Zářijové novinky z Dognetu pro publishery

Zářijové novinky z Dognetu pro publishery

Přinášíme vám poprvé nový koncept obsahu určený hlavně našim publisherům. V Novinkách z Dognetu pro publishery se každý měsíc dozvíte zajímavé informace o kampaních, statistiky a tipy na co nejefektivnější propagování našich kampaní.

Protože je to první část tohoto nového formátu, budeme se těšit i na váš feedback, který nám můžete poskytnout vyplněním tohoto dotazníku.

Novinky z Dognetu budou vycházet ve formě článku, videa i jako podcast.

Zastoupení trhů v září 2020

Jak se vyvíjí působení Dognetu na trzích, na kterých působíme? Přestože je Slovensko stále nejdominantnějším trhem, Česko ho pomalu dohání, za což děkujeme hlavně našemu Country Managerovi pro Česko, Romanu Dobiášovi.

Za zmínku stojí také i Maďarsko, které se na celkovém výkonu Dognetu podílí už téměř 8 %, a i když malé, ale už nezanedbatelné procento tvoří polský a rumunský trh.

Zastoupení segmentů v září 2020

Dlouhodobě nejsilnější je v Dognetu segment Bydlení a nábytek, který se na celkovém počtu prodejů podílí 29 %, ale z celkového počtu provizí dělá až 38 %. Druhým největším segmentem podle počtu prodejů je segment Módy a krásy, který se však na celkovém počtu provizí podílí jen 15 %.

Srovnatelně se na celkovém počtu prodejů i provizí podílejí dále segmenty Zdraví a Výživa, Elektronika, segment ostatních kampaní a Sportu. Finance jsou v posledních měsících spíše zanedbatelným segmentem v rámci Dognetu, na který se příliš nespecializujeme.

Změny v segmentech září vs. srpen 2020

Srovnávání změn v segmentech mezi dvěma měsíci je sledované na základě počtu prodejů v rámci jednotlivých segmentů. Při pohledu na tento graf je jasné, že se pomaličku blížíme do hlavní e-commerce sezóny, protože v podstatě každý segment se o něco zvýšil. Příští měsíc očekáváme ještě výraznější zvýšení, které bude pokračovat až do Vánoc. 

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

Na graf sledující průměrnou hodnotu objednávek v jednotlivých segmentech a na graf sledující průměrnou výšku provize v jednotlivých segmentech je dobré se podívat v kontextu.

Některé segmenty mají vyšší průměrnou hodnotu nákupů, ale mohou mít nižší průměrnou výšku vyplacené provize. Tímto případem je například segment elektroniky, kde se vyšší cena většiny produktů odráží ve vysoké průměrné hodnotě košíku, ale nižší marže způsobují nižší výšku provizí.

Právě naopak je to v segmentech zdraví a výživy, sportu, módy a krásy nebo nábytku a bydlení. Hlavně v segmentu zdraví a výživy se i při nižší ceně nákupů na provizích velmi dobře vydělává.

Těšíme se na váš feedback, který nám můžete poskytnout vyplněním tohoto dotazníku.

Skokani

Skokany můžeme nazvat kampaně, které se meziměsíčně vyšvihly o výrazný počet pozicí v žebříčku top kampaní, a tedy mají potenciál v aktuálním období růst. Tento měsíc si výrazně polepšily kampaně:

  1. Nanospace.cz
  2. ePantofi.ro
  3. BUX.sk
  4. Světla24.cz
  5. NejlevnejšíNábytek.cz
  6. Spartoo.sk
  7. Grizly.sk
  8. Alza.hu
  9. GymBeam.sk
  10. Kytary.cz

Nejvýrazněji poskočila kampaň NanoSpace.cz. Spuštěná byla na konci srpna a za první měsíc fungování se neuvěřitelně rychle rozběhla. Nabízejí v této době aktuální produkty jako respirátory, roušky, hygienické produkty nebo antivirové šátky kromě jiného. Očividně se ji tedy vyplatí nasadit.

Za zmínku stojí i maďarská Alza, které se daří stále lépe, což jde ruku v ruce s rozvojem maďarského affiliate trhu jako takového. Pokud tedy stále uvažujete nad vytvořením maďarského projektu, určitě neváhejte. Podobně také rumunská kampaň ePantofi.ro.

