
Dubnové novinky pro publishery
Dnes vám přinášíme další část Novinek pro publishery. Venku už je cítit jaro a to se odráží i na výkonu jednotlivých segmentů v Dognetu. Pojďme se tedy podívat na to, co se změnilo.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Ve videu vám dubnové Novinky přináší Štefan a Ondrej. 🙂
Zastoupení trhů v březnu 2021
V březnu se oproti únoru zmenšil rozdíl slovenského a českého trhu, když podíl českého stoupl z 32 % na 37 % a podíl slovenského trhu klesl z 58 % na 53 %.
Mírně, o 1 %, se zvýšil podíl maďarského trhu a naopak podíl rumunského trhu znovu klesl na 1 %.
Zastoupení segmentů v březnu 2021
Výraznější pokles nastal v podílu segmentu sportu. Narostl naopak segment Bydlení a nábytek a mírně i elektro, finance a zdraví a výživa.
Změny v segmentech březen 2021 vs. únor 2021
Na tomto grafu je vidět, že segmentem, který za poslední měsíc nejvíc narostl, je Bydlení a nábytek. V tomto období je to silný segment a táhnou to hlavně zahradní nářadí, vybavení, nábytky a věci související s rozbíhající se jarní sezónou.
Zajímavý nárůst je také v segmentu financí, který v Dognetu v posledních měsících spíše stagnoval. Výraznější pokles nastal v segmentu sportu. V ostatních segmentech pozorujeme spíše nevýrazné změny.
Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech
Ve většině segmentů průměrná hodnota objednávky i průměrná provize mírně narostla. Nižší hodnota objednávky i průměrná hodnota provize byla pouze v segmentu zdraví a výživa a finance.
V segmentu financí je to ale způsobené vyšší aktivitou v konkrétní kampani.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání března vs. února. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v únoru aspoň 50 a víc konverzí.
- Portsystem.sk +315 %
- Pneumatiky.cz +235 %
- Euronics.hu +155 %
- eObuv.sk +141 %
- Royal-fashion.cz +136 %
- Pepita.hu +126 %
- Malirske-platno.cz +120 %
- Velkykosik.sk +116 %
- Moebelix.cz +114 %
- Dormeo.sk +110 %
- Alinda.sk +106 %
- Reserved.com/sk +104 %
- Panalfred.cz +100 %
- Lekarendoma.sk +96 %
- Hillvitalshop.cz +86 %
- Dobrytextil.cz +82 %
- Svet-koupelny.cz 80 %
- Provysavace.cz +77 %
- Estilofina-nabytek.cz +72 %
- Novaline.cz +71 %
Největším skokanem je kampaň Portsystem.sk, což jen dokazuje, že ani finanční segment ještě není “mrtvý” a je tam stále prostor.
Druhým skokanem v žebříčku je kampaň Pneumatiky.cz, což dává smysl, protože jsme pomalu v sezóně přezouvání pneumatik.
Zajímavě poskočily i maďarské kampaně Euronics a Pepita.
Kampaně s největšími výdělky
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- 4home.cz
- Decathlon.sk
- Baumax.cz
- Svetla24.cz
- 4home.sk
- Dormeo.sk
- MerkuryMarket.sk
- inSPORTline.sk
Žebříček nejlépe vydělávajících kampaní se postupně mění. Na jeho prvních příčkách se ocitly kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk. Dlouhodobě dominující kampaň 4home.cz je až na třetím místě a Decathlon, který byl minulý měsíc na prvním místě, je aktuálně na čtvrtém.
Nepřekvapuje ani Baumax.cz na pátém místě. Do žebříčku se probojovala i kampaň Svetla24.cz, která se mezi nejlépe vydělávajícími kampaněmi ocitla naposledy v listopadu.
Nejlepší výdělky publisherů za březen 2021
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 6638 | 33521.49 € |
Obsah | 12457 | 32411.15 € |
Obsah | 4517 | 28909.75 € |
Obsah | 4436 | 19383.80 € |
Ostatní | 7047 | 17516.70 € |
Ostatní | 4843 | 17437.79 € |
Obsah | 2974 | 15310.32 € |
Ostatní | 4560 | 10345.73 € |
Ostatní | 3688 | 9471.77 € |
Obsah | 2530 | 8437.06 € |
Ostatní | 3155 | 7491.50 € |
Obsah | 983 | 7447.33 € |
Ostatní | 1428 | 7015.54 € |
Obsah | 1274 | 5214.07 € |
Obsah | 651 | 5038.77 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tabulce nejlépe vydělávajících publisherů stále dominují právě ti obsahoví. Zajímavé je, že když se podíváme na první a druhé místo, tak ta mají sice jen velmi mírný rozdíl ve vydělaných provizích, ale rozdíl mezi počtem prodejů je už celkem dramatický – publisher na druhém místě měl téměř dvojnásobný počet prodejů oproti tomu na prvním místě. Jaký je mezi nimi tedy rozdíl? Používají kampaně z rozdílného segmentu.
Ten první publisher se zabývá hlavně segmentem nábytku, elektroniky a podobně. Tedy segmenty s vyšší průměrnou cenou nákupu, a tedy i provizí, což mu umožňuje vydělat provize v podobné výšce i při výrazně menším počtu konverzí.
Tip na duben – nezapomeňte na pneumatiky!
Právě teď je ta správná doba oprášit kampaně z Auto-moto segmentu. Motoristé začínají přezouvat pneumatiky a věnují se jarní údržbě vozidel. Pokud máte projekt, kde se to hodí, pište články s tipy na výměnu pneumatik, výhodnou koupi pneumatik, o správné péči o vozidla, jakou údržbu je dobré provádět na jaře a tak podobně. K tomu nezapomeňte samozřejmě odkazovat na produkty z kampaní, které v tomto segmentu máme v Dognetu. Jaké to jsou?
Kampaň | Odkaz na produkty | Provize | Detail kampaně | Konverzní poměr | Prům. provize |
Autohotarek.cz | Produkty | až 7 % | Zobrazit | 8,49 % | 1,85 € |
AutoObuv.sk | Produkty | 1,5 % | Zobrazit | 0,72 % | 5,08 € |
Autovybava.sk | Produkty | až 7 % | Zobrazit | 2,51 % | 2,30 € |
e-Pneumatiky.sk | Produkty | až 1,9 % | Zobrazit | 0,93 % | 4,31 € |
Pneumatiky.cz | Produkty | až 2 % | Zobrazit | 3,59 % | 4,70 € |
Tip na nástroj – Similarweb
Tento nástroj je velmi zajímavý a ne každý ho zná. Similarweb.com hovoří o tom, jakou cca návštěvnost má daný web. Data samozřejmě nejsou 100 % přesně, např. v porovnání s Google Analytics, ale můžete si podle něho udělat orientační představu o velikosti ať už konkurence, nebo jednoduše webů, které vás zajímají. Tento nástroj je zdarma a má i add-on do prohlížeče Chrome.
Know-how tip – Webinář pro začínající publishery
Tento tip je určený hlavně úplným začátečníkům. Právě pro ně s kolegy děláme webinář, kde se dozvědí všechno potřebné na to, aby začali aktivně používat kampaně Dognetu a vydělávat prostřednictvím affiliate marketingu. Samozřejmě je na něm i dostatek prostoru na zodpovězení všech vašich otázek.
Registrovat se na webinář můžete na stránce dognet.live/registrácia.