ROZHOVOR: Facebook page „Přiznání zlatokopek“ a affiliate marketing

ROZHOVOR: Facebook page „Přiznání zlatokopek“ a affiliate marketing

Dnes tu máme rozhovor s netradičním affiliate publisherem. Nedělá velké objemy, ale je to dobrá inspirace, jak pojmout affiliate marketing na Facebooku. Jedná se o majitele a administrátora Facebook stránky Priznania zlatokopiek, která má přes 74 000 fanoušků a běžný přirozený reach příspěvků má cca 10 000 lidí.

Jak tě vůbec napadlo udělat Facebook page s takovým zaměřením?
Já jsem stránku ve skutečnosti nevytvořil, ale dostal jsem se k ní, když měla necelých 9 000 fanoušků a byla po dobu několika měsíců zcela neaktivní. Stále to ale byla mladá stránka a viděl jsem v tomto kontroverzním tématu potenciál.

Kdy jsi s tím začal?
Této stránce se věnuji něco přes rok a půl, no co se všeobecně FB marketinku týká, v této oblasti se pohybuji déle. Nejdříve amatérsky se sháněním FB stránek, získáváním fanoušků a následným prodejem reklamního prostoru za pár šupů ještě možná v roce 2012. Až po dnešní trochu více profi úroveň, kdy mám klienty, kterým spravuji FB stránky pro jejich e-shopy či firmy a weby. Trochu více profi píšu proto, že to samozřejmě zahrnuje FB pixel, lookaliky, optimalizaci ad setů apod. a nejen běžné statusy. 🙂

Kolik příspěvků publikuješ denně? Odkud je máš?
V začátcích jsem dával 6 postů denně, dělal jsem dost originálů, resp. něco jsem i překládal apod. Teď už obsah sám nedělám. Pouze odvolání, která chodí do anonymního formuláře nebo do zpráv a k tomu nějaký ten affil a jednou za čas něco navíc. Důvodů pro sníženou aktivitu je více, ale hlavní jsou blokace a aktuálně trochu i průzkumník. Bloky jsou největším problémem, neboť s FB se nedá komunikovat. Tedy ano, máte možnost napsat odvolání, ale to je jen tak, aby se neřeklo. X-krát mně blokli účet na 30 dní ani nevím za co.

Ve druhé polovině případů mi alespoň ukázali, za co bylo bloknutí, ale člověk se nestačil divit. I když si fakt dávám pozor na posty, nedávám videa (kvůli copyrightům, i když to běžně funny stránky dělají a jsou v pohodě), nedávám vulgarismy, nedávám nijak odhalená těla. A on si stále něco najde. Dokonce se mi to stalo asi u tří příspěvků, které jsem jen přeložil od 9GAGu, který samozřejmě blok nedostal. A k tomu ještě teď ten průzkumník. Proto se tedy tomu teď nevěnuji tak jako dříve, neboť takový blok si už nemůžu dovolit. Člověk nemůže 30 dní používat messenger, dávat likes, přidávat příspěvky na jakékoliv stránky apod. Takže jestli máte klienty, prostě se to nemůže stát.

Kolik ti to zabírá času?
Jak jsem vzpomenul výše, aktuálně tomu nevěnuji mnoho času, ale pokud by měla být stránka naplno vytížená vlastním obsahem, trvalo by to cca hodinku denně.

Měl jsi i nějaké „pikantní“ příspěvky? Případně nějaké výhrůžného charakteru? 😀
Mnoho. Avšak už i já osobně podobné příspěvky buď nějak cenzuruji, nebo vůbec nepostuji, neboť jedině já mám z toho potom problémy. Co se výhrůžek týká, nejčastěji to byly ženy, které chtěly stáhnout přiznání, protože je někdo v komentářích identifikoval. A když jsem se dostal na net, měl jsem v inboxu 10 zpráv o policii, trestním oznámení a nevím co. 😀 Kromě toho o FB stránce psalo vícero velkých médií, nepamatuji si už jakých přesně, ale tuším cas.sk, refresher.sk, adam.sk a jiné.

