
Zářijové novinky pro publishery
Léto uběhlo znovu jaksi rychle, no věříme, že si z něj odnášíte mnoho krásných zážitků a ještě více nově načerpaných sil. Budete je potřebovat, jelikož se nezadržitelně blíží hlavní e-commerce sezóna každého roku. 🙂
Pojďme se v posledním letním díle novinek podívat na to, jak se Dognetu dařilo v srpnu.
Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Zářijové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Veronika. 🙂
Shrnutí měsíce srpen 2023
- Počet konverzí – 76 227
- Vyplacené provize publisherem – 310 419 €
- Celkový obrat e-shopů – 5 409 942 €
Do celkového počtu konverzí jsou započteny i konverze z kampaně Árukereső.hu, ve které konverzi nepředstavuje dokončená objednávka, ale proklik z Árukereső.hu na některý z e-shopů, jejichž produkty tento nákupní portál nabízí. Z tohoto důvodu můžeme od srpna v souhrnu každého měsíce o více než 1 000 konverzí.
Zastoupení segmentů v srpnu 2023
V srpnu již tradičně dominoval segment Bydlení a nábytek, přičemž jeho zastoupení na počtu konverzí a výši provizí v síti nadále roste. Podíl tohoto segmentu na celkovém počtu konverzí vzrostl o 2 procentní body a na celkové výši provizí o 3 procentní body.
V ostatních segmentech vidíme pouze minimální změny, které nepřesáhly 1 procentní bod.
Porovnání segmentů v měsících červenec vs. srpen 2023
Podle počtu konverzí
Lidé v srpnu nakupovali více nábytku a vybavení do domácnosti. Počet konverzí v segmentu Bydlení a nábytek vzrostl až o 13 %. Téměř dvojnásobný nárůst konverzí v porovnání s červencem vidíme v kampaních Svetla24.cz a Houseland.sk.
Nárůst konverzí pozorujeme i v segmentu Zdraví a výživa o 4 %, v segmentu Móda a krása o 3 % a v segmentu Ostatní o 1 %.
Naopak, nejvýraznější pokles o 9 % nás čekal v segmentu Sport a o 3 % v segmentu Elektro.
Podle průměrné hodnoty objednávky
Přestože lidé nakupovali více, vybírali si levnější produkty, méně produktů nebo využívali různé akcie a výprodeje, což vidíme na poklesu průměrné hodnoty objednávky téměř ve všech segmentech.
Výjimku představuje segment Zdraví a výživa, kde průměrná hodnota objednávky narostla o 2 eura.
Největší pokles pozorujeme v segmentu Elektro, kde průměrná hodnota objednávky v srpnu klesla o 12 eur, a v segmentu Sport, kde klesla o 9 eur.
Podle průměrné výše provize
Dobrou zprávou je, že ačkoli průměrná hodnota objednávky v srpnu poklesla, průměrná výše provize přesto ve většině segmentů stoupala. To svědčí o tom, že mnozí inzerenti se snaží ve svých kampaních nabídnout motivující podmínky, díky kterým si dokážete vydělat zajímavé provize i z objednávek v nižších hodnotách.
V segmentu Bydlení a nábytek narostla průměrná výše provize o 38 centů a v segmentu Ostatní o 33 centů.
Avšak v segmentech, kde jsme pozorovali nejvýraznější pokles v průměrné hodnotě objednávky, klesla i průměrná výše provize – konkrétně v segmentu Sport o 48 centů a v segmentu Elektro o 7 centů.
Skokani srpna
Skokani jsou kampaně, ve kterých nejvýrazněji narostl počet konverzí při srovnání července se srpnem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v červenci alespoň 50 a více konverzí.
- Fabulo.hu +191 %
- TimeStore.pl +146 %
- Lampisilumini.ro +134 %
- Wolt.com/sk +95 %
- Mobilonline.sk +89 %
První tři příčky v žebříčku srpnových skokanů obsadily zahraniční kampaně.
Na prvním místě vidíme maďarskou kampaň Fabulo.hu zaměřenou na masážní, fitness a zdravotnické pomůcky. Následuje kampaň s módními doplňky TimeStore.pl a kampaň s osvětlením Lampisilumini.ro.
