Způsoby využití affiliate marketingu na globálním a lokálním trhu

Způsoby využití affiliate marketingu na globálním a lokálním trhu

Chtěli byste vydělávat online? Bez správných informací to může být obtížné. Pokračujte ve čtení a dozvíte se více informací o affiliate marketingu na globálním i lokálním trhu.

Tržby v průměru 17 milionů dolarů

Celosvětově populárním a nejznámějším e-commerce prodejcem na světě je jednoznačně Amazon. Jeho inventář obsahuje téměř 12 milionů produktů napříč všemi segmenty – od elektroniky až po kosmetiku. V seznamu produktů naleznete prakticky cokoliv, co vás napadne. Každou hodinu Amazon generuje na tržbách v průměru 17 milionů dolarů, což v roce 2020 znamenalo zisk čistého příjmu 386,06 miliardy dolarů.

Ve skutečnosti, téměř 45 % z tržního podílu Amazonu mají zásluhu affiliate publisheři. S více než 900 000 členy je Amazon Affiliate program jedním z největších affiliate programů.

Předtím, než se ponoříme do hlavní diskuse, pojďme se podívat na jeho přednosti a nedostatky.

Výhody Amazon Affiliate programu:

  • Jednoduché a bezplatné zapojení do programu – vše, co je třeba udělat je přihlásit se.
  • Důvěryhodná značka. Zákazníci budou vědět, kam budou přesměrováni a nebudou váhat kliknout na odkaz.
  • Nekonečný sortiment produktů – k propagaci je k dispozici 12 milionů produktů, takže nouzi o výběr produktu rozhodně mít nebudete.
  • Můžete si vybrat vyplacení přímým vkladem, šekem nebo dárkovou kartou Amazon.
    Přístup na globální trh.

Proč se nespoléhat na Amazon:

  • Příjem závislý na kategorii – provize za některé kategorie produktů může být dost nízká. Pokud vlastníte blog o zdraví nebo kosmetice, na své konto si můžete připsat pouze 1 % za prodej produktů z osobní péče.
  •  Krátká doba trvání cookie – pouhých 24 hodin. Může to ovlivnit výši konverzního poměru.
  • Produkty nelze propagovat prostřednictvím emailu.
  • Vysoká konkurence – toto odvětví je příliš velké a konkurence je šílená, proto musíte hledat úzké cestičky, které ještě zůstaly, jak co nejlépe profitovat.
  • Smlouva o provozu Amazon Associates programu může být náročná na pochopení. Často je aktualizována, proto je třeba ji sledovat.

Co je to Amazon Affiliate program?

Amazon Affiliate program, zvaný jako Amazon Associates, je jedním z největších affiliate programů.

Jako v každém jiném affiliate programu, funkcionalita je založena na podobném principu. Tedy affiliate marketing je způsob propagace produktů společnosti za provizi. Jinými slovy, propagujete produkty nebo služby z Amazonu a získáte procento z prodeje, pokud zákazník uskuteční nákup. Díky tomuto způsobu, nemusíte vytvářet vlastní produkty ani služby.

Zapojení do affiliate programu je nejvhodnější pro lidi, kteří mají vybudované své publikum. Prostřednictvím affiliate marketingu, Amazon pomáhá svým publisherům monetizovat své webové stránky, blogy či sociální média.

Proces registrace do programu je jednoduchý a bezplatný. Před přihlášením se do programu je třeba mít vytvořenou funkční webovou stránku s obsahem a získaným publikem. Po odeslání registrace, vy jako publisher získáte publisherské ID. Schválení publishera obvykle trvá 1-3 dny. Po přihlášení se do Amazon Affiliate programu je publisherův účet schválen na 180 dní. Během této doby je třeba, aby uskutečnil alespoň 1 objednávku, jinak bude jeho účet zrušen. To je důvod, proč je třeba mít strategii k dosažení prodeje. Do programu je i po zrušení účtu možné se opětovně registrovat.

Amazon rozšířil programu Amazon Associates speciálně pro influencery. Pokud jste vlastník profilu na sociálních sítích, vyhovující bude pro vás Amazon Influence Program.

