
Restart affiliate kampaně vám přinese zvýšenou efektivitu
Migrace affiliate kampaně do jiné sítě je někdy náročná. Může však přinést mnoho příznivých věcí, které dlouhodobě kampaň zefektivní a přinesou zvýšenou kvalitu konverzí. A v neposlední řadě i přidanou hodnotu, kterou ocení každý inzerent.
Migrace s jasnými cíli
V rámci affiliate sítě Dognet jsme řešili už několik migrací inzerentů, ať už ze samostatných programů, nebo z jiných affiliate sítí.
Důvodů pro migraci bylo vždy několik:
- slabý servis, angažovanost a podpora sítě,
- nízká kontrola trafficu,
- nekvalitní traffic,
- špatný UX systém pro správu programu,
- slabé know-how inzerenta nebo dodavatele.
Affiliate kampaň spouštíme jako službu a ne jako technické řešení
Nefunguje to tak jako Facebook Ads nebo Google Adwords. Nepustíme vás „do systému“ a budeme čekat, co si nastavíte. Kampaně provozujeme jako službu a chceme, aby měli klienti podmínky nastavené férově hned od začátku. Nečekáme, až na to klient přijde sám.
Komunikace a support, ať už pro publishery, nebo inzerenty, je pro nás prioritou. Kontrolujeme kvalitu trafficu a zamítáme neefektivní spolupráce. Nečekáme, až se ozve inzerent. Děláme všechno pro to, abychom neefektivitě předcházeli. Snažíme se vytvořit co nejlepší podmínky pro dlouhodobou efektivitu kampaně.
Obavy z migrace
Některé affiliate sítě na trhu si nejsou jisté jak svým produktem, tak kvalitou svých služeb. Tím pádem mají postavené velmi jednostranné smlouvy, které brání odchodu inzerentů. Ve smlouvách často najdete extrémně vysoké pokuty a dlouhé výpovědní lhůty, jen aby si klienty držely „násilím“.
Nejčastější obavy:
- pokuty a podepsaná exkluzivita,
- snížení efektivity programu po migraci,
- omezení vyplývající ze smluvních podmínek.
Z naší praxe víme, že smlouvy jsou podepisované velmi nešťastně. Ale je z toho cesta ven. Nejhorší, co se může stát, je, že se kampaň na nějaký čas vypne a omezí.
Přechodné období při migraci
Mezi pozastavením kampaně v jiné síti a spuštěním v síti Dognet bude možná krátké období, kdy bude muset být affiliate kampaň vypnutá, resp. omezená. To je způsobené smluvními podmínkami. To však, jak nám z praxe vyplývá, není problémem.
Nový REstart kampaně
Potom, co se kampaň přesune do sítě Dognet, se začíná znovu.
- nastaví se férové podmínky pro různé skupiny publisherů,
- kampaň se zamyká a kontrolují se publisheři, kterým je kampaň zpřístupněná,
- informují se publisheři a kampaň běží v novém, lepším nastavení.
Pravda je taková, že na česko-slovenském trhu neexistuje velký publisher, který působí jen v jedné síti. Zpravidla funguje ve všech a vybírá si kampaně. Pokud se tedy kampaň přesune pod jinou síť, prostě si upraví trackovací kódy a používá ji dál.
A technická otázka? Lokální síť se umí dynamicky přizpůsobit a dovolím si tvrdit, že našemu technickému řešení proti konkurenci nic důležitého nechybí – spíše naopak. Pracujeme na technologiích, které jsou do praxe zaváděné řádově rychleji, než když se jedná o globální řešení.
Bez výrazné ztráty
Migrovali jsme už několik kampaní. I když by se mohlo zdát, že inzerent odpojením affiliate kampaně přijde o tisíce konverzí měsíčně, opak je pravdou. Dopad špatně nastavené affiliate kampaně na celkový výkon inzerenta (například e-shopu) je dramaticky menší.
Restartováním kampaně inzerent získá:
- benefity, které naše síť poskytuje,
- poradenství a správné nastavení kampaně,
- porovnatelné, resp. lepší technické řešení,
- snížení nákladů na affiliate a zefektivnění celého kanálu,
- lepšího partnera na provoz i komunikaci kampaně.
Takže, není se čeho obávat. Změna může přinést velké benefity a obavy z migrace se dají efektivně eliminovat. Pokud se rozhodnete pro změnu, jsme tu pro vás. 🙂