÍ POMĚR PRŮMĚRNÁ PROVIZE
Decathlon.sk Produkty 6 % Zobrazit 1,92 % 2,43 €
Gamisport.sk Produkty až 6 % Zobrazit 0,96 % 3,19 €
Gamisport.cz Produkty až 6 % Zobrazit 2,04 % 3,53 €
inSPORTline.sk Produkty až 5 % Zobrazit 0,73 % 8,52 €
Najlacnejsisport.sk Produkty 7 % Zobrazit 1,01 % 5,08 €
Nejlevnejsisport.cz Produkty až 5 % Zobrazit 1,45 % 2,66 €
Nessisport.cz Produkty až 14 % Zobrazit 3,59 % 6,61 €
Nike.com Produkty 3,5 % Zobrazit
Sport365.cz Produkty až 6 % Zobrazit 4,01 % 2,29 €
Sportby.sk Produkty až 8 % Zobrazit 1,82 % 8,00 €
Sportby.cz Produkty až 8 % Zobrazit 2,17 % 4,30 €

*Data ve sloupcích „Konverzní poměr“ a „Průměrná provize“ jsou za období 1. 9. 2020 – 28. 2. 2021

Know how tip

Pokud jste tak ještě neudělali, nezapomeňte se přidat do naší facebookové skupiny Affiliate podpora Dognet, kde dáváme všechny zajímavé informace, nové kampaně, ale i akce jednotlivých e-shopů a podobně. 

Tip na nástroj

GoFullPage – Full Page Screen Capture vám usnadní vytváření screenshotů celé obrazovky a ne jen její části, jako je to při klasickém screenshotu. Následně si můžete celý screenshot např. ve Skicáři upravit, zmenšit podle vašich požadavků.

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?