9 expertů se vyjádřilo k tomu, proč má smysl zapojovat CSS publishery do affiliate kampaně

9 expertů se vyjádřilo k tomu, proč má smysl zapojovat CSS publishery do affiliate kampaně

Google Shopping je jeden z nejsilnějších prvků, které může e-shop využít ke své propagaci. Efektně doplňuje klasické PPC kampaně a má vysoký výkon. Affiliate síť Dognet vám umí tento kanál podpořit zapojením affiliate publisherů, kteří přinesou vašemu e-shopu další efektivitu. 

CSS affiliate partneři přinesou nové konverze pouze na provizní bázi

Spousta e-shopů inzeruje přes Google Shopping ve vlastní režii, ale málo z nich využívá služeb i externích CSS partnerů. Zkratka CSS je odvozena od výrazu Comparison Shopping Service (CSS), jsou to stránky srovnávající produkty jednotlivých e-shopů podle jejich ceny a dalších parametrů. Návštěvníci těchto stránek jsou pak směřováni na web inzerenta. CSS tématu jsme se více věnovali v tomto článku.

Takoví CSS partneři mohou Shopping kampaně vytvořit za vás a získat pro vás dodatečný zdroj návštěvnosti.

Povolit CSS partnery je jednoduché a pro e-shop výhodné

  • Externí CSS partner umí zajistit větší viditelnost vašich produktů. CSS partneři si přizpůsobí tituly a popisy reklam, takže se nejedná jen o jednoduché duplicity.
  • Při spolupráci s CSS partnery přes affiliate síť platíte jen za konverzi, takže můžete si být jisti, že platíte jen za výsledky, nikoli za proklik.
  • Máte větší šanci, že návštěvník klikne na vaši reklamu nebo na reklamu partnera namísto reklamy vaší konkurence.
  • Dokážete získat více zobrazení, kliknutí a tím pádem i větší obrat díky dodatečnému trafficu.

Spolupráce s affiliate CSS partnerem je čistě na provizní bázi

Většina firem nabízejících služby CSS partnera si účtuje nějaký měsíční poplatek za službu, cenu si ovšem stanovuje každý partner individuálně. Nicméně, při spolupráci přes affiliate síť stačí dát jen povolení a naši partneři se pustí do práce. Platíte pouze za konverzi, takže jako inzerent nenesete žádné riziko.

Nezávislí odborníci se shodují, že je dobré to vyzkoušet a zapojit se

Určitě, pokud se do shoppingu zapojí i publisheři, se reklama nezdraží. Vždyť přece je běžné v každém segmentu, že do aukce přistupuje enormní množství různých e-shopů s obrovským množstvím produktů, takže to, že se zapojí i publisher, se nezdraží. Dokonce potvrzuji, že to může mít pozitivní vliv. Na konci dne se zvyšuje % zásah zobrazování produktů firmy na zákazníky kombinací vlastních kampaní a publishera.

Mgr. Libor Toporcer, Team leader & Strategy director INVELITY

 

To, zda bude vycházet klientovi zapojení CSS, záleží na maržovosti a konkurenčnosti vyhledávání. Určitě bych doporučoval to vyzkoušet, neboť mnozí partneři umí lépe pokrýt cílení a budget, a na konci dne může mít klient lepší výsledky.

Peter Nemček, Freelance PPC and Performance specialist

 

I když už e-shop provozuje svůj vlastní Google Shopping, spolupráce s více CSS publishery by mu mohla přinést zvýšení dosahu a zisku. Na druhé straně by tato spolupráce mohla vést k vyššímu konkurenčnímu tlaku a tím pádem i k vyšší ceně za proklik. Záleží na mnoha faktorech, proto doporučuji individuálně zhodnotit všechny výhody a nevýhody, a tak se rozhodnout, jaká strategie je pro daný e-shop nejlepší. V principu však platí, že potenciál ve spolupráci s CSS publishery určitě je, máme s tím zkušenosti i u našich klientů.

