Typy publisherů v síti Dognet

Typy publisherů v síti Dognet

Neustále rozšiřujeme naše působení nejen do dalších zemí. V posledním období jsme spustili vícero novinek, díky nimž se do naší sítě mohou zapojit různorodí publisheři, jako např. instagramový influencer apod. V tomto článku proto shrneme všechny typy publisherů, které umíme ke kampani privést.

Inzerent si sám vybírá, se kterými typy publisherů chce spolupracovat

Před tím, než se pustíme do rozboru jednotlivých typů publisherů, dovolím si ještě připomenout, že inzerent si sám vybírá, se kterými typy publisherů chce spolupracovat a s kterými ne. Také podmínky (provize, délka cookies…) se dají specifikovat pro každý typ publishera samostatně tak, aby to přesně zapadalo do vašeho konceptu a představy. Pokud si nejste jistí správným nastavením vaší kampaně, jako síť poradíme. 

Publisher s odměnou na základě výkonu

Majitel webové stránky, magazínu nebo stránky na soc. sítích je odměňovaný na základě výkonu. Nejčastěji je to předem dohodnuté procento z výšky objednávky zákazníka bez DPH. Výšky odměn v jednotlivých kampaních jsou různé a dohadují se individuálně pro každou kampaň. Všechny provize najdete v tabulce na stránce Kampaně

A. Obsahový publisher

Obsahový publisher je publisher, který tvoří nějaký obsah. Nazýváme jej také contentový publisher.

1. Magazíny, blogy

Obsahový publisher může mít osobní blog, blogovou stránku, recenzní portál, magazín… Kampaň může implementovat přímo do článku tím, že z textu bude odkazovat na e-shop nebo produkt kampaně nebo přidá do obsahu banner. Popřípadě si může přidat bannery na další bannerové pozice na webu (hlavička, patička, boční panel…).

2. Sociální média

Obsahový publisher může propagovat kampaně také na sociálních sítích (twitter, youtube, facebook, pinterest…) tvořením nových příspěvků a odkazováním přímo na e-shop/stránku kampaně.

3. XML katalogy

Obsahový publisher si pomocí XML feedu e-shopu může vytvořit katalog produktů na vlastním webu. Na detailu produktu má namísto tlačítka „do košíku“ obvykle tlačítko „do obchodu“. Publisher následně vylepšuje kategorizaci, filtr, popřípadě přidává vlastní popis k produktům.

Síť Dognet aktivně podporuje hlavně skupinu obsahových publisherů. Udělali jsme knížku Super Affiliate Academy, organizujeme 2x ročně HotDognet jako setkání publisherů a také AFFILHERO CONF. Všechno proto, aby byl traffic co nejkvalitnější. 

Podpora obsahových publisherů je pro nás klíčová a investujeme mnoho zdrojů na rozvoj obsahových projektů publisherů.

B. Cashbackový publisher

Cashbackový publisher je publisher, který část svojí odměny dává někomu jinému. V naší síti máme dva typy cashbacků.

1. Část odměny zákazníkovi

Tento cashbackový publisher vrací část odměny zpět samotnému zákazníkovi. Takto funguje například Tipli, Refundo, PlnáPeněženka či VratnéPeníze. Část provize si nechají na pokrytí nákladů a marketing a druhou část vrátí zákazníkovi. 

2. Část odměny na dobrou věc

Tento cashbackový publisher vyplácí část odměny neziskové organizaci, charitě nebo jednotlivcům, kteří potřebují pomoc. Nakupující tedy nešetří peníze, ale pomáhá lidem, kteří to potřebují. Příkladem projektů na podporu neziskovek je GIVT, Dobromat či Nakupem.cz. 

Všeobecně mají cashbackoví publisheři silnou mailingovou databázi a velmi účinný marketing na soc. sítích. Častokrát však mají v kampani výšku provize nižší než obsahový publisher. Výjimečně mají upravenou i délku platnosti cookies.

C. Kuponový publisher

Kuponový publisher je publisher, který kampaně propaguje pomocí slevových kuponů. Pokud v kampani publisher nemá k dispozici slevový kód, využívá aktuálně běžící akce na e-shopu nebo stránce kampaně. Kuponový publisher má obvykle silnou pozici na soc. sítích, velkou mailovou databázi a silnou návštěvnost na stránce. Na druhou stranu, pokud zákazník už nakupuje na vašem webu a během nákupu si „vygooglí“ slevový kód, kuponový publisher získá provizi i přes to, že ten zákazník by tam pravděpodobně nakoupil i bez toho.

Příklady kuponových publisherů: picodi.com, VašeKupóny.sk či vouchercloud.cz.

Stejně jako cashbackový publisher i kuponový publisher má častokrát nižší provizi v kampani oproti obsahovému publisherovi.

D. Publisher s PPC kampaněmi

PPC znamená Pay Per Click, v naší síti pod tímto pojmem myslíme všechny placené formy propagace. Např.: Facebook boost příspěvku, AdWords search reklama, Sklik…

PPC-čkový publisher je publisher, který tvoří placené reklamy. Tyto reklamy financuje ze svých peněz a vydělává na odměnách. V naší síti máme specialisty z různých agentur, kteří se dlouhodobě věnují PPC reklamám a umí dostat nákladovost kampaně pod výšku provize a tedy vydělat.

V síti Dognet je zakázané cílit na značková klíčová slova a také to aktivně kontrolujeme.

V naší síti je zakázané targetovat na brandový název inzerenta včetně překlepů. Příklad: Publisher, který tvoří reklamu na Amiatex.sk, nesmí cílit na klíčová slova jako např.: Amiatex, Amatex, Amiateks apod. Další slova, která chce inzerent zakázat, je možné specifikovat v podmínkách samotné kampaně.

E. Influencer

Influencer je velmi specifický typ publishera. Tvoří nový content, propagují produkty mase lidí, ale mají jisté technické omezení. Například na Instagramu není možné přidat odkaz ke konkrétnímu příspěvku. Proto affiliate pro tento typ publisherů nebyl dosud možný, protože nedokázali dosáhnout prokliku, který je pro affiliate kritický. V roce 2018 jsme však spustili možnost trackování prodejů na základě unikátního kódu kuponu.

Tracking pro influencery není v každé kampani. Vyžaduje si to totiž úpravu trackovacích kódů. Víc info o tomto způsobu trackování najdete v článku Nový zdroj konverzí pro inzerenty sítě Dognet.

PS: Pomocí kuponového trackingu umíme trackovat i SMS marketing nebo offline letáky/reklamu.

Publisher s fixní odměnou

V Dognetu jsme pro vás připravili novinku, díky které můžete získat různé typy mediální spolupráce přes naši síť. V případě těchto kampaní nejde o přímé zprostředkování konverze, ale o jinou přidanou hodnotu.

Díky této službě můžete jednodušeji získat zpětné odkazy, publikovat PR články, získat recenze na produkt nebo spolupracovat s influencery. Namísto toho, abyste museli proaktivně oslovovat publishery s daným dotazem a individuálně si dohadovat podmínky, stačí zveřejnit dotaz na naší stránce a publisheři se vám ozvou sami.

Dognet použijete jako „peněženku“ na vyplácení publisherů. Nemusíte s každým řešit vyplácení a hlavně ne s těmi, kteří neumí vydat fakturu. Všechno vyřešíte přes mediální kampaň v síti a my, jako Dognet, to publisherovi vyplatíme jako klasickou konverzi. 

Víc info v článku Nakupujte média a zpětné odkazy přes Dognet

Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?