Kdy sis řekl, že bys zkusil na tom vydělat?
Od začátku jsem do toho šel s tím, že to je investice a zároveň hobby. Vrátila se mi prakticky hned. Aby bylo jasné, samozřejmě se tu nebavíme o nevím jakých číslech. Je to spíše menší nenákladová záležitost, která nějaká eura do výnosů přinese. 🙂 Měl jsem i množství zájemců o odkoupení s nejvyšší nabídkou zatím tuším okolo 2500 eur.

Jaké možnosti jsi zkoušel? Kdy a jak ses dostal právě ke kampaním sítě Dognet?
Klasický prodej reklamního prostoru ve formě odkazů nebo návštěvnosti pro různé weby či produkty. O dognetu jsem věděl už dříve, a tedy od začátku jsem počítal s tím, že ty kampaně tam dřív nebo později vyzkouším.

Měl jsi také nějaké jiné nabídky na umístění reklamy?
Vícekrát se mi stalo, že jsem odmítl reklamní prostor pro erotické kluby či různé švýcarské podniky „pro dámy“ apod. Většinou ale z důvodu obav o blok od FB.

Jaké kampaně ti nejlépe fungují?
Co se přímého prodeje týká, nejlépe funguje spodní prádlo pro ženy, resp. feromonové parfémy. Tady jsem ale zase opatrný, neboť FB např. feromonové parfémy považuje za adult content. Ve všeobecnosti je ale důležité trefit svoje publikum a neprodávat mu to, co je nezajímá.

A jaká je jejich forma?
Toto velmi záleží na testování. Obyčejné „suché“ prodejní příspěvky většinou nemají velký úspěch. Pokud si s tím ale člověk nějak pohraje, samozřejmě v rámci normy, tak obvykle jsou výsledky lepší. Osobně jsem zkoušel například top komentáře pod oblíbené příspěvky nebo osobní reklamu zaobalenou do přiznání. Někdy je to nenápadné a někdy mi dokonce přímo lidé v přiznáních nahrají na smeč (reklamu). Jindy i ta nejokatěji napsaná reklama performuje nejlépe. Takže je třeba zkoušet.

Nemáš negativní feedback od uživatelů?
Tomu se samozřejmě člověk nevyhne a jednou za čas se něco objeví, ale spíše výjimečně. Pokud lidé dostávají stále kvalitní obsah, tak nějaká reklama mezi je nedonutí odlajknút stránku. Spíše ty reklamní a nereklamní příspěvky držím v nějakém zdravém poměru.

Kolik sis nejvíc vydělal za měsíc?
Čistě z dognetu byl nejlepší měsíc cca 600 eur, takže jak jsem vzpomenul výše žádné brutální sumy to nejsou a závisí to na mnoha faktorech.

Všiml jsem si, že affiliate statusy průběžně mažeš. Proč?
Prevence proti blokům od FB. Mažu průběžně nejen affil příspěvky, ale i jiné reklamy nebo někdy i vyhrocenější funny příspěvky. Tomu se ale snažím raději úplně vyhýbat.

Jak plánuješ směřovat stránku do budoucnosti?
Hlavně věřím, že průzkumník nás už dlouho nebude trápit, ale člověk nikdy neví. Kromě toho nemám aktuálně žádné plány pro stránku, věnuji se spíše jiným věcem a toto řeším jen tak na pozadí v rámci možností.

A jakou roli v tom hraje affiliate? 🙂
Affil určitě budu nadále zkoušet a vymýšlet nové cesty jak maximalizovat provize. Samozřejmě jedině s Dognetem, neboť minimálně na Slovensku podle mých zkušeností nemá konkurenci 🙂

Děkuji za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů. 🙂

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?