Představujeme inzerenta: Studio Moderna

Představujeme inzerenta: Studio Moderna

Opět jsme se rozhodli navštívit jednoho z našich inzerentů a popovídat si o tom, jak fungují, co připravují, co v e-shopu jde a také v čem například vidí budoucnost. Tentokrát je to náš inzerent, firma Studio Moderna, která zastřešuje e-shopy, tedy i kampaně Dormeo.sk, Delimano.sk, Topshop.sk, Wellneo.sk, Wallkmaxx.sk a Rovus.sk. Přeji příjemné čtení. 🙂

Nela: Je tu se mnou pan Július Komáromy, retail manager, a paní Zuzana Pélyová,  internetová manažerka. Chtěla bych vás poprosit, abyste se představili, co děláte ve firmě, co je Vaší denní náplní a jaká je historie firmy.

Zuzana: Jako internetová manažerka mám na starosti supervising a koordinaci chodu e-commerce, ať už nastavených kampaní, nebo management produktového portfolia s umístěním do vhodných kanálů. Připravuji budgety, které rozděluji podle efektivity. Zároveň nastavuji strategie pro internetové oddělení přibližně s roční predikcí a sleduji, kterým směrem se hýbeme. Tyto strategie uvádíme do skutečnosti. Také mám na starosti 7 týmových členů, kteří jsou mými šikovnými pomocníky během každého dne v práci.

Július: Já jsem tady za retail, takže za kamenné prodejny, které vlastníme. Máme TOPSHOP a DORMEO prodejny. Nejsem tu náhodou, protože s internetem jsme ve velmi úzké spolupráci. Jednak máme menší kampaně, které se týkají pouze internetu a retailu. Navzájem si pomáháme, například přes prodejny sbíráme databázi a naopak internet nám pomáhá nasměrovat zákazníky na prodejnu. Dohromady máme zhruba 80 lidí včetně mne. Na starosti mám celý retail, mezi což patří chod prodejen, otevírání nových poboček, plánování zboží, jakož i strategie celého retailu a jeho směrování na nadcházející období.

Nela: Mohli byste shrnout nějakou krátkou historii firmy, jak to vlastně celé začalo?

Július: Začalo to v 92. ve Slovinsku, existuje oficiální a neoficiální verze. Neoficiální verze je zábavnější a trochu odlehčená. Byl pán, který měl nápad, a pán, který měl peníze. Ten, který měl nápad, vymyslel kosmodisk, a ten, který měl peníze, figuroval jako investor, a tak se spojili. 🙂 Ten, který měl peníze, byl Sandi Cesko, vlastně náš majitel ještě donedávna. Kosmodisk dal testovat své rodině a známým. Zpětná vazba byla neuvěřitelná, a tak se rozhodl, že do něho investuje. Takže na tomto produktu vybudovali celou naši firmu.  Na Slovensko přišlo Studio moderna hned potom, když byla první možnost komerční televize Markíza. A začali jsme jako DRTV firma, která měla primárně televizní spoty. Ty přinášely novinky a revoluční produkty, které do té doby na Slovensku nebyly a zákazníci si je mohli objednat přímo domů. I tento způsob byl do jisté míry revoluční na tu dobu. Tímto se řídíme dosud, být inovativní a umožnit zákazníkům zdravý spánek a životní styl. Přičemž naše velké množství prodejních kanálů umožňuje multikanálový přístup.

Nela: Takže Studio Moderna má kořeny ve Slovinsku a na Slovensku je to pobočka?

Zuzana: Je to samostatná firma. Naše centrála pro 21 zemí je právě Slovinsko. Fungujeme ve spolupráci s těmi ostatními zeměmi a s centrálou, ale za nejdůležitější a směrodatná rozhodnutí jsme zodpovědní sami.

Július: Jsme holdingová společnost. Máme centrálu a potom jednotlivé pobočky po státech. Jak řekla kolegyně – každá země máme vlastní samostatné fungování.

