Překvapivé výsledky A/B testingu #1

Překvapivé výsledky A/B testingu #1

O landing pages a o tom, co na nich „funguje“, se už popsalo hodně. Zajímavý článek o tom, co by mělo fungovat, ale nefunguje, jsme pro vás našli na blogu Kissmetrics.com. Často se to tak uvádí, ale není tomu tak. Michael Aagaard na svém blogu 3 Obvious but Overlooked Elements to Test on Your Landing Pages – Right Now! uvedl několik superpříkladů, na které A/B testingem přišel. Článek jsme pro vás přeložili a zkrátili. Všechny informace se dají aplikovat i do praxe při práci s affiliate kampaněmi v naší síti.

Formulář NEmusí být nutně hned viditelný

Pokud máte produkt složitější na pochopení, nedávejte formulář hned do úvodu. Člověk potřebuje myšlenu pochopit a uchopit. Proto je nutné mu problém objasnit, vysvětlit a k akci ho vyzvat až později, níže na stránce. Obsah v úvodu (při vstupu) raději využijte na informování o produktu. Jestliže je produkt náročnější na pochopení, člověk nechce udělat akci hned, jak přijde na landing page. Musíte si ho získat a rozhodnutí udělá v závěru. Nestrašte ho formulářem hned na začátku. Jeho test s přemístěním formuláře vykázal zvýšení konverzního poměru o 304 %, což je úžasné číslo. Graf, ktorý vysvetľuje vzťah zložitosti témy k pozícii formuláru na stránke Image-2

Text na call-to-action rozhoduje

Call to action button a jeho text jsou jednou z nejméně sledovaných věcí na stránce. Ale paradoxně rozhodují o tom, zda budete úspěšný, nebo ne. Jak ukazují Michaelovy příklady, změna textu může dramaticky zvýšit, nebo i snížit, konverzní poměr. Textem na call-to-action prvku se snažte přiblížit tomu, co chce uživatel udělat. Pár příkladů mluví za všechno. Obecně řečeno, nemusíte člověku hned říkat, že má za něco platit, koupit či objednat. Změnou textu zvýšíte click-rate. Ale ano, snížíte konverzní poměr, protože budou klikat i ti, kteří objednat (platit) nechtějí. Každopádně klikne více lidí a můžete jen získat. Platící nikdy neodradíte, protože se prostě proklikají a koupí tak, či onak. Ty, co nechtějí hned platit (bojí se kliknout na tlačítko „objednat“), možná ještě přesvědčíte v procesu objednávky. Protože neplatíte za kliky, tak se to vyplatí. Přesný opak platí při PPC kampaních, kde chcete méně, ale kvalitních kliků. V tomto případě chcete, aby klikali co nejvíce. Image-3 Image-4

Objem textu na stránce

Neexistuje recept na to, zda mít hodně či málo textu na stránce. Jak i náš autor uvádí, některé stránky vyžadují textu více, jiné ne. Čím je produkt komplexnější a je nutné ho lépe vysvětlit, tím je důležitější mít textu více. Jak autor uvádí, například u landing page prezentující posilovnu není nutné mít mnoho textu. Jednoduchý produkt – jednoduchý, krátký text. Ale u produktu, který se zabývá energetickým auditem domu, je dobré mít textu víc – je to dražší a komplexnější produkt. Na rozhodnutí při složitějším tématu je nutné získat více informací a textu. Image-5Image-6

Prostě testujte

Při tvorbě stránky je snadné udělat základní A/B testing. Instapage.com (CMS na tvorbu landing pages) umí udělat A/B testing extrémně jednoduše. Nastavíte A a B verzi, řeknete systému, co je pro vás konverze a automaticky se polovině uživatelů ukáže A a druhé polovině B verze. V tabulce potom jasně vidíte, která verze lépe konvertuje. To samé platí o Mailchimpe, kde se dá A/B testovat všechno – já například posílám každý mailing v módu A/B testu. Nemůžete tím nic ztratit.
Príklad A/B testingu cez Instapage

Příklad A/B testingu přes Instapage

TESTUJTE! Proč? Vysvětlíme si to na příkladu. Víte, že máte na landing page 10% konverzní poměr. Do reklamy dáte 100 € a získáte prodeje za 150 €. To je fajn. Co uděláte, jestliže chcete získat prodeje za 300 €? Dáte o stovku víc do reklamy? NE! Budete A/B testovat web, zvýšíte konverzní poměr na 20 % a z těch samých 100 € získáte 300 €!
 
Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?