Únorové novinky pro publishery

Únorové novinky pro publishery

Dnes vám přinášíme první novinky pro publishery v roce 2021. Zhodnotíme si rok 2020, dáme si pár tipů na kampaně, které se vyplatí propagovat a podíváme se, co je v Dognetu nového.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale také jako podcast.

Zhodnocení roku 2020

Celkově jsme v počtu konverzí rostli meziročně o skvělých 59 %. Samozřejmě za to může celkový růst e-commerce a snížená mobilita. Věříme, že rok 2021 už bude „standardnější“, i když nám jako e-commerce segmentu to hrát do karet nebude.

Publisherům jsme v roce 2020 vyplatili přes 3 000 000 € (78 730 257 Kč) A publisheři e-shopům přinesli obrat skoro 55 000 000 € (1 443 388 046 Kč).

Jaké jsou naše výzvy do roku 2021?

  • Chceme se technologicky posunout a přinést významné novinky jak inzerentům, tak také publisherům. 
  • Vydáváme novou knihu – učebnici pro publishery – Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem. Bude to nejvýznamnější posun publisherů, jaký jsme na česko-slovenském trhu udělali my nebo kdokoliv jiný. A chystáme to i pro Maďarsko.
  • V rámci spoluprací otevřeme cestu k affiliate marketingu i velkým mediálním domům, které se dosud affilu vyhýbaly.

Zastoupení trhů v lednu 2021

Oproti poslednímu srovnání zastoupení trhů, tedy z listopadu 2020 je vidět v lednu výraznější zastoupení slovenského trhu. Zatímco v listopadu byl poměr SK/CZ téměř vyrovnaný, teda 48 % ku 43 %, v lednu se výrazněji projevil slovenský trh na úkor českého.

Je to způsobené pravděpodobně přísnějším lockdownem, který je aktuálně na Slovensku, kvůli čemuž lidé nakupují víc online.

Ostatní země zůstaly téměř beze změny.

Zastoupení segmentů v lednu 2021

V lednu se výrazně zvýšil podíl kategorie sport na celkovém počtu konverzí sítě Dognet a mírně poklesly všechny ostatní kategorie kromě Zdraví a výživy, která mírně vzrostla.

Změny v segmentech leden 2021 vs. prosinec 2020

I na tomto grafu je jasně vidět, že jediná kategorie, která je v lednu výrazně silnější než v prosinci, kdy většině kampaní vrcholí sezóna, je sport. Sportovní kampaně v tomto měsíci zaznamenávají výjimečný nárůst.

Nárůst, i když mírnější, pozorujeme také v kategorii Zdraví a výživa. V ostatních segmentech můžeme vidět logický mírný pokles po listopadovém a prosincovém vrcholu sezóny.

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

Průměrná výška hodnoty objednávky i průměrné provize začíná znovu mírně stoupat. V posledních měsících roku 2020 byly tyto hodnoty ve většině segmentů mírně nižší proti průměru, zato vykompenzované vyššími objemy nákupů.

To můžeme vidět nyní i v kategorii sportu, kde sice výrazně stouply počty konverzí, ale mírně se snížila průměrná hodnota objednávky, a tedy i průměrná výška provize.

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání ledna vs. prosince. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v prosinci aspoň 50 a více konverzí.

  1. MyProtein.sk +264 %
  2. eFitness.cz +256 %
  3. Topski.sk +187 %
  4. GymBeam.sk +168 %
  5. Zdravestravovani.cz +179 %
  6. Proteinaco.cz +155 %
  7. eFitness.sk +150 %
  8. Decathlon.sk +147 %
  9. KetoDiet.cz +143 %
  10. Fexi.cz +126 %
  11. Kinekus.sk +119 %
  12. Danimani.sk +110 %
  13. NanoSPACE.cz +103 %
  14. Heliumking.hu +101 %
  15. Biotechusa.hu +93 %
  16. Protein.sk +85 %
  17. Moebelix.sk +82 %
  18. Grizly.sk +81 %
  19. MojeParty.cz +79 %
  20. Zooplus.hu +77 %

I ve skokanech se odráží zvýšený zájem o sport, zdraví a výživu, kdy většinu reportu tohoto měsíce tvoří právě kampaně z těchto segmentů. Na předních příčkách se tentokrát umístily kampaně jako MyProtein, eFitness, Topski či GymBeam či Zdravé Stravování .

