Dubnové novinky pro publishery

Dubnové novinky pro publishery

Dnes vám přinášíme další část Novinek pro publishery. Venku už je cítit jaro a to se odráží i na výkonu jednotlivých segmentů v Dognetu. Pojďme se tedy podívat na to, co se změnilo. 

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Ve videu vám dubnové Novinky přináší Štefan a Ondrej. 🙂

Zastoupení trhů v březnu 2021

V březnu se oproti únoru zmenšil rozdíl slovenského a českého trhu, když podíl českého stoupl z 32 % na 37 % a podíl slovenského trhu klesl z 58 % na 53 %.

Mírně, o 1 %, se zvýšil podíl maďarského trhu a naopak podíl rumunského trhu znovu klesl na 1 %.

Zastoupení segmentů v březnu 2021

Výraznější pokles nastal v podílu segmentu sportu. Narostl naopak segment Bydlení a nábytek a mírně i elektro, finance a zdraví a výživa.

Změny v segmentech březen 2021 vs. únor 2021

Na tomto grafu je vidět, že segmentem, který za poslední měsíc nejvíc narostl, je Bydlení a nábytek. V tomto období je to silný segment a táhnou to hlavně zahradní nářadí, vybavení, nábytky a věci související s rozbíhající se jarní sezónou.

Zajímavý nárůst je také v segmentu financí, který v Dognetu v posledních měsících spíše stagnoval. Výraznější pokles nastal v segmentu sportu. V ostatních segmentech pozorujeme spíše nevýrazné změny.

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

Ve většině segmentů průměrná hodnota objednávky i průměrná provize mírně narostla. Nižší hodnota objednávky i průměrná hodnota provize byla pouze v segmentu zdraví a výživa a finance.

V segmentu financí je to ale způsobené vyšší aktivitou v konkrétní kampani.

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání března vs. února. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v únoru aspoň 50 a víc konverzí.

  1. Portsystem.sk +315 %
  2. Pneumatiky.cz +235 %
  3. Euronics.hu +155 %
  4. eObuv.sk +141 %
  5. Royal-fashion.cz +136 %
  6. Pepita.hu +126 %
  7. Malirske-platno.cz +120 %
  8. Velkykosik.sk +116 %
  9. Moebelix.cz +114 %
  10. Dormeo.sk +110 %
  11. Alinda.sk +106 %
  12. Reserved.com/sk +104 %
  13. Panalfred.cz +100 %
  14. Lekarendoma.sk +96 %
  15. Hillvitalshop.cz +86 %
  16. Dobrytextil.cz +82 %
  17. Svet-koupelny.cz 80 %
  18. Provysavace.cz +77 %
  19. Estilofina-nabytek.cz +72 %
  20. Novaline.cz +71 %

Největším skokanem je kampaň Portsystem.sk, což jen dokazuje, že ani finanční segment ještě není “mrtvý” a je tam stále prostor.

Druhým skokanem v žebříčku je kampaň Pneumatiky.cz, což dává smysl, protože jsme pomalu v sezóně přezouvání pneumatik.

Zajímavě poskočily i maďarské kampaně Euronics a Pepita.

Kampaně s největšími výdělky

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. 4home.cz
  4. Decathlon.sk
  5. Baumax.cz
  6. Svetla24.cz
  7. 4home.sk
  8. Dormeo.sk
  9. MerkuryMarket.sk
  10. inSPORTline.sk

Žebříček nejlépe vydělávajících kampaní se postupně mění. Na jeho prvních příčkách se ocitly kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk. Dlouhodobě dominující kampaň 4home.cz je až na třetím místě a Decathlon, který byl minulý měsíc na prvním místě, je aktuálně na čtvrtém. 

Nepřekvapuje ani Baumax.cz na pátém místě. Do žebříčku se probojovala i kampaň Svetla24.cz, která se mezi nejlépe vydělávajícími kampaněmi ocitla naposledy v listopadu

Nejlepší výdělky publisherů za březen 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 6638 33521.49 €
Obsah 12457 32411.15 €
Obsah 4517 28909.75 €
Obsah 4436 19383.80 €
Ostatní 7047 17516.70 €
Ostatní 4843 17437.79 €
Obsah 2974 ‎15310.32 €
Ostatní 4560 10345.73 €
Ostatní 3688 9471.77 €
Obsah 2530 8437.06 €
Ostatní 3155 7491.50 €
Obsah 983 ‎7447.33 €
Ostatní 1428 7015.54 €
Obsah 1274  ‎5214.07 €
Obsah 651 5038.77 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.

Tabulce nejlépe vydělávajících publisherů stále dominují právě ti obsahoví.  Zajímavé je, že když se podíváme na první a druhé místo, tak ta mají sice jen velmi mírný rozdíl ve vydělaných provizích, ale rozdíl mezi počtem prodejů je už celkem dramatický – publisher na druhém místě měl téměř dvojnásobný počet prodejů oproti tomu na prvním místě. Jaký je mezi nimi tedy rozdíl? Používají kampaně z rozdílného segmentu

Ten první publisher se zabývá hlavně segmentem nábytku, elektroniky a podobně. Tedy segmenty s vyšší průměrnou cenou nákupu, a tedy i provizí, což mu umožňuje vydělat provize v podobné výšce i při výrazně menším počtu konverzí.  

Tip na duben – nezapomeňte na pneumatiky!

Právě teď je ta správná doba oprášit kampaně z Auto-moto segmentu. Motoristé začínají přezouvat pneumatiky a věnují se jarní údržbě vozidel. Pokud máte projekt, kde se to hodí, pište články s tipy na výměnu pneumatik, výhodnou koupi pneumatik, o správné péči o vozidla, jakou údržbu je dobré provádět na jaře a tak podobně. K tomu nezapomeňte samozřejmě odkazovat na produkty z kampaní, které v tomto segmentu máme v Dognetu. Jaké to jsou?

Kampaň Odkaz na produkty Provize Detail kampaně Konverzní poměr Prům. provize
Autohotarek.cz Produkty až 7 % Zobrazit 8,49 % 1,85 €
AutoObuv.sk Produkty 1,5 % Zobrazit 0,72 % 5,08 €
Autovybava.sk Produkty až 7 % Zobrazit 2,51 % 2,30 €
e-Pneumatiky.sk Produkty až 1,9 % Zobrazit 0,93 % 4,31 €
Pneumatiky.cz Produkty až 2 % Zobrazit 3,59 % 4,70 €

Tip na nástroj – Similarweb

Tento nástroj je velmi zajímavý a ne každý ho zná. Similarweb.com hovoří o tom, jakou cca návštěvnost má daný web. Data samozřejmě nejsou 100 % přesně, např. v porovnání s Google Analytics, ale můžete si podle něho udělat orientační představu o velikosti ať už konkurence, nebo jednoduše webů, které vás zajímají. Tento nástroj je zdarma a má i add-on do prohlížeče Chrome. 

Know-how tip – Webinář pro začínající publishery

Tento tip je určený hlavně úplným začátečníkům. Právě pro ně s kolegy děláme webinář, kde se dozvědí všechno potřebné na to, aby začali aktivně používat kampaně Dognetu a vydělávat prostřednictvím affiliate marketingu. Samozřejmě je na něm i dostatek prostoru na zodpovězení všech vašich otázek. 

Registrovat se na webinář můžete na stránce dognet.live/registrácia.

Júlia Ferancová
Júlia Ferancová

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?