Jak funguje Amazon Affiliate Program?

Publisheři Amazon Associates vydělávají provize propagováním produktů dle vlastního výběru na svých webových stránkách pomocí odkazu na produkty, které návštěvníky přivede na amazon.com.

Publisher získá provizi pouze v případě, že se zákazník proklikne na produkt přes publisherův odkaz. Výše provize je vypočtena na základě libovolných položek, které si zákazník zakoupí během následujících 24 hodin. Stejně dlouho trvá i cookie, které se odstraní v případě, kdy zákazník odešle objednávku nebo znovu navštíví amazon.com prostřednictvím odkazu jiného publishera.

Když se zákazník nepřeklikne přes affiliate odkaz publishera, ale navštíví amazon.com přes prohlížeč, publisher nezíská žádnou provizi. Pokud se zákazník opět vrátí na amazon.com prostřednictvím affiliate odkazu publishera, vytvoří se nová cookie.

Může nastat případ, kdy zákazník navštíví amazon.com prostřednictvím odkazu publishera, přidá produkty do nákupního košíku a opustí web amazon.com bez dokončení objednávky. Publisher získá provizi, pokud zákazník vložil položku do nákupního košíku během 24 hodin od prokliku přes publisherův odkaz a odešle objednávku před vypršením platnosti nákupního košíčku, což bývá obvykle po 90 dnech.

Provize je publisherovi připsána na účet až poté, co si zákazník produkty zakoupí a nevrátí je.

Kolik vydělávají publisheři Affiliate Amazon programu?

Tato otázka je pro vás asi nejvíc zajímavá. Jako publisher v Affiliate Amazon programu můžete mít výdělky od 100 $ až po 6ciferná čísla.

Podle Glassdor.com, průměrná výše výdělku affiliate publishera v Amazonu v US je 34 255 $ ročně. To je docela pěkné číslo, avšak na výši výdělku má nepochybně vliv řada faktorů:

  • Jaká je návštěvnost, kterou může webová stránka očekávat?
  • Kolik návštěvníků se proklikne přes affiliate odkaz?
  • Kolik návštěvníků i reálně něco koupí?
  • Jaká je výše objednávky zákazníka?
  • A v neposlední řadě, jaká je provize za prodaný produkt?

Sledujte výši provize propagovaných produktů

V Amazonu je provize fixně stanovena a rozdělena na základě jednotlivých kategorií produktů. Výše provizí v tabulce se může čas od času měnit, proto je třeba ji sledovat, abyste měli stále aktuální informace.

Zdroj:affiliate-program.amazon.com, akt. Leden 2022

Sledujte výši provize propagovaných produktů. Je to jedna z klíčových parametrů na výši výdělku. Takže i když se produkty ze zdraví a osobní péče umisťují v seznamu žádaných produktů na předních příčkách, je třeba dobře zvážit jejich propagaci, jelikož mají jednu z nejnižších provizí.

Vyplácení přímým vkladem, šekem nebo dárkovou poukázkou

V Amazon Affiliate programu je publisher vyplácen přibližně 60 dní po skončení měsíce, ve kterém získal provize z prodejů. Takže provize získané v lednu mu budou vyplaceny o 2 měsíce později, v březnu.

Amazon poskytuje 3 způsoby vyplácení provizí, a to přímým vkladem na bankovní účet, Amazon dárkovou poukázkou nebo šekem. Minimální hodnota na vyplacení přes přímým vkladem nebo dárkovou kartou je 10 $. Pokud se publisher rozhodne pro vyplacení šekem, musí dosáhnout hodnoty 100 $.

Pravidla & požadavky

Bez ohledu na to, zda jste v Amazon Affiliate programu nováčkem nebo jste jeho členem již řadu let, je nutné dodržovat pravidla a požadavky Amazonu. Očekává od vás, že budete sami proaktivně kontrolovat pravidla programu a dodržovat je. Pokud zjistí, že nedodržujete podmínky, mohou kdykoli zrušit váš účet.

