Tipy na vyšší výkon kampaně

Tipy na vyšší výkon kampaně

Affiliate kampaň otevírá dveře ke zdrojům návštěvnosti, ke kterým se nedá dostat jiným způsobem. Přináší nové příležitosti, které vám pomohou zvýšit prodeje, navýšit částky jednotlivých objednávek a získat relevantní, věrnou cílovku. Prohlédněte si pár vybraných tipů, jak lze vytěžit z vaší kampaně co nejvíce.

Správné načasování

Affiliate kampaň je vhodné spustit téměř kdykoli. Nedoporučujeme však spouštět kampaň přes nejsilnější sezónu (říjen – prosinec), jelikož během ní se partneři soustředí zejména na kampaně, které mají ověřené a které jim nejvíce vydělávají. Mohou tak vaši nově otevřenou kampaň nechtěně přehlédnout. Plný potenciál kampaně vidíme přibližně po 6 měsících od jejího spuštění. Tento čas je potřebný pro nasbírání dostatečného množství údajů k tomu, abychom uměli vyhodnotit, zda je kampaň pro partnery zajímavá, jak se jí daří a zda je třeba realizovat nějaké změny. 

Affiliate kampaň jsme spustili v roce 2019 a náběh trval několik měsíců. Následně se to už rozjelo a affiliate nám nosí významnou část konverzí a pořád se to zvyšuje. Přitom nám nápady na zlepšení kampaně chodí rovnou od Dognetu. Nám de facto stačí odepisovat na e-maily.“

Šimon Radil, Online marketing / E-Commerce Möbelix

Ovlivňujte, co se o vás na internetu píše

Affiliate spolupráce vám umožňuje přímo ovlivňovat obsah, který o vaší značce na internetu vzniká. Přestože si publisheři tvoří obsah sami, umíte nasměrovat jejich pozornost požadovaným směrem. Nebuďte skromní při představování svého e-shopu. Do popisu kampaně uveďte vše, co může přilákat vaše nové affiliate partnery: 

  • příběh vaší značky,
  • tipy, kde a jak kampaň propagovat,
  • informace o cílové skupině,
  • nejprodávanější produkty,
  • tutoriály,
  • ocenění,
  • konverzní poměr,
  • poskytnutí produktů na recenzi…

… a všechny ostatní benefity a důvody, kterými se odlišujete od konkurence a proč u vás zákazníci rádi nakupují. 

Partner na zkoušku

Váháte, zda povolit některé partnery? Vyzkoušejte spolupráci s jedním nebo dvěma vybranými partnery na předem dohodnuté časové období. Získáte tak přesný obraz o tom, jak může tato spolupráce vypadat. Po testovacím období se na základě skutečných čísel rozhodnete, zda chcete spolupráci s těmito partnery přerušit, ponechat je v kampani dlouhodobě nebo povolit další. 

Exkluzivní slevový kupon

Je to časově omezený kupon, který má v dohodnutém období k dispozici jen jeden publisher nebo jen pár vybraných. Publisher na oplátku e-shop umístí na konverznější místa – na homepage, do newsletteru, vytvoří příspěvek na Facebooku a podobně. Jednoduše, vaší kampani věnuje extra pozornost vzhledem k exkluzivitě spolupráce. Kupon může být na slevu nebo na dárek k nákupu, ale měl by být dostatečně atraktivní a motivující. 

Vhodné pro: Kuponoví partneři, cashbackoví partneři

Příklad z praxe: Tři cashback a tři kuponoví partneři obdrželi exkluzivní kupon na dárek k nákupu nad 25 EUR a jeho platnost byla 15 dní. Partneři připravili rozšířené promo aktivity (lepší umístění na webu, newsletter, posty na sociálních sítích) a tato aktivita vedla ke zvýšení počtu konverzí maximálně o 210 % a minimálně o 39 % v porovnání s předchozími 15 dny.

Díky dlouhodobé strategické spolupráci s inzerentem ze segmentu Zdraví a krása, který nám každý měsíc vystavuje kupon na dárek k nákupu pro naše návštěvníky, patří tato kampaň k našim nejúspěšnějším. Díky exkluzivnímu kuponu umíme přinášet inzerentovi vyšší počet konverzí, tím pádem získat i vyšší počet provizí. Je to win-win spolupráce na obou stranách.“

Ondřej Bolek, Business Development Manager Tipli

Double cashback

Tento způsob rozšířené spolupráce je vhodný pro cashbackové partnery. Jedná se o dočasné navýšení provize a jak už název napovídá, alespoň o +50 %. Jelikož partner se dělí o svou provizi se zákazníkem, její navýšení mu umožní během dohodnutého období vrátit zákazníkovi z hodnoty nákupu více. Kombinace motivující výšky nabízeného cashbacku a viditelnějších umístění dokáže přinést výrazně vyšší počet konverzí.

Vhodné pro: Cashbackoví partneři

Příklad: Inzerent ve své kampani nabízí 3 % provizi pro cashbackové partnery. Kampaň propaguje cashbackový web, který přináší dobrý výkon. Inzerent nabídne partnerovi double cashback 6 % s cílem zvýšit jeho výkon. Během týdenního double cashbacku dokáže publisher přinést o 50 % více konverzí v porovnání s běžným obdobím.   

Flexibilní práce s provizí

Nabídněte partnerům na limitovaný čas vyšší provizi. Dočasně výhodnější podmínky dokáží přesvědčit nové partnery, aby vaši kampaň neodkládali na neurčito, a zapojené partnery motivují poskytnout vašemu e-shopu více prostoru a konverznější pozice. Tento model spolupráce je vhodný u partnerů, kterým fungují kampaně z podobného segmentu.

Vhodné pro: Obsahoví partneři, CSS

Příklad: Inzerent ve své kampani nabízí 5 % provizi pro obsahové partnery. Kampaň propaguje obsahový web, který přinášel dobrý výkon. Partner vidí prostor pro to, jak inzerentovi přinést ještě lepší výsledky při výhodnějších podmínkách kampaně a inzerent zvýší publisherovi provizi například o 2 %. Již při navýšení o 2 % dokáže publisher přinést inzerentovi o více než 30 % konverzí měsíčně.

Soutěže

Aktivace soutěže s sebou přináší hned několik výhod: zviditelnění e-shopu u desítek až stovek tisíc loajálních uživatelů cashback systémů, promo vašeho brandu, produktu nebo služby a zároveň také příležitost získat odpovědi na otázky, které vás zajímají. 

Vhodné pro: Obsahoví partneři, cashbackoví partneři, kuponoví partneři

Příklad z praxe: E-shop ze segmentu Móda a krása se rozhodl aktivovat soutěž a poskytl ceny v hodnotě 50 EUR. Partneři promovali soutěž na Facebooku, na svých web stránkách a v newsletterech. Během soutěžního týdne e-shop zaznamenal nárůst celkového obratu o +83,8 %.

Peněžní bonus

Pro zvýšení výkonu kampaně má e-shop možnost motivovat a odměnit partnery speciálním bonusem za splnění zadání. Může to být odměna za dobré výsledky, nový hodnotný obsah v preferovaném tématu nebo fixní finanční odměna za splnění konkrétního zadání.  

Vhodné pro: Obsahoví partneři 

 

Pokud vás některý z tipů na zvýšení výkonu kampaně zaujal a rádi byste jej vyzkoušeli nebo se jen dozvěděli více, napište nám do inboxu zprávu a naši affiliate specialisté vám rádi poradí. 🙂 

 

Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?