Ing. Ľubomír Radič, Partner & Marketing Consultant, Vivantina

 

Když inzerentovi dává smysl affiliate kampaň obecně, dává smysl také propagace přes CSS partnery. Zda jim nabídnout stejnou výši provize, to si už musí vyhodnotit sám na základě vlastních dat. Jaké jsou argumenty za práci s více CSS partnery? Za prvé, pokud e-shop získá na jednu uživatelskou poptávku více zobrazení reklamy v Google nákupech, pravděpodobnost konverze bude vyšší, a tudíž by měl být vyšší i konverzní poměr. Jinými slovy, více objednávek. Možná ještě důležitější je druhý argument. Každý z CSS partnerů může mít jinou strategii, cílit na jinou cílovou skupinu, promovat jinou část sortimentu, čímž souhrnně zasáhnou širší publikum. To by zase mělo přinést dodatečné prodeje. I my v agentuře máme klienty, kteří vedle vlastních nákupních kampaní spolupracují také s CSS partnery, přičemž ve prospěch této paralelní inzerce rozhodla právě odlišná strategie CSS partnerů, kdy do e-shopu přivádějí jiný zákaznický segment. Tím se navzájem doplňujeme a klientovi souhrnně přinášíme vyšší výnosy. Je v zájmu inzerenta, aby byly jeho shopping kampaně co nejvíce diverzifikované a měly co nejširší záběr. Pokud mu to dokáže na vlastní náklady přinést publisher odměňovaný jen formou provize, určitě tento krok stojí za zvážení.

Ľubomír Štulajter, Performance Marketing Manager, Vivantina

 

Spolupráce s více CSS partnery je skvělá možnost pro inzerenta, který chce maximalizovat svou viditelnost a vytvořit tlak na své konkurenty v segmentu. A právě to umí udělat zapojením více CSS partnerů přes affiliate program.

Dávid Krumpár, MBA , Head of Performance, LightHouse

 

V případě, že inzerent neprodává svou vlastní značku, tak je pro něj taková služba jistě výhodná. Získá tak další prostor ve výsledcích vyhledávání a zvyšuje tak šanci, že spotřebitel se dostane na jeho stránku. Zvyšování fyzické dostupnosti je klíčové pro růst a čím častěji se e-shop zobrazuje v Google, tím lépe.

Marek Šulik, Freelance PPC and Performance specialist, Marš!

 

Za zapojení CSS inzerent nic neplatí, my platíme za inzerci v Google Ads sami, inzerent platí případné provize, které padnou z této naší inzerce. Zároveň zapojení dalšího či dalších CSS nijak nekonkuruje kampaním, které má inzerent již vytvořeny a nezdražuje je. Zapojení dalšího CSS doplní jejich celkovou propagaci a je větší pravděpodobnost nákupů u něj, než u konkurence, protože má větší pokrytí. Také platí, že se nejedná o brandové výrazy, ale pouze o produkty inzerenta z jeho feedu. CSS tedy může být dopňující zdroj trafficu a revenue pro inzerenta a zároveň je ze strany inzerenta risk-free. 🙂

Kristýna Gröbnerová, Affiliate Manager Srovname.cz & Selltoro.com

 

Každý e-shop si zapojení CSS affiliate publisherů může vyzkoušet a vyhodnotit. Zapojením CSS publisherů může získat, ale určitě bych to doporučovala sledovat a následně zhodnotit vliv na konverze a výkon kampaní.

Michaela Ďurovičová, Head of PPC Hyperia

 

Zapojení více CSS partnerů formou provize přes affiliate síť je jedna z možností, jak získat pro e-shop nové konverze. Určitě to doporučuji vyzkoušet a vyhodnotit po 3 – 5 měsících fungování. Určitě nezapomínat na to, že i inzerent (e-commerce merchant) samotný by měl přejít pod CSS partnera se svým Google Merchant účtem, a tak výrazně omezit předražení CPC v Google Shopping Ads.

Štefan Chochláč, Project manager & Co-Founder, CSS Shopping in EU

 

Zapojení CSS partnerů do vaší affiliate kampaně může výrazně zlepšit její efektivitu a zvýšit konverzní poměr. V případě zájmu o zapojení CSS partnerů nás neváhejte kontaktovat na dobias@dognet.cz. 🙂

Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?