Nela: Předpokládám, že v každé zemi máte nějaké showroomy, nějaké kamenné prodejny, můžete říct v jakém počtu, řekněme na Slovensku máte kolik prodejen?

Július: Na Slovensku máme 22 prodejen. Jedná se o klasické prodejny, nejen showroomy. V letech 2015–17 jsme je zdvojnásobili, měli jsme 9 a nyní jich máme už 22. První prodejna byla v roce 2004 tady v Bratislavě. To bylo hned vzápětí, když jsme zjistili, že má význam na Slovensku podnikat. V jiných zemích máme dohromady 444 prodejen. Poslední země, ve které jsme otevřeli, je Kazachstán. Tam máme tuším 3 prodejny. Otevřeli jsme minulý rok. Kazachstán je nepopsaná tabule a hlavně obrovská země. To podstatné na dané zemi je prostor, který dokážeme vyplnit.

Nela: Doporučíte e-shopům podívat se na tuto zemi?

Július: Ano, minimálně ten, kdo tam chce těžit nějaké nerostné suroviny, tam najde celou periodickou tabulku. 🙂 Ale ano, proto také nejdeme na západ. My jsme se zaměřili jako firma na Východ. Česko je nejzápadnější zemí, dál už nejdeme. Jdeme na východ, tam je to zajímavé a trh není tak přesycený.

Nela: Sklad má každá země vlastní, nebo je to jinak?

Zuzana: Náš sklad je v Polsku a distribuujeme odtamtud.

Nela: Takže máte nějaké sdílené sklady pro určité země?

Zuzana: Ano, například V4. 

Július: Měli jsme sklad i na Slovensku, ale změnili jsme to na Polsko, protože je to efektivnější v rámci logistiky. Většina zemí z naší skupiny má však lokální sklady.

 

Nela: V souvislosti s tímto offline řešením, když se bavíme o kamenných prodejnách, plánujete ještě zdvojnásobovat svoje provozy nebo otevírat nové prodejny?

Július: Ne. Jsme v každém krajském městě čili Slovensko má tři města nad 100 000 obyvatel, Bratislavu, Košice a Prešov. Když si vezmete poměr, který umíme pokrýt v daném městě, tak otevřít prodejnu v 25 000 městě je trochu ekonomické šílenství. 😀 I když teď i nákupní centra se budou otevírat v menších městech. Ale pro nás je důležité pokrýt krajská města a ta jsou pokrytá, někdy i 2–3krát. Takže zatím neplánujeme nějaké rozšiřování a chceme stabilizovat existující týmy prodejců, neboť při rapidním rozšiřování jsme neměli tolik času věnovat se našim kolegům – prodejcům.  V rámci rozšiřování bychom chtěli pokračovat ve strategii „být blíže k našim zákazníkům“, a proto rozvíjíme PopUp koncept, který nás dost oslovil. Vidíme v tom obrovský potenciál a je to i pro zákazníka zajímavé, když může reálně vidět naše produkty, které vidí pouze online nebo v TV reklamách. Je to také o zážitku a propojení online a offline světa.

Nela: Pop-up obchody mám chápat jako postavený stánek?

Július: Většinou ano, nyní máme za sebou tři tyto akce. Jedna byla v Považské Bystrici, další v Liptovském Mikuláši a ve Spišské Nové Vsi. Ve spolupráci s nákupním centrem se dohodneme, zda mají prázdný prostor, že bychom ho rádi využili na měsíc, my tam postavíme obchod a na měsíc máme prodejnu TOPSHOP OUTLET. Takto můžeme otestovat i město i nákupní centrum zda se nám hodí do budoucna zvažovat otevřít tam dlouhodobě prodejnu. Internet nám při tom musí samozřejmě pomáhat, protože ve městě nemáme ještě silnou zákaznickou základnu a potenciální zákazníci o nás nevědí. Proto přes sociální sítě a interní e-mailing dostanou o naší budoucí prodejně potřebné informace.

 

Nela: Pociťujete nějakou konkurenci na Slovensku?