Předtím, než začnete s propagací, měli byste si přečíst jejich pokyny, abyste snížili možnost získání zákazu činnosti za nevědomé porušení pravidel. Některé z uvedených pravidel:

  • Na webu musí být jasně a zřetelně uvedeno, že promované produkty jsou zahrnuty v Amazon Affiliate programu.
  • Propagujte produkty autenticky – nelžete a neuvádějte nepravdivé tvrzení.
  • Posílání návštěvnosti z emailové adresy je zakázáno – produkty se nemohou zahrnovat do newsletteru.
  • Při zobrazování cen produktů, musí být zobrazeno datum a čas poslední aktualizace. V opačném případě je zakázáno uvádět konkrétní ceny produktů, jelikož se ceny na Amazonu mohou neustále měnit.
  • Nezkracujte affiliate linky.

Přístup na globální trh

Vydělávání na produktech na Amazonu a mít tak přístup ke globálnímu trhu zní lákavě. Amazon Associates na amazon.com je společnost se sídlem v USA. Ale toto ne jediný affiliate program od Amazonu. Ve skutečnosti má Amazon affiliate programů v dalších 11 zemích včetně Německa, Velké Británie, Kanady, Itálie, Francie, Japonska, Číny, Španělska, Indie, Mexika a Brazílie. Abyste reálně uměli vydělávat na globálním trhu, je třeba si na všech trzích vytvořit účet, tzn. že americký affiliate účet není automaticky platný na mezinárodním trhu. V překladu, pokud propagujete hudební nástroje na amazon.com a hudebník ze Španělska se proklikne přes váš odkaz a koupí kytaru na amazon.es, nezískáte provizi z prodeje.

Co dělat v tomto případě? Je třeba si vytvořit účet nejen na americké stránce, ale také na ostatních 11 mezinárodních stránkách Amazonu. Ačkoli, není třeba vytvářet 12 affiliate odkazů na produkty, je to pro vás práce navíc. Existují nástroje, které Vám umožní používat pouze 1 affiliate link a na základě lokalizace návštěvníka jej přesměrují na konkrétní stránku.

Na globálním trhu je Amazon jednoznačně největším hráčem. Právě její velikost a mohutnost může zapříčinit případný nežádoucí neúspěch v důsledku obrovské konkurenci. Kvantum informací, které si sami budete muset vyhledat a samostatně proaktivní sledovat změny v podmínkách je zapříčiněno neosobním přístupem. A když pociťujete péči a podporu ze strany affiliate sítě, usnadní vám to nesmírně život. Proč tedy nevyužít služeb lokálních affiliate sítí?

Affiliate marketing se dá dělat i jinak, než jen na Amazonu

Přestože je Amazon největším globálním prodejcem, e-commerce v Evropě pro něj může být jen kapkou v moři, zejména ve střední a východní Evropě. Bezpochyby, i na těchto trzích vládnou velké a silné značky. Dominantní značky na lokálním trhu zastřešuje Affiliate síť Dognet.

Affiliate síť Dognet je lokální síť, která pokrývá tisíce publisherů a stovky zapojených e-shopů (kampaní). Jsme síť, která 100% rozumí trhům, na kterých působí. Nejdéle působíme na Slovensku a v Čechách. Postupně se síť rozrůstala i na další sousední země, jako Maďarsko a Polsko a aktuálně působíme i na balkánských zemích jako Rumunsko, Chorvatsko, Slovinsko, Bulharsko či Srbsko.

Přes 10 milionů vyplacených provizí

K začátku roku 2022 jsme od roku 2013 dosud inzerentům zprostředkovali více než 3 300 000 konverzí s obratem na úrovni 211 milionů €. Publisherům jsme dosud vyplatili provize ve výši přes 10 milionů €.

Síť stavíme na službě, komunikaci, profesionalitě a přidané hodnotě. To je to, co publisher i inzerent od sítě skutečně potřebuje.

Tým Dognetu

Registrací do Affiliate sítě Dognet získáte přístup do administrace, ve které se můžete pustit do vytváření affiliate linků. Budete si moci vybrat z nabídky jakoukoli kampaň ze všech nabízených trhů.

