Překvapivé výsledky A/B testingu #2

Překvapivé výsledky A/B testingu #2

A/B testing je jako mít 2 různé reklamy v Google Adwords v té samé reklamní skupině. Google Adwords bude testovat, na kterou reklamu vám lidé častěji klikají a tu potom bude upřednostňovat. Stejně tak můžete testovat i webovou stránku, přičemž URL adresa se nezmění. Jedné polovině návštěvníků zobrazíte stránku verze A a druhá polovina uvidí verzi B. Během testování budete sledovat nějaký cíl (například míru prokliku na tlačítko) a na základě výsledků se rozhodnete, která verze je lepší a tu potom spustíte všem návštěvníkům stránky.

Proč dělat A/B testing

Téměř všechny prvky na vašich webových stránkách, které ovlivňují konání návštěvníků, mohou být A/B testované. A/B vám umožňuje vytěžit víc z vašeho trafficu. Návratnost investicí A/B testování může být masívní, protože i malé změny na vstupní stránce mohou vést k významnému zvýšení konverzí. a-b-testing-01 Pojďme se ale rovnou podívat, jaké malé změny stačily na to, aby se zvýšil konverzní poměr.
Přečtěte si také náš předešlý článek Prekvapivé výsledky A/B testingu #1

Test 1: Odpovídá obrázek vašemu produktu?

Verze A měla o 24 % vyšší poměr vyplnění formuláře. Stačilo odstranit obrázek.
Obrázky mohou být velmi efektivní při podávání informací a vytváření lepšího dojmu. V tomto případě však obrázek udělal dvě věci:
  • pozice formuláře byla kvůli obrázku nižší
  • fotka nepůsobila profesionálně – buďte proto opatrní při výběru obrázků na váš web.
Zdroj: https://www.whichtestwon.com/case-study/hubspots-lead-generation-landing-page-test/

Test 2: Jaký máte nadpis?

Změna nadpisu ve verzi B přinesla o 38 % víc registrací
Ve verzi A je dvouřádkový velký dlouhý nadpis. Ve verzi B ho zkrátili a přidali vysvětlující větu pod nadpisem, kde bold-em zvýraznili důležitá slova. Zdroj: https://www.whichtestwon.com/test/landing-page-test-%E2%80%93-which-banner-increased-completed-form-submissions-testing-award-gold-winner/

Test 3: Na textu tlačítek záleží

Někdy stačí málo, abyste dosáhli hodně.
Změna nadpisu a textu tlačítka zvýšila konverzní poměr o 139 % ve verzi B
S touto jednoduchou změnou textu snížili „strach“ nových uživatelů a dramaticky jim vzrostl počet nových uživatelů, kteří si prohlédli nějakou ukázku produktu. Zdroj: https://gocardless.com/blog/one-word-abtest/

Test 4: Vertikálně nebo horizontálně?

Máte na stránce formulář, který má víc polí? Přemýšleli jste někdy nad tím, zda je lepší ho vyplňovat vertikálně nebo horizontálně?
Vertikální verze formuláře (verze B) měla o 52 % vyšší konverzní poměr
Pokud máte dlouhý formulář (delší než 3 pole), použijte vertikální verzi. Vertikální uspořádání formuláře je lépe čitelné a jeví se jako méně komplikované a kratší. Zdroj: http://www.carmelon-digital.com/articles/ab-test-case-study-arenaturist/

Test 5: 1000 slov > 1 video

Namísto dlouhých vět udělejte raději video.
Změna textu na video zvýšila míru prokliku o 43 % a peněžní dary o 114 %
Zdroj: http://bombbomb.com/blog/video-email-work-case-study/

Chcete další překvapující výsledky A/B testů?

Podívejte se na tyto stránky:

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?