Zuzana: Ano, je tu konkurence, ať už slovenská výroba, nebo zahraniční dovoz. Samozřejmě, každý z našich brandů má svého konkurenta. Stále je tam potřeba nějaké evoluce a developmentu. Osobně si myslím, že pokud nebudeme držet tento trend stále v takových obrátkách, jako je to nyní, je možné, že bychom ztratili naši popularitu a pozici na trhu.

Július: Máme výhodu, co možná konkurence nemá. My máme k dispozici tisk, TV, velkoobchod, callcentrum, maloobchod, internet. Jednoduše multikanál, to je takové krásně nafouknuté slovíčko. 🙂 Náš zákazník je ve středu a my ho můžeme kontaktovat ze všech úhlů. A zároveň zákazník nás může stejně kontaktovat z kterékoliv strany. A to je výhoda.

Nela: Zaměřujete se na některé e-shopy více než na ostatní, jsou pro vás některé prioritní?

Zuzana: Tak u nás máme 6 hlavních podstránek. Základem je tedy Topshop, který nám drivuje  primárně topicové kampaně. Potom máme značky, které se věnují přímo produktům. To jsou Dormeo, Delimano, Rovus, Walkmaxx a Wellneo. Hlavním naším stavebním kamenem je Dormeo, kde prodáváme celé portfolio matrací, vrchních matrací, přikrývek a všeho, co se týká zdravého spánku a odpočinku. Delimano se věnuje primárně kuchyňským spotřebičům a cookware. Rovus je zaměřený na uklízení a čištění. Tam najdete portfolio s vysavači, čisticími prostředky, pomocníky na žehlení a klimatizaci. Walkmaxx nabízí specifickou obuv se zaoblenou podrážkou. Potom máme značku Wellneo, která podporuje zdravý životní styl a také, jak už je z názvu zřejmé, wellness – a tedy kvalitní relax.

 

Nela: Jsou to všechno produkty obrandované podle názvu e-shopu, nebo máte tam i nějaké jiné značky? 

Zuzana: 90 % produktů je označkovaných právě tím brandem e-shopu. Primárně to jsou naše produkty. Pokud vidíme prostor i pro nějaký externí produkt, tak proč ho nepřiřadit k našim a využít tím potenciál.

Nela: Přešla bych k sezónnosti produktů, mohli byste postupně projít e-shop po e-shopu? Začněme např. s Dormeem.

Zuzana: Pokud jdeme po jednotlivých ročních obdobích, tak pro Dormeo je zajímavá jarní a zimní sezóna. Samozřejmě během léta a podzimu jsou tu kampaně, které jsou zaměřené spíše na tenčí matrace a vrchní matrace. Ať už to je období, kdy jdou děti do škol nebo na internáty. Dodatečně si objednávají vrchní matraci, ale, jak jsem už uváděla, pro Dormeo je důležitá právě zima a jaro.

Co se týká značky Delimano, tam je sezónnost kratší. Fokus je zaměřený na specifické období, kdy se víc vaří. Hlavní sezóna je před Velkou nocí a před Vánocemi. Nedá se říct, že je to zima, nebo jaro. Pro všechny značky je zajímavé právě předvánoční období. Tehdy se lidé rozhodují, jak nakoupit pro svoje blízké, takže naše široké portfolio velmi pomáhá. Sezóna pro životní styl, který nabízí Wellneo, je jaro a léto. Walkmaxx je celoroční, protože nabízíme celoroční sortiment obuvi. Tam bych nebrala do úvahy klasickou sezónnost. Samozřejmě je tam obuv, která je zajímavá právě na jaře. To jsou právě Leisure shoes. které mají tehdy největší prodej. Jde o teniskovou obuv s atraktivními barvami. Co se týká Rovusu, tak je to klasické uklízecí období, takže jaro a podzim. 

 

Nela: Můžete vybrat i konkrétní TOP produkty?

