NÁVOD: landing page s 35% zhodnocením investice!

NÁVOD: landing page s 35% zhodnocením investice!

Základem dobrého publishera je kvalitní web. Samozřejmě, ideální je mít pro každou kampaň vlastní affiliate web. Jak to však udělat co nejefektivněji? Připravili jsme návod, jak vytvořit za několik hodin landing page. Během následujících 3 dnů jsme získali návratnost investice na úrovni 35 %!

Proces

Každá affiliate kampaň, kterou u nás najdete, je specifická. Propaguje určitý produkt, eshop nebo službu. Proto je nejlepší si přizpůsobit webstránku produktu a následně využívat různé druhy online marketingu a získávat návštěvnost tak, aby co nejlépe konvertovala na prodeje.

Technika

Některé kampaně, jako například NaturHouse, Avon LadyCetelem, Půjčkomat apod. obsahují iframe. Návštěvník tak může provést akci přímo na stránce. Ostatní však vyžadují přechod na stránku inzerenta – ideálně přes call-to-action button. Vaší úlohou je tedy vytvořit ideální web pro zpracování návštěvníka na konverzi. Nebo ho na konverzi co nejvíce připravit. Tomuto tématu jsme se věnovali v článku „Připravte návštěvníka na dražší nákup„.

Systém

V rámci článku budeme pracovat s termínem „landing page“. Je to vlastně stránka, na kterou budete získávat návštěvnost. Systémů, kterými lze takovou stránku vytvořit, je několik. Rozdíl je v tom, co tyto systémy dokážou.

  • Samostatná stránka – pokud ovládáte HTML, CSS a podobné věci, umíte si stránku připravit i sami. Ať už od začátku, nebo si upravíte nějakou šablonu, kterých můžete najít tisíce.
  • WordPress – jeden z nejznámějších systémů na tvorbu stránek nabízí řadu možností, jak si „vyklikat“ webstránku. Použijte například OptimizePress. Stačí nainstalovat WordPress a tvořit.
  • CMS na tvorbu landing pages – v tomto článku se budeme věnovat tvorbě landing pages pomocí speciálních, tomu přizpůsobených systémů. My jsme zvolili Instapage.com, který se nám osvědčil nejvíce.

Instapage

Při hledání ideálního systému pro landing page jsme vyzkoušeli několik řešení, ale Instapage jsme vyhodnotili jako nejlepší. Proč?

  1. Systém se dá zdarma vyzkoušet.
  2. vynikající prostředí na tvorbu obsahu.
  3. Obsahuje základní analytické nástroje.
  4. Umožňuje plnohodnotný A/B testing spojený s analytikou.
  5. Podporuje SEO funkcionality.
  6. neomezené množství domén, které můžete přidat.
  7. Velmi snadno se připravuje mobilní verze stránky.

Modelový příklad projektu

Jako námět pro ukázkovou minisite jsme zvolili kampaň ZelenýŽivot.sk. Prodávají kvalitní produkty a v rámci spolupráce dokáží publisherům poskytnout zboží na recenzi. Téma detoxikace a „zeleného“ životního stylu je dnes v módě a velmi vyhledávaná. A proto padla volba na tuto kampaň.

produkt

Analýza klíčových slov

Inzerent nabízí mnoho výrobků. Od chlorelly přes kolostrum až po vitamín C. Zalíbil se nám „zelený ječmen„. Prohlédli jsme si ho v Google Keywords Tool a zjistili, že se slova kolem tohoto tématu dost vyhledávají. Byly to stovky dotazů měsíčně, což nám vyhovuje. Je to jedno z méně konkurenčních slov.  Zbývalo už jen připravit landing page.

screen_kw

V tabulce vidíte počty vyhledávání a přibližnou cenu za klik pro dané klíčové slovo. My jsme dosáhli průměrně cca 20–22 centů za klik.

Projekt Zelenýjačmeň.org

Jako první jsme vybrali doménu projektu. Chtěli jsme shodu v klíčových slovech. Dostupných bylo několik možností, ale vybrali jsme „.ORG“, která evokuje „organický“, tedy přírodní, zdravý. Registrovali jsme doménu zelenyjacmen.org a přidali ji do administrace Instapage. Samozřejmě si do Instapage můžete přidat i subdomény, nebo si vytvořit projekt na subdoméně, např. nějaký-projekt.instapage.com.

