Podle čeho si affiliate publisheři vybírají kampaně?

Podle čeho si affiliate publisheři vybírají kampaně?

Určitě se mnou budete souhlasit, když řeknu, že na publisherech stojí celá affiliate síť Dognet. Bez kvalitních publisherů bychom nebyli tam, kde jsme. Právě oni pracují s vašimi kampaněmi dennodenně, a proto je jejich názor nejdůležitější. Pokud chcete vědět, co publishery nejvíc ovlivňuje a zajímá při výběru a propagování kampaně, čtěte dál.

Koncem roku 2020 jsme připravili dotazník, který jsme poslali každému publisherovi sítě Dognet. Posbírali jsme téměř 200 odpovědí od publisherů různých typů a velikostí a následně jsme je vyhodnotili, z čehož vám teď přinášíme tento report.

Cílem dotazníku bylo co nejhodnověrněji zjistit, jaké parametry kampaně působí na rozhodnutí publishera kampaň nasadit a propagovat ji. Můžeme vám tak poskytnout jasný obraz o tom, co je nezbytné publisherům v rámci affiliate kampaně dodat a na jakých prvcích byste si měli dát extra záležet.

Z dotazníku samozřejmě vyplynulo i mnoho skutečností, které se týkají ať už technického fungování sítě, nebo dalších věcí, které můžeme ovlivnit my jako síť a mnoho z návrhů publisherů budeme v nejbližších měsících implementovat.

Pokud byste náhodou dál nečetli, podívejte se aspoň na nejdůležitější body, které z průzkumu vyplynuly a které můžete vy, jako náš inzerent, ovlivnit

  1. Dejte si záležet na kvalitním XML feedu. Důležitá je jasná a přehledná struktura, užitečné popisy a všechny možné parametry produktu. U zlevněných cen je důležité, aby byla uvedená i původní cena.
  2. Nesnažte se za každou cenu šetřit na provizi a nastavte ji férově. Pokud je v kampani kvalitní publisher, který vám přináší hodně konverzí, můžete ho podpořit bonusem nebo individuálně zvýšenou provizí.
  3. Dodejte ke kampani kvalitní popis e-shopu, portfolia produktů a jejich vlastností.
  4. Nezapomínejte ani na seznam TOP produktů a TOP kategorií. Pokud se vám nejprodávanější sortiment sezónně obměňuje, ideální je posílat pravidelně aktualizovaný seznam.
  5. Mnoho, hlavně menších publisherů, ocení i ukázky PR článků a hlavně u specifických produktů i popis cílové skupiny.
  6. Neměňte příliš často a bezdůvodně podmínky kampaně, při případných problémech vedoucích k výpadku trackingu nás hned informujte a schvalujte konverze pravidelně a včas. Stabilita kampaně je pro partnery velmi důležitá.

Pokud chcete vědět, jak jsme k těmto doporučením došli, a další zajímavosti, čtěte dál. 🙂

Složení respondentů průzkumu 

Největší podíl mají v Dognetu obsahoví publisheři, což je jasně vidět i na složení publisherů v tomto průzkumu. 3 % respondentů byly kupónové weby a stejnými 3 % se podílely cashbacky. Nejmenší skupinu tvořili partneři věnující se sociálním sítím a PPC.

Graf zastoupení jednotlivých typů publisherů na průzkumu

Graf zastoupení publisherů na průzkumu podle jejich velikosti

Publishery jsme rozdělili také podle velikosti na ty, kteří dělají měsíčně přes Dognet jednotky konverzí, desítky, stovky a tisíce konverzí. Pro potřeby tohoto průzkumu je dále budeme rozlišovat na malé – ty co dělají jednotky až desítky konverzí měsíčně, a na velké – ty co dělají stovky až tisíce konverzí měsíčně.

Výška provize a známý brand rozhodují. Jaké jsou pro publishery další důležité parametry?

