
Červnové novinky z Dognetu pro publishery
Pomalu přichází léto, počasí se zlepšuje. Pro většinu lidí skvělá zpráva, ale pro e-commerce scénu o něco méně. S teplejšími a slunnějšími měsíci totiž už tradičně přichází menší pokles výkonu většiny kampaní. Pojďme se spolu podívat, zda je tomu opravdu tak.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale také jako podcast. Ve videu vám červnové novinky přinášejí Štefan a Michal.
Michala jste tu takto na kameře asi ještě neměli šanci vidět. Je s námi už něco více než rok, ale dosud se věnoval jinému projektu. Poslední měsíce už maká jako affiliate manažer pro Dognet a tedy určitě s ním ještě přijdete do kontaktu.
Zastoupení trhů v květnu 2021
Rozdíl mezi poměrem českého a slovenského trhu se každým měsícem víc a víc stírá. Dlouhodobě je slovenský trh našim nejsilnějším, ale vypadá to tak, že brzy se mu český trh vyrovná. V dubnu tvořil slovenský trh už jen 46 % a český až 40 %.
Ostatní trhy zůstaly v podstatě beze změny.
Zastoupení segmentů v květnu 2021
Poměr zastoupení jednotlivých segmentů na celkovém počtu konverzí v Dognetu se výrazně nezměnil. Nejvíc konverzí je stále ze segmentu Bydlení a nábytek. O něco víc konverzí bylo v květnu oproti dubnu v segmentu Móda a krása a Zdraví a výživa.
Změny v segmentech květen 2021 vs. duben 2021
Jako každý rok i tento rok můžeme pozorovat v těchto měsících standardní pokles výkonu většiny kampaní. V porovnání května s dubnem vidíme mírný pokles téměř ve všech segmentech. Jediný segment, který měl v květnu o něco víc konverzí než v dubnu, je Zdraví a výživa.
Změny v segmentech květen 2021 vs. květen 2020
Ale když se podíváme na meziroční porovnání, je jasně vidět, jak výkon celé sítě roste. I přes absolutně nestandardní rok 2020, hlavně jeho druhý kvartál, při porovnávání května 2021 s květnem 2020 vidíme více či méně výrazný růst v každém segmentu.
Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech
I když celkové počty konverzí jsou stále nižší, hodnoty objednávek i provizí nadále rostou. I v květnu byly v porovnání s dubnem téměř v každém segmentu vyšší. Například hodnota objednávek v segmentu módy, ale i elektroniky stoupla až o 14 € a v segmentu bydlení a nábytku o 10 €.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíc rostly při porovnání dubna a března. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v březnu aspoň 50 a víc konverzí.
- CCC.eu/ro +87 %
- Parfemplus.sk +77 %
- Vivantis.ro + 71 %
- Hillvitalshop.cz +69 %
- Miadresses.sk +66 %
- Eyerim.hu +60 %
- Vivantis.cz +57 %
- Heliumking.hu +56 %
- Myprotein.cz +55 %
- TimeStore.sk + 49 %
- Vsepropejska.cz +46 %
- Johnc.sk +45 %
- Topankovo.sk + 37 %
- Autohotarek.cz +31 %
- Velkykosik.sk +29 %
- Benulekaren.sk +28 %
- MojeParty.cz +29 %
- Primulus.sk +25 %
- MyProtein.sk +25 %
- Brwbutorhaz.hu +25 %
Zajímavé je, že mezi prvními třemi největšími skokany jsou dvě rumunské kampane, a to CCC a Vivantis.
Kampaně s největšími výdělky
- Moebelix.cz
- Baumax.cz
- Moebelix.sk
- 4home.cz
- MerkuryMarket.sk
- Svetla24.cz
- Decathlon.sk
- 4home.sk
- AndreaShop.sk
- Nabbi.sk
V žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní se v květnu neudály žádné neočekávané změny. Z top desítky vypadl tento měsíc Temponabytok.sk a místo něho se na desátém místě ocitla kampaň Nabbi.sk, také ze segmentu Nábytek a bydlení.
