Pracujete s XML feedem? Je nutné si pravidelně aktualizovat ceny a obsah

Pracujete s XML feedem? Je nutné si pravidelně aktualizovat ceny a obsah

Práce s XML feedy není lehká a hlavně nelze zapomínat na aktualizaci obsahu. Publisherům to může začít dělat problémy.

Berte to z naší strany jako upozornění a pravidlo, které nelze brát na lehkou váhu.

Pokud neaktualizujete data z XML feedů, může se stát vícero věcí:

  • Nebudou vám sedět ceny, což může způsobit stížnost na zavádění zákazníka. Za obsah na webu jste zodpovědní a v případě kontroly Státní obchodní inspekce bude publisher ten, kdo uváděl špatné informace. Ne síť, ani inzerent, ale zodpovědnost nese médium. 
  • V případě, že by se věc dostala až do stádia, že by z toho mohl mít problém inzerent, nesete plnou zodpovědnost za jeho propagaci. 
  • V případě neaktualizace produktů, popisů, dostupnosti a cen vás může inzerent vyřadit z kampaně, a v případě, že to zanedbáte opakovaně, zvážíme vyloučení z celé sítě. 
  • Sami si snižujete konverzní poměr, protože člověk hledá jednu cenu a nachází jinou. Pokud je cena vyšší, je nahněvaný a odchází. O to nemá zájem ani síť, ani inzerenti a ani návštěvníci.

Nechceme vás strašit, ale skutečně jsme řešili problém se stěžujícím si návštěvníkem. V katalogu našel jednu cenu a na webu inzerenta o polovinu vyšší. S čímž samozřejmě nebyl spokojený. A samozřejme to hned chtěl řešit se SOI (obdoba české ČOI). 

Řešení

Pokud nedokážete zajistit aktualizaci cen aspoň několikrát týdně, ideální by bylo u ceny nebo někde v jejím okolí uvést datum, pro které cena platí. Například „Uváděná cena platí pro 30. 5. 2018“. Tím by se dalo vyhnout obvinění ze zavádění. 

Dbejte tedy nejen na „import“, ale také na následnou aktualizaci. Samozřejmě, v případě problému ho budeme aktivně řešit a spolupracovat, len si je třeba uvědomit, že publisher je zodpovědný za svůj obsah, jeho aktuálnost a správnost.

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?