Kromě toho tento měsíc dobře poskočily i některé kampaně ze segmentu bydlení jako Kinekus, Fexi, Signal-nábytek či Moebelix. 

Kampaně s největšími výdělky

  1. Decathlon.sk
  2. 4home.cz
  3. Baumax.cz
  4. 4home.sk
  5. Moebelix.sk
  6. Temponabytok.sk
  7. Nabbi.sk
  8. MerkuryMarket.sk
  9. TPD.sk
  10. Andreashop.sk

Žebříčku kampaní, na kterých publisheři v měsíci lednu nejvíc vydělali, kraluje Decathlon. Pořadí se sice trochu promíchalo, ale stále se v top 10 drží 4home.sk i cz, Baumax, Tempo nábytek, Andreashop či TPD.

Nejlepší výdělky publisherů za leden 2021

Typ  Počet predajov Provízie
Obsah 12 662 29 140,33 €
Obsah 5 578 28 502,38 €
Obsah 3 349 22 437,87 €
Obsah 4 259 16 753,58 €
Voucher 8 335 16 408,15 €
Obsah 2 370 14 245,81 €
Obsah 4 804 13 358,18 €
Obsah 3 692 12 342,75 €
Cashback 3 875 8 739,49 €
Obsah 2 651 8 363,99 €
Obsah 1 287 7 856,35 €
Voucher 3 315 7 788,09 €
Voucher 2 674 6 779,79 €
Obsah 1 627 6 331,38 €
Obsah 648 5 416,85 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál.

Tip na únor – Valentýnské kampaně

14. únor, svátek všech zamilovaných, je už za dveřmi. Valentýn se blíží a je tedy nejvyšší čas pomoci nerozhodným a dát jim tipy na dárky pro jejich drahé polovičky.

Situace tento rok je jiná a kvůli celosvětové pandemii se většina zamilovaných párů pravděpodobně na romantickou večeři v luxusní restauraci nedostane. Udělat si ale radost mohou i jiným způsobem.

Personalizovaná luxusní bonboniéra, květy, kvalitní alkohol a pro odvážnější sexy spodní právo či hračky pro dospělé. Nezapomeňte ani kampaně s podpůrnými prostředky pro muže nebo ženy, které jsou právě v tomto období populární. V Dognetu najdete široký výběr kampaní, vhodných na propagování před Valentýnem.
Jaké kampaně se tedy vyplatí propagovat v tomto období?

Dárky – kvalitní alkohol, bonboniéry, květy či šperky

Kampaň

Odkaz na produkty

Provize Detail kampaně Konverzní poměr Průměrná provize
Chocolissimo.cz Produkty až 12 % Zobrazit 5,02 % 2,82 €
Darcekovy-raj.sk Produkty až 15,5 % Zobrazit 7,38 % 4,15 €
Darkovo.cz Produkty až 15,5 % Zobrazit 5,85 % 2,50 €
Evolutiongroup.sk Produkty až 14 % Zobrazit 3,68 % 3,58 €
Evolutiongroup.cz Produkty až 14 % Zobrazit 6,71 % 3,34 €
Izmael.eu Produkty až 20 % Zobrazit 4,92 % 2,10 €
Kvetyprevas.sk Produkty 12 % Zobrazit 4,72 % 5,63 €
Najzlato.sk Produkty 10 % Zobrazit 0,14 % 14,53 €
Olivie.sk Produkty až 15 % Zobrazit 7,24 % 3,59 € 
Olivie.cz Produkty až 15 % Zobrazit 17,48 % 2,32 €
Panalfred.cz Produkty až 5 % Zobrazit 3,5 % 2,27 €
Sperky.cz Produkty až 11 % Zobrazit 4,75 % 4,32 €
Sperky-eshop.sk Produkty až 12 % Zobrazit 2,1 % 2,71 €
Sperky-eshop.cz Produkty až 12 % Zobrazit 4,67 % 3,68 €
Svetnapojov.sk Produkty 5 % Zobrazit 3,09 % 3,82 €
Zlavadna.sk Produkty až 5 % Zobrazit 2,24 % 2,48 €