V další otázce dostali publisheři na výběr 7 parametrů, které měli ohodnotit body na stupnici 1 až 6, kde: 

  • 1 – nedůležité
  • 2 – málo důležité
  • 3 – spíše důležité
  • 4 – důležité 
  • 5 – velmi důležité 
  • 6 – extrémně důležité
Parametry Malí publisheři
Výška provize Důležité (4,38 bodu)
Známost značky Důležité (4,35 bodu)
Délka cookie Důležité (4,18 bodu)
Kvalita a dostupnost XML feedu  Spíše důležité (3,36 bodu)
Hodnocení na Heurace Spíše důležité (3,14 bodu)
Zda má kampaň nasazenou konkurence Málo důležité (2,49 bodu)
Dostupnost kuponů Málo důležité (2,45 bodu)

Parametry Velcí publisheři
Známost značky Velmi důležité (4,88 bodu)
Výška provize Velmi důležité (4,68 bodu)
Délka cookie Důležité (3,76 bodu)
Kvalita a dostupnost XML feedu  Spíše důležité (2,9 bodu)
Hodnocení na Heurece Spíše důležité (2,9 bodu)
Dostupnost kuponů Spíše důležité (2,58 bodu)
Zda má kampaň nasazenou konkurence Málo důležité (2,18 bodu)

Z této otázky jednoznačně vyplynulo, že první, na co partneři při výběru kampaně hledí, bez ohledu na jejich velikost, je známost značky a výška provize. To není žádná novinka. Známá značka zaručuje stabilní a výkonný e-shop, který pravděpodobně bude dobře konvertovat.

Budování brandu je běh na dlouhou trať. Publisheři sice preferují známé e-shopy, ale to, že nejste jednička v segmentu, ještě neznamená, že vás nebudou používat. Pravdou ale je, že ověřené a známé e-shopy nasazují ochotněji, proto affiliate kampaň ani nedoporučujeme začínajícím e-shopům.

Nesnažte se na publisherech za každou cenu ušetřit a nastavte provizi férově. Je jasné, že na pneumatiky nikdy nemůže být stejně vysoká provize jako například na výživový doplněk, ale publisheři mají většinou jasnou představu o tom, v jaké výšce se pohybují provize v jednotlivých segmentech. Nastavte tedy provizi vždy férově, a pokud na to máte prostor, nebojte se podpořit publishery, kteří vám přinášejí nejvíc konverzí extra bonusem, nebo individuálně zvýšenou provizí. Ocení to a vaší kampani se budou o to víc věnovat.

Dalšími důležitými parametry jsou délka platnosti cookie a samozřejmě dostupnost a kvalita XML feedu. Pro mnohé publishery je XML feed alfou a omegou kampaně. Dejte si na něm záležet.

Důležitost kvalitního a dobře zpracovaného XML feedu uváděli publisheři napříč celým dotazníkem. Důležitá je jasná a přehledná struktura, užitečné popisy a všechny možné parametry produktu. Při zlevněných cenách je důležité, aby byla uvedená i původní cena. Pokud si myslíte, že ten váš není ideální, napište nám.

Nejvíc publisherů chce kvalitní popisy e-shopu, portfolia a vlastností produktů

V další otázce jsme dali partnerům možnost zakliknout další parametry a součásti kampaně, které považují za důležité. Jak to dopadlo? V tabulce vidíte, kolik procent publisherů považuje daný parametr za důležitý.

Parametry Malí publisheři
Popisy produktů, portfolia a vlastnosti produktů 60 %
Doporučení TOP produktů 51 %

Doporučení TOP kategorií

43 %
Popis cílové skupiny 30,5 %
Sezónní a akční bannery 26,5 %
Ukázky PR článků 25,5 %
Povolení přímých PPC 16,5 %
Povolení e-mailingu 12,5 %
Šablona pro e-mailing 6 %
Povolení Google CSS 2,5 %

Parametry Velcí publisheři
Doporučení TOP produktů 45 %
Popisy produktů, portfolia a vlastnosti produktů 44,5 %
Doporučení TOP kategorií 36 %
Povolení Google CSS 22,5 %
Popis cílové skupiny 16 %
Povolení přímých PPC 9 %
Sezónní a akční bannery 8 %
Ukázky PR článků 7,5 %
Povolení e-mailingu 7,5 %
Šablona pro e-mailing 0 %

Ukázalo se, že pro publishery je skutečně důležité, jak jim je kampaň odprezentovaná. Dejte si tedy záležet, aby byl popis e-shopu, portfolia produktů, vlastností produktů dostatečný a kvalitní. V rámci popisu kampaně mnoho publisherů ocení i popis cílové skupiny, která u vás nakupuje, a hlavně menší publisheři ocení i PR materiály.