Nejlepší výdělky publisherů za duben 2021
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 4 781 | 27 158 € |
Obsah | 3 618 | 26 687 € |
Obsah | 2 747 | 19 676 € |
Ostatní | 3 857 | 18 351 € |
Obsah | 5 831 | 15 740 € |
Ostatní | 4 497 | 12 180 € |
Ostatní | 3 626 | 8 976 € |
Obsah | 1 406 | 8 141 € |
Ostatní | 2 262 | 7 112 € |
Obsah | 1 475 | 5 333 € |
Ostatní | 1 824 | 5 262 € |
Obsah | 715 | 4 756 € |
Obsah | 768 | 4 476 € |
Ostatní | 620 | 4 134 € |
Ostatní | 552 | 4 130 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Na prvních místech se stále drží obsahoví publisheři a také tvoří i většinu z tohoto seznamu.
Tip na červen – letní sezóna se blíží, propagujte bazény!
Tento rok to už vypadá trochu příznivěji i s cestováním a dovolenými, ale mnoho lidí bude léto stále trávit doma. Minulý rok v tomto období šly skvěle kampaně s bazény, proto se na ně pojďme podívat i tento rok.
Kampaň | Odkaz na produkty | Provize | Detail kampaně | Konverzní poměr | Průměrná provize |
4home.sk | Produkty | až 8% | Zobraziť | 1,99% | 2,54€ |
4home.cz | Produkty | až 8% | Zobraziť | 4,99% | 2,12€ |
Andreashop.sk | Produkty | 1% | Zobraziť | 2,11% | 2,16€ |
Baumax.cz | Produkty | 3,5% | Zobraziť | 4,46% | 9,86€ |
Decathlon.sk | Produkty | až 6% | Zobraziť | 6,72% | 3,98€ |
eFitness.sk | Produkty | 7% | Zobraziť | 0,82% | 17,90€ |
eFitness.cz | Produkty | 7% | Zobraziť | 0,98% | 8,46€ |
inSPORTline.sk | Produkty | 5% | Zobraziť | 0,78% | 9,89€ |
i-zahradnynabytok.sk | Produkty | až 4% | Zobraziť | 0,18% | 20,49€ |
i-zahradninabytek.cz | Produkty | až 4% | Zobraziť | 0,88% | 17,91€ |
Kinekus.sk | Produkty | 5% | Zobraziť | 1,35% | 1,78€ |
Kokiskashop.sk | Produkty | 8% | Zobraziť | 1,08% | 8,55€ |
Kokiskashop.cz | Produkty | 8% | Zobraziť | 1,35% | 6,31€ |
Marimex.sk | Produkty | 3% | Zobraziť | 3,24% | 5,76€ |
Market24.sk | Produkty | až 5% | Zobraziť | 1,38% | 1,93€ |
Market-24.cz | Produkty | až 5% | Zobraziť | 0,65% | 1,32€ |
Najlacnejsisport.sk | Produkty | 7% | Zobraziť | 0,40% | 4,35€ |
Nejlevnejsisport.cz | Produkty | až 5% | Zobraziť | 0,66% | 3,74€ |
MerkuryMarket.sk | Produkty | 3,5% | Zobraziť | 0,88% | 9,35€ |
Slevnuj.sk | Produkty | až 15% | Zobraziť | 6,37% | 1,05€ |
Slevnuj.cz | Produkty | až 15% | Zobraziť | 5,51% | 0,97€ |
Sport365.cz | Produkty | až 6% | Zobraziť | 3,43% | 3,85€ |
TPD.sk | Produkty | až 6% | Zobraziť | 1,09% | 3,32€ |
Know-how tip
Základní textový affiliate odkaz je jeden z nejlepších reklamních prvků, které přinášejí nejvíc konverzí. Pokud máte prostor i na nějaký banner, hodí se vám tam, tak ho klidně použijte, ale od bannerů v affiliate marketingu neočekávejte dramatický výkon. Vhodně umístěný textový odkaz je základem. Největší šance je, že se čtenář proklikne z odkazu na začátku textu, po krátkém úvodu. Doporučuji odkaz umísťovat hned do prvních 200 slov v článku.
Jinak můžete affiliate odkaz umístit i za dobře zvolený button s poutavým textem nebo nějakou grafiku či fotku.