Červnové novinky z Dognetu pro publishery

Červnové novinky z Dognetu pro publishery

Pomalu přichází léto, počasí se zlepšuje. Pro většinu lidí skvělá zpráva, ale pro e-commerce scénu o něco méně. S teplejšími a slunnějšími měsíci totiž už tradičně přichází menší pokles výkonu většiny kampaní. Pojďme se spolu podívat, zda je tomu opravdu tak.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale také jako podcast. Ve videu vám červnové novinky přinášejí Štefan a Michal. 

Michala jste tu takto na kameře asi ještě neměli šanci vidět. Je s námi už něco více než rok, ale dosud se věnoval jinému projektu. Poslední měsíce už maká jako affiliate manažer pro Dognet a tedy určitě s ním ještě přijdete do kontaktu.

Zastoupení trhů v květnu 2021

Rozdíl mezi poměrem českého a slovenského trhu se každým měsícem víc a víc stírá. Dlouhodobě je slovenský trh našim nejsilnějším, ale vypadá to tak, že brzy se mu český trh vyrovná. V dubnu tvořil slovenský trh už jen 46 % a český až 40 %.

Ostatní trhy zůstaly v podstatě beze změny.

Zastoupení segmentů v květnu 2021

Poměr zastoupení jednotlivých segmentů na celkovém počtu konverzí v Dognetu se výrazně nezměnil. Nejvíc konverzí je stále ze segmentu Bydlení a nábytek. O něco víc konverzí bylo v květnu oproti dubnu v segmentu Móda a krása a Zdraví a výživa. 

Změny v segmentech květen 2021 vs. duben 2021

Jako každý rok i tento rok můžeme pozorovat v těchto měsících standardní pokles výkonu většiny kampaní. V porovnání května s dubnem vidíme mírný pokles téměř ve všech segmentech. Jediný segment, který měl v květnu o něco víc konverzí než v dubnu, je Zdraví a výživa. 

Změny v segmentech květen 2021 vs. květen 2020

Ale když se podíváme na meziroční porovnání, je jasně vidět, jak výkon celé sítě roste. I přes absolutně nestandardní rok 2020, hlavně jeho druhý kvartál, při porovnávání května 2021 s květnem 2020 vidíme více či méně výrazný růst v každém segmentu.

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

I když celkové počty konverzí jsou stále nižší, hodnoty objednávek i provizí nadále rostou. I v květnu byly v porovnání s dubnem téměř v každém segmentu vyšší. Například hodnota objednávek v segmentu módy, ale i elektroniky stoupla až o 14 € a v segmentu bydlení a nábytku o 10 €. 

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíc rostly při porovnání dubna a března. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v březnu aspoň 50 a víc konverzí.

  1. CCC.eu/ro +87 %
  2. Parfemplus.sk +77 %
  3. Vivantis.ro + 71 %
  4. Hillvitalshop.cz +69 %
  5. Miadresses.sk +66 %
  6. Eyerim.hu +60 %
  7. Vivantis.cz +57 %
  8. Heliumking.hu +56 %
  9. Myprotein.cz +55 %
  10. TimeStore.sk + 49 %
  11. Vsepropejska.cz +46 %
  12. Johnc.sk +45 %
  13. Topankovo.sk + 37 %
  14. Autohotarek.cz +31 %
  15. Velkykosik.sk +29 %
  16. Benulekaren.sk +28 %
  17. MojeParty.cz +29 %
  18. Primulus.sk +25 %
  19. MyProtein.sk +25 %
  20. Brwbutorhaz.hu +25 %

Zajímavé je, že mezi prvními třemi největšími skokany jsou dvě rumunské kampane, a to CCC a Vivantis

Kampaně s největšími výdělky

  1. Moebelix.cz
  2. Baumax.cz
  3. Moebelix.sk
  4. 4home.cz
  5. MerkuryMarket.sk
  6. Svetla24.cz
  7. Decathlon.sk
  8. 4home.sk
  9. AndreaShop.sk
  10. Nabbi.sk

V žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní se v květnu neudály žádné neočekávané změny. Z top desítky vypadl tento měsíc Temponabytok.sk a místo něho se na desátém místě ocitla kampaň Nabbi.sk, také ze segmentu Nábytek a bydlení. 