K popisu kampaně by podle publisherů měl patřit i seznam nejprodávanějších TOP produktů a TOP kategorií. Pokud se u vás, hlavně top produkty, sezónně mění, je dobré mít tyto seznamy vždy aktuální. Stačí když nám je pošlete a my se o to postaráme.

Velcí publisheři ocení i povolení pro Google CSS. Pokud Vás tato možnost zajímá, dejte nám vědět.

Hlavně ti menší zase uvítají kvalitní sezónní nebo akční bannery. Z otevřených otázek vyplynulo, že publisheři chtějí i sezónní a akční bannery, a to hlavně v rozměrech 300 x 300 a 720 x 90. Dobré je, když můžete dodat bannery i s CTA tlačítky i bez.

Další motivací jsou kvalitní feedy a hlavně zájem o spolupráci ze strany inzerentů

Partnerům jsme dali také prostor na to, aby v otevřené otázce vyjádřili svůj názor. Nejvíc nás zajímalo, co je motivuje nasazovat kampaně víc a rychleji. Některé odpovědi se často opakovaly a v podstatě potvrdili to, co jsme zjistili v předcházejících uzavřených otázkách.

Co tedy publisheři nejčastěji řešili?

  • Kvalitní XML feed – že je XML feed pro publishery důležitý, vyplynulo už z předcházejících otázek. Hodně publisherů využilo prostor na delší odpověď, aby zdůraznili důležitost kvalitního a dobře zpracovaného XML feedu. Důležitá je jasná a přehledná struktura, užitečné popisy a všechny možné parametry produktu. Při zlevněných cenách je důležité, aby byla uvedená i původní cena.
  • Produkty na recenzi nebo do publisherských soutěží – pokud můžete poskytnout svoje produkty na testování a recenze, případně do soutěží, které publisheři dělají na svých projektech pro jejich návštěvníky, dejte nám vědět.
  • Nabídka kuponů pro affiliate publishery – pokud to vaše interní politika dovoluje a v rámci marže na to ještě máte prostor, zvažte poskytnutí, ideálně dlouhodobého kuponu jen pro affiliate publishery. Nejlepší zkušenosti máme s up-sell kupony, kdy poskytnete určitou výšku slevy při nákupu nad vyšší hodnotu, než máte průměrnou hodnotu košíku. Poskytněte tento kupon nejdříve na kratší dobu, a když se osvědčí, dejte ho partnerům k dispozici dlouhodobě. Dokážou vám tak zvýšit průměrnou hodnotu nákupů.
  • Zájem ze strany inzerenta – publisheři ocení zájem z vaší strany. Pokud vidíte, že vám nějaký publisher přináší víc než ostatní, nebo se vám mimořádně líbí jeho projekt, můžete ho individuálně podpořit. Ideálně vyšší provizí, ale není to jediná možnost. Stačí se nám ozvat a společně něco vždy vymyslíme.
  • Stabilita – mnohokrát se v odpovědích opakovalo také slovo stabilita. Tedy dlouhodobě fungující kampaň, která často nemění podmínky, funguje bez výpadků a v pravidelné době schvaluje čekající konverze.

Toto jsou naše doporučení směrem k vám, našim inzerentům, která vyplynula z našeho velkého publisherského průzkumu. Doufáme, že výsledky pro vás budou užitečným návodem, jak pracovat s vaší kampaní a jak podpořit partnery, aby vám přinášeli kvalitní traffic a hodně konverzí.

Většinou stačí, když pravidelně reagujete na naše e-maily a komunikujete s námi. Vždy nám jde o nejlepší nastavení kampaně a je i v našem zájmu, aby fungovala co nejlépe.

Děkujeme, že jste tu s námi, a pokud chcete na základě těchto doporučení ve své kampani cokoliv doplnit nebo upravit, obraťte se na nás na hello@dognet.sk.

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?