Zuzana: V každém kanálu jsou odlišné TOP prodávané produkty. Přes internet jsou nejzajímavější matrace iMemory S plus a iMemory Silver, což jsou typy nejznámějších matrací, protože nabízejí nejvíc možností pro konečného spotřebitele s velmi dostupnou konečnou cenou. V posledním období se do popředí dostávají ty nejluxusnější matrace. Vnímám nárůst zájmu o naše nejdražší matrace, a to Air Select a Air Comfort. Samozřejmě nelze zapomínat na vrchní matrace. Dosud jsme měli kampaň Silver Plus Topper s 50% slevou, takže lidé si mohli za polovinu koupit kvalitní topper na internát, na chalupu nebo někde na gauč. Zaznamenali jsme opravdu velký zájem o tento typ produktu a těšili jsme se i z velkého prodeje. To je za Dormeo. Potom je určitě třeba uvést oblíbené doplňkové produkty Warm Hug, což je přikrývka s polštářem dostupná ve více barvách. To je celoroční TOP. 

V rámci Delimano, tam je úřadujícím lídrem cookware Stone Legend Copperlux. Nyní se snažíme dostat do popředí se spotřebiči, které máme. Jsou to právě teplovzdušná fritéza nebo nový kuchyňský robot.

 

Nela: Můžete nějaké vybrat v Topshopu?

Zuzana: V Topshopu máme také tyto značky, ale máme tam také specifické produkty. Například tento rok jsme měli vysoký zájem o produkt Tornadica – kultivátor půdy. Prodávalo se to opravdu v několika stovkách kusů s velmi dobrými ohlasy u našich zákazníků. Jeho zaměření je na jarní a podzimní sezónu a vyzdvihuji, je to made in Russia. V Rovusu záleží na té sezóně, momentálně máme ohřívače, v letním období to byly klimatizace, ať už ventilátory, nebo ochlazovače vzduchu, na jaře jsou to spíše uklízecí potřeby jako vysavače nebo mopy.

Nela: Je ještě něco, co chcete podpořit v rámci těchto e-shopů? Něco, co si myslíte, že se bude skvěle prodávat, ale zákazníci to ještě neobjevili? Máte nějakého takového skrytého žolíka, který myslíte že prorazí v nejbližším období?

Zuzana: Já vidím potenciál ve značce Rovus, protože je poměrně nová. Spustili jsme ji tento rok v březnu. Je tam portfolio, které se aktuálně buduje a bude se rozšiřovat. Nezapomínáme ani na ověření a práva a vlastníme několik certifikátů ke každému z uveřejněných produktů. Velkou roli hraje i jejich samotný vývoj. Kdysi jsme měli malý ohřívač do zástrčky, teď už máme vysoce výkonné ohřívače, které fungují na principu oscilace, mají dálkové ovládání a vyhřívají i větší místnosti. Každý rok inovujeme tyto produkty, vylepšujeme i jejich design a opravdu si vážíme zákaznický feedback, abychom je mohli zdokonalovat. 

Nela: Je něco takového, co právě nešlo, i když očekávání byla, že to půjde lépe?

Július: Dost hodně můžeme zamíchat i kampaněmi. Jaro je spojené s uklízením. To je fakt, který samozřejmě vždy chceme využít. To těžší je udělat kampaň mimo sezónu. Výhodu nám poskytuje právě množství našich prodejních kanálů a úzká spolupráce mezi nimi s důrazem na zákazníka uprostřed. Výhoda Topshopu je přinést něco extravagantního, funkčního a nového s přidanou hodnotou a užitkem. Udělá to ten “wau” efekt. Například značka Rovus to dokázala udělat. Mop jako takový byl nezajímavý produkt. Potom přišla konkurence s točícím mopem, udělalo to menší povědomí. Ale náš Sprejmop sprejuje čisticí prostředek. Je to upgrade klasického mopu a usnadňuje práce pro zákazníka. To je to “wau”.

Zuzana: Tím základním pilířem pro internet není ani tak samotný advertising jako recenze zákazníků. Proto i spolupráce s publishery je pro nás velmi důležitá, protože recenze jsou to, co přesvědčí a prodává. Lidé potřebují doporučení, že ten produkt, který si u nás jdou objednat, je dobrý a kvalitní. A hlavně: budou s ním spokojení na delší dobu.