Kvalita pod jednou střechou. V Dognetu naleznete známé značky, kvalitní publishery, technologické řešení, péči a ochotný support. Záleží nám na vašem úspěchu.

Proč propagovat kampaně přes Dognet?

Affiliate síť Dognet zastřešuje více než 900 velkých kampaní z různých segmentů – od nábytku a bydlení až po sportovní kampaně. Provize jsou předem dohodnuty individuálně s každým inzerentem. Na rozdíl od Amazonu, váš výdělek není závislý na propagované kategorii produktů. Pokud z vašeho průzkumu zjistíte, že jsou aktuálně žádané a vyhledávané masážní oleje, můžete si vybrat z několika kampaní nabízejících tento produkt. Každá kampaň má rozdílnou provizi, a je na vás, který si vyberete.

Délka trvání cookie je standardně 30 dní. Pokud zákazník úspěšně dokončí objednávku na jakýkoli produkt v kampaní, na který bude přesměrován přes váš odkaz, provize se vám zapíše během délky vytvořené cookie. Pokud se zákazník proklikne přes váš odkaz do kampaně, nenakoupí a po týdnu navštíví kampaň přímo přes prohlížeč, provede objednávku, vaše cookie je stále vytvořena a provize se vám připíše.

Záleží nám na individuálním přístupu a péči o naše klienty. Máme skvělý support, který vám rád poradí a vše ochotně vysvětlí.

Značky, které nám věří

Pracujeme proaktivně. Procesy v síti kontrolujeme nejen ručně, ale také automatizovaně. Dáváme si záležet na kvalitě. Neustále vymýšlíme nová zlepšení a inovace. I pro to se na nás spoléhá stovky inzerentů a tisíce publisherů.

Samozřejmě máme pravidla a podmínky, které je třeba v síti dodržovat. Všechny aktuality a změny komunikujeme na klienty.

Všechno, co děláme, děláme pro vás 💙

V Dognetu je začátek mnohem jednodušší než v Amazonu. Po registraci Vám poskytneme všechny potřebné materiály k nastudování. Nemusíte nic hledat navíc. Ukážeme Vám, kde a co naleznete. Nejlépe se naučíte tak, že si sami začnete vytvářet obsah na vašem webu. Je už na vás, kolik času a energie do toho dáte.

Edukujeme trh. Z knižní dílny Dognetu si můžete pořídit knížky, které vám pomohou při tvorbě kvalitního obsahu a rozšíří vám obzory v tomto oboru.

Každý měsíc přinášíme měsíční novinky pro publishery i inzerenty, ve kterých se dozvíte zajímavé statistiky a informace ze sítě.

Lokální trh má menší konkurenční prostředí než globální trh. Proto je o něco jednodušší se stát úspěšným publisherem. A proto jsme tady, abychom Vám s tím pomohli.

Provize vyplácíme nejen živnostníkům, ale i fyzickým osobám v hodnotě nad 100 €.

Chci se zaregistrovat a začít vydělávat přes Dognet

Tipy a rady, jak promovat kampaně

Pro urychlení procesu registrace je dobré mít již vytvořenou webovou stránku s návštěvností. Je to také jeden z faktorů, kdy dříve uvidíte ovoce vaší snahy.

Nicméně pokud jste s tvorbou na začátku, můžete se registrovat také v tomto případě. Budete se muset obrnit o něco větší dávkou trpělivosti, protože bude zapotřebí vynaložit energii na získání publika, který bude zajímat váš obsah a propagované produkty. Každý publisher někdy začínal a musel si projít tímto procesem. 🙂

Zaměřte se na témata, která vás zajímají. Bude se vám obsah vytvářet jednodušší.

Tedy základem je nastavit strategii a vybrat správné téma. Od toho se odvíjí výběr promované kampaně. V Dognetu máte výběr široký záběr kampaní a jejich produktů, na které se můžete zaměřit.