Nejlepší výdělky publisherů za duben 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 4 781 27 158 €
Obsah 3 618 26 687 €
Obsah 2 747 19 676 €
Ostatní 3 857 18 351 €
Obsah 5 831 15 740 €
Ostatní 4 497 12 180 €
Ostatní 3 626 8 976 €
Obsah 1 406 8 141 €
Ostatní 2 262 7 112 €
Obsah 1 475 5 333 €
Ostatní 1 824 5 262 €
Obsah 715 4 756 €
Obsah 768 4 476 €
Ostatní 620 4 134 €
Ostatní 552 4 130 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.

Na prvních místech se stále drží obsahoví publisheři a také tvoří i většinu z tohoto seznamu.

Tip na červen – letní sezóna se blíží, propagujte bazény!

Tento rok to už vypadá trochu příznivěji i s cestováním a dovolenými, ale mnoho lidí bude léto stále trávit doma. Minulý rok v tomto období šly skvěle kampaně s bazény, proto se na ně pojďme podívat i tento rok.

Kampaň Odkaz na produkty Provize Detail kampaně Konverzní poměr Průměrná provize
4home.sk Produkty až 8% Zobraziť 1,99% 2,54€
4home.cz Produkty až 8% Zobraziť 4,99% 2,12€
Andreashop.sk Produkty 1% Zobraziť 2,11% 2,16€
Baumax.cz Produkty 3,5% Zobraziť 4,46% 9,86€
Decathlon.sk Produkty až 6% Zobraziť 6,72% 3,98€
eFitness.sk Produkty 7% Zobraziť 0,82% 17,90€
eFitness.cz Produkty 7% Zobraziť 0,98% 8,46€
inSPORTline.sk Produkty 5% Zobraziť 0,78% 9,89€
i-zahradnynabytok.sk Produkty až 4% Zobraziť 0,18% 20,49€
i-zahradninabytek.cz Produkty až 4% Zobraziť 0,88% 17,91€
Kinekus.sk Produkty 5% Zobraziť 1,35% 1,78€
Kokiskashop.sk Produkty 8% Zobraziť 1,08% 8,55€
Kokiskashop.cz Produkty 8% Zobraziť 1,35% 6,31€
Marimex.sk Produkty 3% Zobraziť 3,24% 5,76€
Market24.sk Produkty až 5% Zobraziť 1,38% 1,93€
Market-24.cz Produkty až 5% Zobraziť 0,65% 1,32€
Najlacnejsisport.sk Produkty 7% Zobraziť 0,40% 4,35€
Nejlevnejsisport.cz Produkty až 5% Zobraziť 0,66% 3,74€
MerkuryMarket.sk Produkty 3,5% Zobraziť 0,88% 9,35€
Slevnuj.sk Produkty až 15% Zobraziť 6,37% 1,05€
Slevnuj.cz Produkty až 15% Zobraziť 5,51% 0,97€
Sport365.cz Produkty až 6% Zobraziť 3,43% 3,85€
TPD.sk Produkty až 6% Zobraziť 1,09% 3,32€

Know-how tip

Základní textový affiliate odkaz je jeden z nejlepších reklamních prvků, které přinášejí nejvíc konverzí.  Pokud máte prostor i na nějaký banner, hodí se vám tam, tak ho klidně použijte, ale od bannerů v affiliate marketingu neočekávejte dramatický výkon. Vhodně umístěný textový odkaz je základem.  Největší šance je, že se čtenář proklikne z odkazu na začátku textu, po krátkém úvodu. Doporučuji odkaz umísťovat hned do prvních 200 slov v článku.

Jinak můžete affiliate odkaz umístit i za dobře zvolený button s poutavým textem nebo nějakou grafiku či fotku.

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?