Nela: Nějaké blízké plány v rámci e-shopu, co můžete prozradit, budou nějaké nové produkty?

Zuzana: V roce 2020 budou nové produkty, které ještě nebudu prozrazovat, protože musí být nejdříve ošetřené různými právy a také musíme mít dostatečné množství, abychom je mohli vůbec zalistovat. To je jedna věc a druhá věc co se týká e-shopu, tak bude implementace nového systému. Přesné datum neřeknu, ale nový systém je už nutný. Aktualizace těch systémů je nezbytná k tomu, abychom udrželi nasazený trend. Věřím tomu, že s novou aktualizací přijde i tato personalizace weblayerů pro zákazníka, což zlepší uživatelskou zkušenost jako takovou.

 

Nela: Vrátím se k produktům, máte i nějaký časový harmonogram, např. každý kvartál musí vyjít nový produkt?

Július: Novinky jsou důležité na obou kanálech. I na internetu a zejména na retaily. Pokud nepřicházejí noví zákazníci, zůstávají stále ti samí. Což je samozřejmě super, když máte loajální zákaznickou základnu, ale v jistém okamžiku zjistíte, že přijde zákazník, ukáže vám 100 eur, chce je utratit a nemá za co. Všechno, co by chtěl od vás, už má. Takže je velmi důležité mít nové portfolio produktů.

Zuzana: To je základ marketingu nebo základ fungování celé společnosti. Jsme zaměření, abychom měli neustále nové portfolio, takže ani ne každý čtvrtek, ale každé 2 měsíce vychází nějaký nový model. Případně kampaň na nějaký nový produkt v jednotlivých brandech. Zákazník je tak schopný informaci zaregistrovat a přemýšlí. Následně stíhá jeho koupi a potom už vychází nový produkt.

Nela: Je něco konkrétního, co byste chtěli, aby se na to publisheři zaměřili?

Zuzana: Z tohoto hlediska jsem velmi spokojená, publisheři to dělají dobře. Sama jsem úzce spolupracovala s některými z nich. Určitě tam je trošku pomalejší reakce publisherů na nové portfolio produktů. Ale tak funguje affiliate marketing. Když jim napíšu, že máme novou položku na trhu, tak ono to déle trvá, než se dostane recenze na světlo. Rozumím, že to vyžaduje určitý postup, ale je nutné s tím rychleji přijít, protože ten produkt má nějakou životnost. Než stihne vyjít recenze, tak daný produkt už může být ve stagnující pozici. Už nemusí být tak zajímavý pro konečného spotřebitele a i takto publisher ztrácí prodeje.

 

Nela: Zkuste zhodnotit zatímní spolupráci s Dognetem, ať už co se týká publisherů, nebo sítě.

Zuzana: Moje zkušenost je velmi pozitivní. Je to nejen z hlediska komunikace mezi publishery a mezi naší společností, ale i na základě spolupráce mezi Studiem Moderna a Dognetem. Jsou tam různé výhody, které bychom u žádné jiné affiliate sítě určitě nezískali. Další výhoda je i rychlost reakce. Jsem ráda, že patříme mezi VIP klienty, a vidíme ten rozdíl v péči.

 

Nela: Vzkaz pro publishery na závěr?

Zuzana: Když něco potřebují, je tu prostor na otázky. Určitě jim rádi vyjdeme vstříc. Ať už to je recenze produktu, který přichází na sklad, nebo požadavek na přidání do svého portfolia. Pokud potřebují zjistit, jak to funguje, nebo nějaké fotografie, případně rozhovory s brand manažery, umíme to zajistit. Právě brand manažeři ovládají produktové portfolio a specifika do detailů.

Nela: Velmi děkuji za váš čas a spoustu hodnotných informací o vašich produktech a e-shopech. Věřím, že článek bude pro publishery zajímavý a mnoho si z něho odnesou, aby lépe uměli pracovat s vašimi affiliate kampaněmi.

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

Group Business Manager

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?