CTA – co to je a jak na to

CTA – co to je a jak na to

 

Píšete články či recenze o produktech a chcete, aby se lidé proklikli na stránku inzerenta/e-shopu? Nebo chcete, aby vaši návštěvníci udělali nějakou akci na vaší stránce? 

Potom by vás mělo zajímat CTA – call to action. V oblasti marketingu se call to action (CTA) prvky používají k dosažení okamžité reakce návštěvníků. Například „Volejte právě teď“, „Přidejte do košíku“ nebo „Kupte ještě dnes“. CTA můžete použít nejen v e-shopu, ale také u prokliku na stránku inzerenta, přihlášení do newsletteru či na stažení e-booku.

Proč mám přidávat CTA prvky do článku, když tam mám banner?

Důvodů je hned několik:

  1. Bannerová slepota – dnes už je nutné uvažovat nad umístěním bannerů, aby si jich návštěvník vůbec všiml. Umístění v bočním panelu je dnes už nevýrazné a nedostačující.
  2. AdBlock – mnohé bannery jsou blokované AdBlockem. Pokud tedy nemáte v článku jiný proklik než z banneru, okrádáte sami sebe o provize.
  3. Vizuál bannerů – ne vždy vám budou vyhovovat bannery, které jsou k dispozici v našem systému. Barevnost může splývat s vaší stránkou nebo tam jednoduše není rozměr, který potřebujete.
  4. Banner ≠ důvěryhodná recenze – pokud píšete recenze jako nezávislá osoba, banner vám může snížit důvěryhodnost. Na recenzních stránkách doporučuji používat čistě CTA prvky a neumisťovat tam bannery.

Začínáme s CTA prvky

Představte si teď, že tento článek píšu o krému na tvář proti akné. Už jsme o něm něco napsali, zákazníka pomalu připravujeme na nákup a do článku přidáme první maličký CTA prvek:

… Tento krém koupíte i na stránce NÁZEV jen za XY Kč. Mimochodem, při nákupu nad YZ Kč mají dopravu zdarma. 😉 …..

Právě jsem udělala klasický textový odkaz z textu článku. Použila jsem tam slovo „koupíte“ namísto „najdete“, protože to přímo evokuje akci, kterou od návštěvníka chci. Za CTA odkaz jsem dala větičku, která mi může pomoci zvýšit cenu objednávky a zároveň dávám návštěvníkovi nějakou výhodu e-shopu. Smajlíky prosím nepoužívejte u finančních produktů. 😀 Ty se hodí u kosmetiky či módy.

První CTA prvek by se měl nacházet nad zlomem strany. To znamená, že proklik má být viditelný bez nutnosti scrollovat na stránce níže.

CTA prvek by se měl na stránce nacházet alespoň 2krát. Jeden před zlomem strany a druhý na konci článku. Nezapomeňte testovat různé barvy, texty, umístění…

Větší neznamená vždy lepší! Někdy opravdu stačí textový link. U A/B testing buttonu níže se snížil konverzní poměr o 10 % po zvětšení tlačítka.

CTA-button-size

Na konci článku/landing page můžete klidně zvolit CTA prvek celkově větší. Například, pokud bych psala tento článek o krému proti akné, na konec bych dala něco podobného:

Zbavte se akné ještě dnes díky krému {název produktu}

Zakoupit {název produktu}
Doprava zdarma už při nákupu nad YZ Kč. 😉

Katka Novotná

 

CTA – co to je a jak na to

Líbil se ti článek?



Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?