Maximalizujte výnosy z affiliate marketingu: Efektivní spolupráce s influencery v síti Dognet

Maximalizujte výnosy z affiliate marketingu: Efektivní spolupráce s influencery v síti Dognet

Návštěvnost nejznámějších sociálních sítí každoročně narůstá a o naši pozornost se neustále ucházejí nové. Šest největších platforem  uvádí více než jednu miliardu aktivních uživatelů měsíčně a e-shopy stále hledají nové možnosti, jak jejich popularitu využít. Influencer marketing není žádnou novinkou. Jak ovšem funguje zapojení influencera do kampaně v affiliate marketingu?

Autentický obsah jako klíč k úspěšnému prodeji

Dohodnout se na vyhovujících podmínkách spolupráce s influencerem nemusí být jednoduché, zvláště pokud mají různí influenceři různé požadavky. Jednoduše se tak můžete chytit do pasti profilu se sto tisíci sledovatelů a zaplatit influencerovi vysokou částku za promo, jehož výsledky jsou neuspokojivé nebo je dokonce neumíte objektivně vyhodnotit.

V Dognetu vám odpadávají starosti s hledáním vhodných profilů a uzavíráním složitých smluv o spolupráci. Stačí si vybrat z influencerů v síti, které vám vytipujeme podle vašich požadavků nebo rovnou počkat na nabídku přímo od člověka, který má vaši značku rád.

Influenceři si v síti sami vybírají e-shopy, které chtějí oslovit ke spolupráci, protože je považují za relevantní pro své publikum. Tímto chceme docílit uzavírání spolupráce, které přinesou nejen brandové výsledky, ale také mají co nejvyšší potenciál dosažení vysokého počtu konverzí.

Technické řešení affiliate sítě vám navíc umožňuje uzavírat spolupráce založené nejen na fixní odměně, ale také na výkonnostní bázi a odměňovat influencery ve formě provize za reálné výsledky.

Využijte naší aktivní databázi influencerů

Influencer v Dognetu vystupuje jako specifický typ obsahového publishera, který tvoří obsah na sociálních sítích. Má kolem sebe komunitu lidí, své publikum, jejichž názory a nákupní rozhodnutí dokáže ovlivnit na základě vztahu, který si s nimi vybudoval. V průzkumu Rakuten Marketing uvedlo 8 z 10 zákazníků, že si zakoupilo určitý produkt poté, co viděli doporučení od influencera.

Začátkem roku 2023 v Dognetu pracujeme s aktivní databází influencerů, kteří jsou připraveni dohodnout se s vámi na propagaci vaší kampaně, přičemž jejich databázi neustále rozšiřujeme. Přes 90 % influencerů tvoří obsah, zatímco zbytek databáze tvoří kuponové instagramy.
 

Možnosti spolupráce s influencery

Influenceři se mohou svobodně zapojovat do kampaní a využívat affiliate odkazy. Sociální sítě jsou však specifické médium, které neumožňuje efektivně pracovat s proklikatelnými odkazy, a proto v Dognetu podporujeme potenciál takové spolupráce hned několika způsoby:

  • Exkluzivní slevový kód vygenerovaný pro influencerovo publikum

Influencer ho může propagovat v jakékoli formě obsahu bez omezení a motivovat jím svých sledovatelů k nákupu. Uživatelé sociálních sítí mají vyšší tendenci vyzkoušet i produkt, který ještě neznají, pokud ho mohou koupit se slevou a byl-li doporučen někým, koho sledují. Díky kuponovému trackingu umíme přiřadit influencerovi zaslouženou provizi z každého nákupu, při kterém byl jeho kód použit, a slevový kód tak slouží jako alternativa k affiliate odkazu.

  • Barter 

Díky bezplatnému obdržení dohodnutého produktu může influencer získat přímou zkušenost, poskytnout svým sledovatelům bližší informace a v neposlední řadě vytvořit originální obsah díky fotkám a videím, které vytvoří při jeho používání. Barter umožňuje influencerům zvýšit autenticitu svého doporučení a lze ho doplnit například o produkty do dohodnuté soutěže.

  • Fixní provize

Dohodnutá jednorázová odměna za předem schválený obsah, která je vyplacena influencerovi přes Dognet po dodržení plnění z jeho strany.