*Data ve sloupcích „Konverzní poměr“ a „Průměrná provize“ jsou za období 1. 7. 2020 – 31. 12. 2020

Spodní prádlo, podpůrné prostředky a hračky pro dospělé

Kampaň

Odkaz na produkty

Provize Detail kampaně Konverzní poměr Průměrná provize
69shop.sk Produkty až 15 % Zobrazit 1,64 % 3,67 €
69shop.cz Produkty až 15 % Zobrazit 0,32 % 2,47 €
Intimnenakupy.sk Produkty 20 % Zobrazit 0,65 % 8,65 €
Intimninakupy.cz Produkty 20 % Zobrazit 6,07 % 9,53 €
iSexshop.sk Produkty 15 % Zobrazit 0,54 % 4,41 €
Kondomshop.sk Produkty 15 % Zobrazit 1,06 % 4,76 €
Kondomshop.cz Produkty 15 % Zobrazit 3,01 % 4,50 €
Lovesexshop.sk Produkty 12,3 % Zobrazit 4,19 % 4,45 €
Lovesexshop.cz Produkty 11 % Zobrazit 0,7 % 4,66 €
Aphrodisia.sk Produkty 25 % Zobrazit 3,94 % 5,57 €
Erex24.sk Produkty 20 % Zobrazit 2,54 % 7,48 €
Erex24.cz Produkty 20 % Zobrazit  0,5 %  8,23 €
Erexan.sk Produkty 33 % Zobrazit 0,45 % 10,33 €
Saxana.sk Produkty 10 % Zobrazit 1,27 % 3,60 €
Secretavenue.sk Produkty 10 % Zobrazit 1,09 % 3,29 €
Vibratory.net Produkty až 15 % Zobrazit 3,33 % 4,46 €
VIP-pradlo.cz Produkty až 13 % Zobrazit 1,84 % 5,18 €
Zerex.sk Produkty až 25 % Zobrazit 1,71 % 8,11 €
Zerex.cz Produkty až 25 % Zobrazit 1,79 % 7,57 €

*Data ve sloupcích „Konverzní poměr“ a „Průměrná provize“ jsou za období 1. 7. 2020 – 31. 12. 2020

Know how tip

Google dnes už nemá rád „vatu“. Sám Štefan tvořil generovaný obsah a zkrátka to fungovalo. Dnes ale jde o přidanou hodnotu a nejen o snahu „nasekat“ na web co nejvíc normostran textu. Když chcete být první, musíte tomu věnovat čas a kreativitu.

Toto se říká už roky. Když se píše obsah s ohledem na SEO, vezmete všech 10 obsahů z první strany na cílové klíčové slovo a uděláte z toho ten nejlepší obsah pod sluncem. Nu, strategie je to dobrá, ale zapomíná se na to, že takto nevytvoříte nic nového.

A to je kouzlo kreativního copywritingu, kdy musí copywriter dělat něco navíc, nejen číst, co našel přes Google. Musí vytvořit texty, ve kterých budou informace z offline světa. Najít právě ty, které se „na internet“ ještě nedostaly. A to Google chce, to odmění. Chce nový obsah, který ještě nezná. Chce nové fotky, nová videa, a to všechno proto, aby dal uživateli ten nejlepší výsledek.

Víc na toto téma napsal Štefan do knihy 123 tipů pro online a affiliate marketing v kapitole Řešte kreativní copywriting přes experty, rozhovory a telefonáty. Získáte tak nejlepší a jedinečný obsah.

To je pro dnešní novinky všechno. Děkujeme, že jste tu s námi. 🙂

Júlia Ferancová
Júlia Ferancová

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?