Tvorba obsahu

Základní ideou landing page bylo vytvořit recenzi, kde produkt odprezentujeme, vyzkouší a popíšeme. Jelikož je zde možnost fyzicky mít produkt, mohli jsme ho nafotit a připravit i video, což je velkou výhodou. logo_jacmenStejnou možnost má každý publisher, který má zájem o tvorbu kvalitního obsahu. Produkty umíme u inzerentů do velké míry „připravit na recenzi“. Stačí se ozvat.

Protože jsme šli cestou, kdy posíláme návštěvníky na stránku inzerenta, neintegrovali jsme iframe. Do stránky jsme zakomponovali několik call-to-action tlačítek. Pozor však na ideu stránky. Stránka má být sice prodejná, ale má být autentická. Není zaměřená přímo na prodej. Lidem chceme ukázat produkt. Jak vypadá, jak se používá. Vytvořit kvalitní obsah a ukázat, že daný produkt je dobrý a hodný koupě. Ukázat ho návštěvníkovi tak, aby ho chtěl. Aby už potom nepřemýšlel, zda koupit tento nebo nějaký z jiného eshopu.

 

Kvalitní obsah a informace

Nezapomeňte, co by mohlo návštěvníka zajímat. Zajímá ho kvalita, autentické informace a materiály. Ne fotky stažené od inzerenta. Co dále?

  1. Video a fotografie nemusí být profesionální. Spíše naopak! Zachyťte produkt takový, jaký je. Nepotřebujete fotostudio ani fotoaparát za 2000 euro. Stačí mobil a papír A2, aby bylo všechno jasně vidět.
  2. Nezapomeňte vyzvednout kvalitu eshopu. Hodnocení Heuréky, spokojenost zákazníků.
  3. Pište o produktu, vyzkoušejte ho. Pište recenzi, ne PR článek! Každý produkt má svoje výhody ale i nevýhody. Ty lidi zajímají také.

ukazka

Zdroje trafficu (návštěvnosti)

Jako zdroj trafficu jsme si vybrali PPC kampaň přes systém Google Adwords. Nasazení kampaně je velmi rychlé. Také se dají nakoupené kliky přesně cílit na klíčová slova. To je rozdíl mezi Google Adwords a například Facebook Ads. Zatímco na Facebooku si vybíráte potenciální publikum, na Google cílíte na lidí, kteří problém aktivně řeší.

 

Jak začít s Google Adwords?

Práce s Google Adwords není sice úplně jednoduchá, ale není to ani jaderná fyzika. Samotný Google poskytuje výbornou nápovědu, kde se dozvíte vše potřebné. Také se dá zvolit LIVE CHAT a případně se zeptat. Napříč internetem najdete množství tutorialů, článků, návodů jak na Google Adwords. Hlavně se toho nebojte. Případně můžete zkusit nějaké školení.

Doporučujeme studijní materiál od velké PPC autority  Petry Větrovské. Krok po kroku vysvětlí o PPC téměř všechno a nejen pro Google Adwords.