Konkrétní podmínky dohadujeme vždy individuálně mezi každým inzerentem a influencerem tak, aby byly férové a vedly ke spokojenosti obou stran.

Jak si vybrat správného influencera

Velikost publika není faktor, který by měl rozhodovat, když budete s influencerem zvažovat potenciální spolupráci.

Místo toho si všímejte:

  • Demografii

Vybírejte si ty influencery, které sledují lidé, kteří jsou pro váš e-shop relevantní a nacházejí se v cílové skupině vašich produktů nebo služeb. Nezapomínejte, že vaším cílem je dostat své produkty před oči lidí, u kterých je největší pravděpodobnost, že si je zakoupí.

  • Engagement rate

Všímejte si, do jaké míry publikum interaguje s obsahem influencera – jak často ho lajkuje, sdílí nebo komentuje. Engagement rate vám poskytne mnohem upřímnější obraz o výkonnosti daného influencera, než počet followerů, kteří mohou být neaktivní nebo dokonce nakoupeni.

  • Dosah

Influenceři často tvoří obsah na několika sociálních sítích současně nebo spravují vlastní blog. Všímejte si, jak velkou komunitu dokáže influencer zasáhnout, a to i mimo svého publika – například pomocí označování obsahu správnými hashtagy nebo přidáváním obsahu v době, kdy je relevantní publikum aktivní.

Vyhodnocení spolupráce ve formě reportu

V Dognetu nemusíte sledovat plnění ze strany influencera, protože ho sledujeme při každé dohodnuté spolupráci za vás. Po jejím ukončení obdržíte detailní report s výsledky, ve kterém najdete:

  • statistiky z Dognetu (počet prokliků, konverzí, přinesený obrat),
  • statistiky od influencera (dosah připravených příspěvků, stories a pod.),
  • ukázku kreativy, kterou influencer v rámci spolupráce vytvořil.

Zvyšte úspěšnost vaší affiliate kampaně v Dognetu s influencery

Podpora kampaně přes tradiční publishery zůstává nadále efektivní a přináší e-shopům signifikantní obrat. Ale zatímco partneři s webovými stránkami zachycují potenciální zákazníky zejména na základě propracovaného SEO, influenceři dokážou dostat vaše produkty i před oči zákazníků, aniž by museli cokoli vyhledávat.

Pomáhají inspirovat a objevit váš e-shop lidem, kteří ho ještě neznají nebo přesvědčit ke koupi těch, kteří nákup u vás dosud nevyzkoušeli, a tak pokrýt dosud chybějící marketingový prostor.

Spolupráce s influencerem vám přináší přístup k novému publiku, které ho pravidelně sleduje a je předpřipraveno poslouchat jeho doporučení. Podle MuseFind až 92 % lidí důvěřuje více influencerem než tradičním reklamám. V Dognetu pracujeme zejména s nano, mikro a mid-tier influencery do 100 000 sledovatelů, kteří se zaměřují na konkrétní oblasti (např. móda, sport, knihy, zahrádkářství, bytový design) a dokáží tak spojovat zájmy svého publika s relevantními e-shopy.

 

Influenceři si obsahem, kteří tvoří, budují svoji značku, a proto od nich můžete očekávat originální a autentickou kreativu, kterou dokáží připravovat pohotově a flexibilně. Díky tomu je vhodné využít jejich přidanou hodnotu například k podpoře silné stránky vaší značky, prodeje produktů v určité kategorii nebo před svátky, jako jsou Vánoce nebo Valentýn.

Klienti po ukončení spolupráce vidí nejen monetární efekt, ale také brandový, díky zvýšenému povědomí o své značce. Nejpopulárnějším obsahem z dílny influencerů jsou různé unboxingy, recenze, sdílení osobních dojmů a zkušeností s produktem, instrukce a návody k používání v dennodenním životě, nápady na dárky nebo zajímavé soutěže.

Jak mohu začít?

Navázání spolupráce s influencery v Dognetu je ve většině případů rychlé a jednoduché. Stačí, když nám na riglerova@dognet.sk napíšete své preference a představy o profilech, se kterými byste chtěli navázat spolupráci. Rádi vám následně v síti najdeme vhodné profily a po vašem odsouhlasení s nimi dohodneme to, co bude vyhovovat oběma stranám. Následně se už můžete těšit pouze na informace o spuštění propagace a výsledný report s výsledky. 🙂 

Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?