Jak bylo na E-commerce Summit 2020 ve Visegrádu

Jak bylo na E-commerce Summit 2020 ve Visegrádu

Letošní konferenční sezóna byla bída, avšak koncem srpna se nám podařilo zúčastnit se na první a asi i poslední post-karanténní konferenci tento rok – na konferenci E-commerce Summit 2020 v maďarském Visegrádu. Jako dlouholetí členové a sponzoři sdružení E-commerce Hungary jsme tam přece nemohli chybět. 🙂

Protože do poslední chvíle jsme nevěděli, zda budou otevřené hranice (pár dní nato Maďarsko skutečně hranice zavřelo), místo stánku jsme tento rok vzali jen naše energeťáky, které měly jednoznačný úspěch. Ale co tam vlastně zaznělo?

Po rekordním jaru podprůměrné léto

Celkově by se to dalo shrnout tak, že zatímco začátek roku přinesl nečekaný růst, tak druhá polovina zatím vypadá být výrazně pod plánem a nikdo netuší, co se stane koncem roku (věru že ani my). Roky spolehlivě fungující grafy a predikce najednou každý může hodit do koše a musí se snažit o maximální flexibilitu. Detailnější čísla o korona-vývoji v maďarském e-commerce najdete na stránce GKI Digital.

Stále velký potenciál pro růst

V panelovce, kde se zúčastnili největší hráči na maďarském trhu (Edigital/Emag, Alza, Aqua), bylo sice cítit mírné napětí z rostoucího konkurenčního boje, všichni se však shodli na tom, že online trh má ještě stále před sebou velkou cestu a konkurence si navzájem chtě nechtě pomáhá, protože reklamní kampaně velkých e-shopů nepřímo pomáhají i těm menším.

Namísto druhého dne snídaně s vládními představiteli

Protože kvůli aktuální situaci se celá konference odehrávala v omezeném režimu, namísto plnohodnotného druhého dne konference jsme mohli vidět přednášky představitelů maďarských kontrolních institucí, kteří představili svoje plány digitalizace a kontroly práv spotřebitelů, ale nezaznělo zde nic světoborného.

Profilový obrázek
Dávid Puha

Head Of Business Development

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?