Pár tipů, jak můžete nasazovat affiliate linky

Recenze články, doporučení, tipy a triky a porovnání produktů

Tyto tipy článků jsou nejvyhledávanější, když je zákazník v nákupním procesu a rozhoduje se pro produkt. Vy jej musíte ujistit ve výběru a poskytnout mu všechny potřebné a chybějící informace. Následně jej proklikem přesměrovat do kampaně, kde dokončí svůj nákup.

Kromě affiliate odkazů, přidejte do textu také obrázky, které zaujmou zákazníka. Affiliate odkaz můžete zaobalit do CTA tlačítka (call to action) s textem Přejít do obchodu.

Katalogy produktů

Pomocí produktového XML feedu, který si nasadíte na svůj web si umíte vytvořit katalog produktů.

Bannery

Prázdný prostor na vašem webu umíte zaplnit vhodným bannerem. Nezahlcujte web zbytečně velkým množstvím bannerů, neboť tím zákazník ztratí pozornost na důležité informace a může se stát, že opustí váš web po pár vteřinách. Jedním z faktorem, čímž se snižuje důvěryhodnost webu v očích Google. Banner berte spíše jako takový doplněk v affiliate.

Sociální sítě

Nemáte vytvořenou webovou stránku, ale zajímá vás affiliate marketing? Kampaně můžete propagovat affiliate odkazy kampaní i na sociálních sítích – Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, Twitter a další.

Akce a slevové kupóny

Ve svém obsahu můžete zmínit, že má kampaň aktuálně slevu na daný sortiment produktů s uvedením kódu kuponu a délky platnosti kuponu. V administraci máme k dispozici volně dostupné kupony, které mohou propagovat i obsahoví publisheři. Máte-li vytvořen agregátor kupónů, budete mít k dispozici také kupóny, které jsou určeny pro kupónové weby.

Ukázka projektu na závěr

Pojďme si ukázat na jednom projektu, který propaguje produkty z amazon.com, jak vytváří články a jaké kampaně by se daly do takového článku vybrat z Dognetu.

Projekt bestcovery.com je příkladem recenzního webu, který vám pomůže objevit nejlepší produkty v různých kategoriích

Osobně se mi velmi zamlouvá, že uvádějí v horní části webu informaci, že produkty využívají z affiliate programu. Je to jednou z podmínek propagování produktů na Amazonu. Na českém a slovenském trhu není zažité používat toto prohlášení, což je docela škoda, protože to zvyšuje transparentnost a důvěryhodnost webu. Toto prohlášení se zobrazuje na každé podstránce. Otevřela jsem náhodně recenzi pro kávovary.

Bestcovery.com

Než se pustíte do recenze, je dobré udělat si výzkum. Nejlepší, pokud byste měli možnost recenzované produkty vyzkoušet, ale pokud takovou možnost nemáte, nastudujte si co nejvíce informací o recenzovaných produktech. Následně se vám zúží výběr, jako je tomu iv případě tohoto článku, ve kterém publisher představuje a recenzuje zúžený výběr top kávovarů.

Každý z kávovarů označil atributem, který ho nejvíc vystihuje, přehledně je seřadil vedle sebe a přidal tam obrázek kávovaru. Celý článek obsahuje recenzi všech zařízení, která vidíte na obrázku. Pod obrázek umístil odkaz „See full review“, který vaše umístění hodí na recenzi kávovaru na dané stránce. Pod tímto tlačítkem je odkaz, který vás přesměruje na konkrétní produkt do amazon.com.

Toto je pěkný příklad, jak to lze dělat i u nás, na lokálním trhu. Při tvorbě webu se můžete inspirovat i zahraničními weby, které se zaměřují na podobné téma jako vy.

Dognet nabízí několik kampaní nabízející kávovary na více trzích, ze kterých můžete čerpat. Na českém trhu tam patří kampaně jako Electronic-star.sk, AndreaShop.sk, Planeo.sk a další. Celý seznam kampaní naleznete na našem webu.

Pokud jste se dočetli až sem a stále zvažujete s výběrem vhodného affiliate programu nebo máte jakékoli dotazy, klidně mě kontaktujte na almasiova@dognet.cz nebo hello@dognet.com a rádi vám poradíme. 🙂

Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?