Pokud vás úspěch těchto kampaní inspiroval, ale nemáte projekt na daném trhu, máme pro vás dobrou zprávu – všechny tyto kampaně v Dognetu najdete také pro český a slovenský trh. 🙂
Nejlepší výdělky publisherů v srpnu 2023
Kampaně s nejvyššími výdělky publisherů
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- 4Home.cz
- Mall.sk
- 4Home.sk
- MerkuryMarket.sk
- Voyo.cz
- MojNabytok.sk
- Svetla.sk
V srpnu se žebříček kampaní, které vám přinesly největší výdělky, trošku promíchal.
Třetí, bronzové místo obsadila kampaň Svetla24.cz, která se sem probojovala až z osmého místa, na kterém se umístila v červenci. Kampaň Mojnabytok.sk postoupila z červencového desátého místa na deváté.
Do žebříčku se také vrátily kampaně Voyo.cz a Svetla.sk.
Publisheři s nejvyššími výdělky
Typ |
Počet prodejů |
Provize |
Ostatní |
2 934 |
30 587 € |
Ostatní |
1 855 |
15 722 € |
Obsah |
1 948 |
12 058 € |
Ostatní |
4 067 |
9 074 € |
Obsah |
1 872 |
8 749 € |
Ostatní |
2 537 |
8 323 € |
Obsah |
2 331 |
8 302 € |
Obsah |
4 403 |
7 813 € |
Obsah |
1 443 |
7 351 € |
Ostatní |
1 499 |
7 303 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál.
„Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tipy na září
Digitální Univerzita
V Dognetu považujeme neustálé vzdělávání za velmi důležité. Zejména v tak rychle pokračující oblasti, jako je online marketing. Proto jsme velmi rádi, že na Slovensku existují projekty jako Digitální Univerzita. 🙂
Digitální Univerzita se již 6. rok specializuje na profesionální vzdělávání v oblasti online marketingu. O tom, že má skutečně co nabídnout, hovoří několik ocenění a výuka zastřešená více než 32 specialisty z praxe.
Ti vás naučí lépe pracovat se SEO, zlepšit svůj copywriting a obsah, popasovat se s tvorbou obsahu na sociálních sítích, ale také osvojit si základy grafického designu nebo PPC reklamy a mnoho dalšího, díky čemuž získáte komplexní přehled v online marketingu, který vám pomůže posunout váš affiliate projekt dál a zvýšit své zisky.
Můžete si vybrat ze 3 druhů studia – od základního certifikovaného studia přes expert studium pro již ostřílené marketéry až po MBA studium, na jehož konci vás čeká mezinárodně uznávaný titul.
nabbi.sk
Provize: až 6 %
Kuponové weby, cashbackové portály a CSS povoleny.
nabbi.sk je oblíbený e-shop s nábytkem a vybavením do domácnosti, který je jedním z předních prodejců v této oblasti na Slovensku. V jejich sortimentu najdete produkty pro všechny – od lidí, kteří hledají zejména cenově výhodné produkty, až po ty nejnáročnější zákazníky. Kampaň nabízí provizi až 6 % pro obsahové partnery (do 15.9. navýšenou na 12 %) a až 3 % pro kupónové weby a cashbacky. K dispozici je i povolení pro CSS partnery a kvalitní produktový feed.
Allegro.cz
Provize: 40 % z Allegro provize
Kuponové weby a cashbackové portály povoleny.
Allegro je největší obchodní platformou v Polsku, na které se denně prodá 900 000 položek z různých segmentů od elektroniky přes módu, nábytek, kosmetiku, sportovní vybavení a dětské zboží až po potraviny.
V kampani se provize nepočítá z celkové hodnoty objednávky, ale z provize, kterou Allegro účtuje za prodej produktů e-shopem, které s touto platformou spolupracují. Příklad výpočtu provize najdete na kartě kampaně.
Árukereső.hu
Provize: 72 % z hodnoty konverze
Kuponové weby a cashbackové portály povoleny.
Árukereső.hu je přední maďarský porovnávač cen a produktů a online nákupní průvodce. Nejedná se o internetový obchod, ale o webovou stránku, která shromažďuje nabídky různých e-shopů.
Konverze v kampani nepředstavuje dokončenou objednávku, ale překlik na některý z e-shopů, jehož produkty Árukereső.hu inzeruje a na kterých je možné si je zakoupit. Bližší informace o provizích najdete na kartě kampaně.