8 tipů jak si vycvičit redakci na používání affiliate kampaní

8 tipů jak si vycvičit redakci na používání affiliate kampaní

Hned v úvodu si je třeba uvědomit, že affiliate není jen o bannerech, na které nikdo nekliká a už vůbec nikdo nenakupuje. To je předsudek, se kterým se střetáváme denně. Samozřejmě, umístění affiliate bannerů na úkor CPT kampaní nepřinese vyšší výdělky. Je tu však několik věcí, které můžete na webu využít a dokonce naučit svou redakci pracovat tak, abyste vytěžili z textového obsahu maximum. 1. Co článek, to téma. Co téma, to affiliate kampaň Každý článek má svoje téma a publikum. Jednou se píše o módě, jednou o nábytku, jindy o financích. Protože v naší síti najdete kampaně od vzniku světa, nic nebráni téměř jakýkoliv článek obsadit affiliate odkazy. Odkazy můžete umístit jako klasický textový hyperlink, jako call to action button, jako banner, jako cokoliv. Stačí myslet kreativně. Kampaní je dost, už jen nad nimi myslet. affiliate-kampane-pre-clanky 2. Redakci to nezatíží Jak vysvětlit redakci, co a jak? Hlavní je nevystrašit je. Jak to už bývá, každá věc “navíc” je intergalakticky těžká a nezvládnutelná. Hlavní je vysvětlit fakt, že je to jen o tom osvojit si kampaně a myslet na ně při psaní, resp. nasazování článků. 3. Affiliate manuál Nejjednodušší je udělat pro redaktory seznam relevantních kampaní. Vybrat například 10 potenciálních a dát je na seznam. Základ affiliate je v affilačním linku, který obsahuje jedinečný kód. Ten nesmí chybět při žádném affilliate odkazu. Zkuste jim tedy vybrat kampaně a napsat i konkrétně, jaký link mají použít. Každá kampaň obsahuje i “Klasický textový odkaz”. Ten je pro vás univerzálním řešením. affiliate-manual Příklad: Kampaň: Metalshop.sk Link: http://www.metalshop.sk/?a_aid=53e37860ecb97&a_bid=55a1c919 Kampaň: Bestdesign.sk Link: http://www.bestdesign.sk/?a_aid=53e37860ecb97&a_bid=0150a1e2 Kampaň: Ligsuniversity.sk Link: http://www.ligsuniversity.sk/?a_aid=53e37860ecb97&a_bid=a348722c 4. Kampaň může jít do speciálního, ale i úplně obyčejného článku Pokud je na to prostor a čas, je ideální si naplánovat nějaké téma na článek s hlavním zřetelem na affiliate kampaně. Věnovat se například večerním botám, stylovému nábytku do obývacího pokoje, jak zdravě zhubnout nebo jak se vzdělávat online. Potom stačí psát o tématu všeobecně a doporučit přímo inzerenta affiliate kampaně. Nemusí to být hard-sell článek. Prostě věcný, informačně hodnotný a zajímavý článek. Samozřejmě, kampaně se dají umístit i do klasických článků. Ať už přímo do textu jako obrázek, nebo doporučení. Někdy stačí dopsat pěknou větu do článku a odkázat na kampaň. Případně vhodně doplnit i celý odstavec textu. Fantazii se meze nekladou.
Někdy stačí dopsat pěknou větu do článku a odkázat na kampaň
Někteří publisheři prostě doprostřed článku natvrdo přidají větu typu: “Hledáte stylové kabelky? Máme pro vás řešení!” a z toho odkaz na kampaň. Jednoduché a účinné. 5. HTML komponenty Pro redakci se dají připravit už hotové HTML komponenty, které jen mírně upraví. Ať už je to nějaký box s call-to-action buttonem, rozbalovací panel nebo HTML banner. Některé kampaně dokonce obsahují iframe formuláře, které do článku stačí len vložit a sbírat provize. Je to výhoda, neboť akce se tak realizuje přímo na webu a člověk nemusí jít na jinou stránku. html-affiliate Dobrým příkladem jsou půjčkové kampaně či kampaň Avon Lady. Tam je model CPL (cost-per-lead), kdy se platí za kontakt. Ten se může odevzdat jak na stránce inzerenta, tak přes iframe formulář. 6. Vyhodnocování je jednoduché Pokud chcete sledovat, který článek vydělal nejvíce nebo který redaktor je nejšikovnější v umísťování, máme řešení. Stačí za affiliate odkazy přidávat parametr “&data”. Pro každý článek může být speciální ID (například nějaké číslo) a pro redaktora data ID 2. V přehledech je potom pěkně vidět, který článek nebo redaktor je úspěšný. Více o tom v článku “Jak přesněji sledovat kliky a prodeje7. Nebojte se no-follow Affiliate kampaně nejsou koncipované jako linkbuildingové aktivity. Budeme jen rádi, pokud odkazy budete dávat do atributu no-follow. Nemusíte posílat svůj link juice z webu pryč. 8. Plánování je plně na vás Síla affiliate je v tom, že nikdo nikomu nic nediktuje. Kdy se to nasadí, kde a jak, je plně na publisherovi. Nelimituje téměř nic. Je třeba se jen držet popisu kampaně. vlastne-planovanie Jak tedy dále?
  • Zaregistrujte se u nás. Všechno je zadarmo, žádné závazky.
  • Vyberte si relevantní kampaně, které chcete.
  • Udělejte krátký manuál pro redakci (zabere to max. 5 minut).
  • Vysvětlete, o co jde. Ukažte jim na nějakém článku, jak na to a jak přidat odkazy.
  • Dohlédněte na to, ať si to vyzkoušejí.
  • Pár článků sledujte, zda a jak jim to jde.
  • Redakce si na tuto novou věc lehce zvykne a přinese to dlouhodobé a stabilní výsledky.
Chcete se poradit? Jsme tu pro vás
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?