5 věcí, na které si určitě dávat při Adwords pozor

  1. Pozor na to, jakou cenu nabízíte za kliknutí. Je lepší počkat a získat denně méně, ale lacinějších kliků. Později můžete přidat, ale až když budete vědět, kolik můžete za klik na které klíčové slovo dát.
  2. Sledujte, která slova konvertují. Zapněte si v Adwords sledování cílů. Uvidíte, kolik lidí a přesně ze kterého klíčového slova udělalo akci – konverzi. V případě iframe to je jednoduché. Ale pokud máte landing page podobně jako my, cílem je kliknutí na call-to-action a přechod na stránku inzerenta. Z toho už budete přibližně vědět, které klíčové slovo je lepší a které horší. Za které se vyplatí připlatit a které naopak třeba omezit.
  3. Připravte více reklamních sad – vytvořte více inzerátů. Systém je bude sám zkoušet a upřednostňovat ty, které mají vyšší CTR. Připravte jich klidně i desítky. Efektivní inzerát snižuje cenu za proklik, protože de facto při stejném počtu zobrazení na něm Google vydělá víc.
  4. Sledujte přesně, za jaká slova platíte – někdy se mohou připlést do seznamu i slova, o která nemáte zájem, resp. nekonvertují. Vypněte je. Sledujte to minimálně jednou denně. Raději získejte denně méně kliknutí, ale lacinější a efektivnější. Hlavně v úvodní, testovací fázi kampaně.
  5. Doplňujte klíčová slova – sama administrace vám nabídne, jaká nová slova se dají přidat. Nebojte se jich mít i desítky. Jen je potřebné sledovat, která konvertují a která jsou relevantní. Například v našem případě je relevantní slovo „zelený ječmen cena“, ale samostatný „ječmen cena“ už efektivní není. „Ječmen cena“ už označuje i ječmen pro chov zvířat. Případně  „ječmen“ je už úplně mimo cíl, protože označuje i chorobu oka.
  6. Hodně článků, návodů a informací najdete i v projektu Preklik.sk
Sledovat výkonnost PPC je velmi důležité. Platbou za kliknutí se dá hodně ušetřit, ale stejně i promrhat rozpočet neefektivně. Přitom stačí jen pravidelné sledování a zaměření se na konverzi a nejen kliknutí.

Zisky a náklady testovacího období

Testovali jsme jen pár dní, abychom vám ukázali, že to funguje. Kampaň jsme zapnuli 10.3.2015 a ukončili 13.3.2015. Celkový rozpočet na PPC kampani je 18,31 € a získané provize za ‎24,71 €! Takže to funguje! Zisk je 6,4 €. Investici jsme tedy zhodnotili o 35 %!

Screenshot z Adwords

screen-adwords

Screenshot z Dognetu

screen-dognet

 

Jiné příklady landing pages

Připravili jsme pro vás pár dalších příkladů, které jsme vytvořili pomocí Instapage.

Pročtěte si také článek Petra Chodelky „CASE STUDY: Za 11 hodin jsem spustil web, který vygeneroval 2 konverze„. Je výborným doplňkem informací, které se nám nevešly.

Jaké kampaně doporučujeme na landing pages?

  • TPD.sk – velký eshop, široký sortiment a mnoho možností vybrat si účinná a málo konkurenční klíčová slova.
  • NaturHouse / TvojaDiéta.sk – kampaně s iframe formulářem a velmi dobrým cílením.
  • Coreshop.sk / Topánky.sk – cílení na konkrétní značky zboží.
  • Každá naše kampaň se dá uchopit a propagovat přes landing pages. Stačí si vybrat.

Případně sledujte expirující domény na projektu reborn.domains a registrujte si silné domény, které mají historii a návštěvnost. Stačí si vybrat doménu, k ní příslušnou kampaň a vytvořit landing page/minisite.

Další možnosti propagace vašich projektů:

  1. PPC kampaň přes ETARGET 
  2. SEO – landing page / microsite se dá vybudovat rychle SEO se dělá dlouhodobě.
  3. Facebook Ads – přes Facebook se dají kupovat přesně cílená publika. Stejně jako Adwords nebo ETARGET pracuje s modelem PPC.
  4. Remarketing – oslovujte návštěvníky, kteří vás už navštívili. Stačí je znovu oslovit pomocí remarketingu. Více o remarketingu na Wikipedii nebo Adwords.

Na co nezapomeňte!

  • NEVZDÁVEJTE SE – při počátečním neúspěchu se nevzdávejte! Je třeba to zkoušet Funguje to, jen si musíte najít svoji cestu.
  • ANALYZUJTE – nezapomeňte přesně analyzovat. Co přináší prodeje a co ne. Které reklamní kanály, klíčová slova apod.
  • INVESTUJTE ČAS – investice nejsou jen o penězích. Dejte svým projektům svůj čas! Je to otázkou týdnů až měsíců a ne pár hodin, či dokonce minut.
  • JSME TU PRO VÁS – pokud byste měli otázky, jsme tady 🙂

Dalšie materiály

Další desítky článků najdete v sekci pro publishery. Stačí si je přečíst. Psali jsme je pro vás!

CHCEM SA STAŤ PUBLISHEROM A ZARÁBAŤ

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?