Překvapivé výsledky A/B testingu #2

Překvapivé výsledky A/B testingu #2
A/B testing je jako mít 2 různé reklamy v Google Adwords v té samé reklamní skupině. Google Adwords bude testovat, na kterou reklamu vám lidé častěji klikají a tu potom bude upřednostňovat.
Stejně tak můžete testovat i webovou stránku, přičemž URL adresa se nezmění. Jedné polovině návštěvníků zobrazíte stránku verze A a druhá polovina uvidí verzi B. Během testování budete sledovat nějaký cíl (například míru prokliku na tlačítko) a na základě výsledků se rozhodnete, která verze je lepší a tu potom spustíte všem návštěvníkům stránky.
Zdroj: https://www.whichtestwon.com/case-study/hubspots-lead-generation-landing-page-test/
Zdroj: https://www.whichtestwon.com/test/landing-page-test-%E2%80%93-which-banner-increased-completed-form-submissions-testing-award-gold-winner/
Zdroj: https://gocardless.com/blog/one-word-abtest/
Zdroj: http://www.carmelon-digital.com/articles/ab-test-case-study-arenaturist/
Zdroj: http://bombbomb.com/blog/video-email-work-case-study/
Proč dělat A/B testing
Téměř všechny prvky na vašich webových stránkách, které ovlivňují konání návštěvníků, mohou být A/B testované. A/B vám umožňuje vytěžit víc z vašeho trafficu. Návratnost investicí A/B testování může být masívní, protože i malé změny na vstupní stránce mohou vést k významnému zvýšení konverzí.
Pojďme se ale rovnou podívat, jaké malé změny stačily na to, aby se zvýšil konverzní poměr.Test landing page mi zvýšil konverzní poměr o 100 %. Když to takto zůstane, web vydělá o 500 € měsíčně víc. #testujte pic.twitter.com/VrqIDwu2oM
— Chodelka Peter, MSc (@chodlik) April 15, 2016
Přečtěte si také náš předešlý článek Prekvapivé výsledky A/B testingu #1
Test 1: Odpovídá obrázek vašemu produktu?
Verze A měla o 24 % vyšší poměr vyplnění formuláře. Stačilo odstranit obrázek.Obrázky mohou být velmi efektivní při podávání informací a vytváření lepšího dojmu. V tomto případě však obrázek udělal dvě věci:
- pozice formuláře byla kvůli obrázku nižší
- fotka nepůsobila profesionálně – buďte proto opatrní při výběru obrázků na váš web.
- A verzió
- B verzió
Test 2: Jaký máte nadpis?
Změna nadpisu ve verzi B přinesla o 38 % víc registracíVe verzi A je dvouřádkový velký dlouhý nadpis. Ve verzi B ho zkrátili a přidali vysvětlující větu pod nadpisem, kde bold-em zvýraznili důležitá slova.
- A verzió
- B verzió
Test 3: Na textu tlačítek záleží
Někdy stačí málo, abyste dosáhli hodně.Změna nadpisu a textu tlačítka zvýšila konverzní poměr o 139 % ve verzi BS touto jednoduchou změnou textu snížili „strach“ nových uživatelů a dramaticky jim vzrostl počet nových uživatelů, kteří si prohlédli nějakou ukázku produktu.
- Verzia A
- Verzia B
Test 4: Vertikálně nebo horizontálně?
Máte na stránce formulář, který má víc polí? Přemýšleli jste někdy nad tím, zda je lepší ho vyplňovat vertikálně nebo horizontálně?Vertikální verze formuláře (verze B) měla o 52 % vyšší konverzní poměrPokud máte dlouhý formulář (delší než 3 pole), použijte vertikální verzi. Vertikální uspořádání formuláře je lépe čitelné a jeví se jako méně komplikované a kratší.
- A verzió
- B verzió
Test 5: 1000 slov > 1 video
Namísto dlouhých vět udělejte raději video.Změna textu na video zvýšila míru prokliku o 43 % a peněžní dary o 114 %
- A verzió
- B verzió