Kampaně s největšími výdělky

  1. 4home.cz
  2. GymBeam.sk
  3. Gate.shop
  4. 4home.sk
  5. AndreaShop.sk
  6. Grizly.cz
  7. Decathlon.sk
  8. Kytary.cz 
  9. PantaRhei.sk
  10. Temponabytok.sk

Nejlepší výdělky publisherů za září

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 2 995 13 701,22€
Obsah 2 228 11 008,96€
Cashback 3 912 10 505,39€
Obsah 1 342 9 223,68€
Obsah 1 481 7 746,25€
Obsah 1 813 7 068,78€
Obsah 764 6 446,98€
Cashback 2 412 6 077,26€
Kupón 2 908 5 925,79€
Obsah 702 5 715,53€
Obsah 888 5 501,91€
Kupón 2 015 5 432,24€
Kupón 1 933 5 190,56€
Obsah 817 3 808,99€
Obsah 590 3 016,45€

Tip na září – segment Nábytek a bydlení

Tento segment je dlouhodobě oblíbený a stále nám přibývají nové kampaně, zvyšuje se počet prodejů v rámci tohoto segmentu a s tím roste i výška vyplacených provizí. Podle vývoje za poslední rok očekáváme v tomto roce velmi silnou sezónu.

TOP kampaně v segmentu Nábytku a bydlení

Kampaň Konverzní poměr Průměrná provize
4home.cz 5,22% 1,89€
4home.sk 2,76% 2,26€
Temponabytok.sk 3,54% 6,92€
4home.hu 3,52% 2,07€
Moebelix.cz 4,01% 5,58€
Moebelix.sk 1,79% 6,4€
Houseland.cz 3,78% 4,61€
Baumax.cz 1,67% 8,57€
Nabbi.sk 0,9% 6,41€
Merkurymarket.sk 5,89% 9,07€
NejlevnejsiNabytek.cz 1% 9,2€
Svetla24.cz 5,84% 10,26€
Marimex.sk 2,51% 3,19€
e4home.ro 3,42% 2,35€
Delimano.sk 2,78% 2,49€

V seznamu se ocitla i kampaň Marimex.sk, která se zaměřuje především na bazény, ale vyplatí se ji propagovat i na podzim nebo před Vánoci. Marimex nabízí i široký výběr infrasaun, kterým právě nyní začíná sezóna a prodávají se velmi dobře.

Dlouhodobými stálicemi tohoto segmentu jsou kampaně 4home.cz a sk. V posledních měsících se krásně rozbíhá také maďarská a rumunská verze 4home.

I přes nedávný výpadek kampaně Moebelix.sk /cz tady nesmí chybět. Tracking už naštěstí funguje, kompenzace budou připsané v průběhu října, a dokonce jsou v kampaních k dispozici nové XML feedy.

Know-how tip

Určitě jste si všimli, že spouštíme my, ale také jiné sítě mnoho kampaní. Proto vám chceme poradit, abyste si kampaně, které chcete používat, předem proklepli. Hlavně nové kampaně, které zrovna nepoznáte, ale měli byste tendenci je nenasadit. Prohlédněte si je ale přes SimillarWeb, přes Heureku a zvažte, zda pro vás nemohou být teď nebo v blízké budoucnosti přínosné. 

Těšíme se na váš feedback, který nám můžete poskytnout vyplněním tohoto dotazníku.

Tip na nástroj

Mnoho z vás tento nástroj určitě zná, ale pro ty, kteří ne, může být tato informace velkým přínosem. Řeč je o nástroji Ahrefs.com. Je to nástroj, který monitoruje webové stránky, konkurenci, backlinky, oblíbený obsah na stránkách, pozice v organiku, klíčová slova a mnohem víc. Ahrefs má po Googlu nejvíc dat, takže se ho určitě vyplatí využívat. 

Ahrefs sice nemá žádný free trial, ale umožňuje zkušební období 7 dní za 7 USD, což tedy není žádná horentní suma a za vyzkoušení to jednoznačně stojí. Běžné předplatné potom stojí sice 100 USD měsíčně, což je tedy docela dost, ale máme pro vás malý tajný tip, nemusíte ten účet využívat jen vy. 😉

Poslední informace / výzva na závěr. V dotazníku, který jsme rozesílali, abychom zjistili, jaký typ informací v těchto novinkách chcete vy, naši publisheři, mít, se často opakovalo, že byste chtěli rozhovor a tipy od zkušených affiláků. Bohužel, situace na trhu je taková, že úspěšní publisheři se logicky, kvůli konkurenci, nechtějí příliš dělit o svoje know-how. Ale pokud právě čtete tyto novinky a chcete k nám přijít a podělit se s dalšími publishery o svoje zkušenosti, jste více než vítaní a budeme rádi, když se nám ozvete na ferancova@dognet.sk. 🙂

To bude od nás pro tentokrát všechno, těšíme se na váš feedback a s dalším dílem jsme tu znovu za měsíc. 

Júlia Ferancová
Júlia Ferancová

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?