
Pracujete s XML feedem? Je nutné si pravidelně aktualizovat ceny a obsah
Práce s XML feedy není lehká a hlavně nelze zapomínat na aktualizaci obsahu. Publisherům to může začít dělat problémy.
Berte to z naší strany jako upozornění a pravidlo, které nelze brát na lehkou váhu.
Pokud neaktualizujete data z XML feedů, může se stát vícero věcí:
- Nebudou vám sedět ceny, což může způsobit stížnost na zavádění zákazníka. Za obsah na webu jste zodpovědní a v případě kontroly Státní obchodní inspekce bude publisher ten, kdo uváděl špatné informace. Ne síť, ani inzerent, ale zodpovědnost nese médium.
- V případě, že by se věc dostala až do stádia, že by z toho mohl mít problém inzerent, nesete plnou zodpovědnost za jeho propagaci.
- V případě neaktualizace produktů, popisů, dostupnosti a cen vás může inzerent vyřadit z kampaně, a v případě, že to zanedbáte opakovaně, zvážíme vyloučení z celé sítě.
- Sami si snižujete konverzní poměr, protože člověk hledá jednu cenu a nachází jinou. Pokud je cena vyšší, je nahněvaný a odchází. O to nemá zájem ani síť, ani inzerenti a ani návštěvníci.
Řešení
Pokud nedokážete zajistit aktualizaci cen aspoň několikrát týdně, ideální by bylo u ceny nebo někde v jejím okolí uvést datum, pro které cena platí. Například „Uváděná cena platí pro 30. 5. 2018“. Tím by se dalo vyhnout obvinění ze zavádění.
Dbejte tedy nejen na „import“, ale také na následnou aktualizaci. Samozřejmě, v případě problému ho budeme aktivně řešit a spolupracovat, len si je třeba uvědomit, že publisher je zodpovědný za svůj obsah, jeho aktuálnost a správnost.