IP tracking – jak funguje a jak jej správně nastavit
Co je a jak funguje IP tracking
IP tracking se používá pro zaznamenání konverze zprostředkované affiliate partnerem v situaci, kdy nelze použít běžné měření konverze přes cookie, například:
-
- objednávka byla dokončena na jiném zařízení než proklik, tj. na jiném zařízení téhož zákazníka nebo někým jiným členem domácnosti na svém zařízení
- při smazání cookies z prohlížeče (ať již úmyslným či neúmyslným) mezi proklikem a odesláním objednávky
- při absolutní blokaci potřebných cookies (ITP) na straně prohlížeče (Safari)
Dnes již je zcela běžná situace, kdy si někdo prohlédne a proklikne na reklamu v mobilu, ale pak se na zboží chce podívat na větším monitoru na notebooku, PC či tabletu. Anebo se chce podělit s jiným členem domácnosti, který pak nákup na svém zařízení i dokončí. Do dalšího zařízení zadá přímo adresu e-shopu, ale žádné údaje o spojitosti objednávky s proklikem od affiliate partnera se samozřejmě na další zařízení nepřenese. A Publisher tak nedostane provizi, ačkoliv na ni má prokazatelně nárok. Pro srovnání si třeba představte, že Vám dodavatel přivezl zboží a předal ho dle běžných postupů ve skladu. Ale Vy mu řeknete, že to přebral někdo jiný než skladník a proto za toto zboží nezaplatíte.
Použití IP trackingu v systému Post Affilate Pro u Dognet
Systém Post affiliate Pro (PAP), který pro správu a měření affiliate kampaní využívá i Dognet, používá jako jiné systémy primárně Cookies. Nicméně vzhledem ke stále rostoucímu omezení jejich využívání, sleduje PAP zdroje a uživatele a zapisuje provize na základě mnoha dalších parametrů. Těmi jsou v přesném pořadí:
-
- Unikátní kód kupónu influencera
- Pevně zadané ID publishera
- 1st a 3rd party cookies
- HTML5 Web Storage cookies
- Flash cookies
- User Agent a IP adresa
- IP adresa
Cílem je, aby měření výkonu affiliate kampaně byla co nejpřesnější, pokud běžné a stále více omezované cookies nelze využít.
Vše o technickém způsobu měření affiliate kampaní u Dognet se dočtete v článku “Proč a jak vznikají rozdíly v měření affiliate marketingu v Google Analytics”.
Jak nastavit IP tracking
Záleží tedy jen na cílech affiliate kampaně a zejména na znalosti nákupní cesty, zda IP tracking povolíte a na jakou dobu, anebo necháte vypnutý.
Pokud víte, že existuje mezi proklikem a objednáním několik interakcí na více zařízeních v domácnosti, doporučuje se jej mít zapnutý, ale adekvátně nastavit dobu platnosti. Naopak, pokud víte, že naprostá většina objednávek je učiněna ihned, na stejném zařízení a že zákazníci nepoužívají v objednávkovém procesu více zařízení, můžete jej v klidu vypnout.
Stejně, jako měření s použítím cookies, i IP tracking není dokonalý a 100%. Může totiž nastat situace, že na IP adrese, kde vznikl proklik, objedná někdo úplně jiný, kdo je připojen na stejné IP adrese. To se může stát třeba v kanceláři, anebo dokonce na jednom sídlišti. Ale stále platí, že aby byla zaznamenána konverze affiliate partnerovi a vyplacena provize, musí se tak stát v inzerentem nastaveném stanoveném časovém limitu. Tedy čas mezi proklikem potenciálního zákazníka z webu affiliate partnera do odeslání objednávky “jiného” zákazníka” na stejné IP adrese nesmí být delší, než e-shopem nastavený limit pro affiliate kampaň.
Sami tedy posuďte, jak pravděpodobná situace to je a jaký poměr těchto objednávek vůči těm, které by nebyly vůbec zaznamenány a dle toho se můžete rozhodnout. A tedy jak chcete přistupovat k partnerům, kteří na své riziko Vaši kampaň propagují, tedy publisherům.
IP tracking u Dognet je transparentní a nastavitelný parametr kampaně
Affiliate sítě, které nepoužívají IP tracking, řeší výše uvedené situace, kdy nelze použít cookie ani jiný přesný technologický způsob měření, častokráte tak, že “nezměřitelné konverze” prostě nějak matematicky “dopočítají”. Tedy třeba v situaci, kdy Safari používá v kampani 7 % uživatelů, resp. je zaznamenáno 7 % prokliků bez konverze, u těchto 7 % prokliků z tohoto User Agenta, dopočítají průměrný počet objednávek dle průměrného konverzního poměru dané kampaně. I to je způsob, proč ne. Ale problém je pokud o tom inzerent nemá ani páru a nikde se to nedozví.
U Dognet je povolení IP trackingu součástí smlouvy stejně jako nastavení všech klíčových parametrů kampaně. Je tedy plně transparentní, není používán bez vědomí inzerenta, který jej může a nemusí využít. Navíc jeho povolení a dobu platnosti je možné kdykoliv změnit.