Proč není affiliate pro nové a malé e-shopy?

Proč není affiliate pro nové a malé e-shopy?

V affiliate síti DOGNET se setkáváme s tím, že o kampaň mají zájem nové nebo maličké e-shopy s objemem pod 100 objednávek měsíčně. Spolupráci s takovými eshopy bohužel musíme odmítat. Pro síť nelze jít do každé takové spolupráce. Výkon kampaně by nepokryl náklady na integraci ani na následný provoz. Zároveň publisheři by o podobnou kampaň zřejmě neměli zájem. Samozřejmě mohou existovat výjimky, proto každý eshop posuzujeme individuálně.

Silné kampaně a značka

Nedávno jsme dělali průzkum mezi publishery, který jasně prokázal, že se při výběru kampaně rozhodují podle tematické oblasti, provize a síly značky. Problémem je, že nové a malé e-shopy splňují často jen první z podmínek. Pokud e-shop nemá známou značku, publisher o něm nikdy neslyšel a nemá dobré nebo žádné hodnocení například na Heurece, nedůvěřuje mu.

Nové eshopy běžně nemají silnou značku. Mají často slabý UX, také konverzní poměr a neumí poskytnout dobrou provizi.

Hrozby pro publishera v případě, že se zapojí do kampaně e-shopu s příliš nízkým počtem objednávek

Affiliate marketing je hlavně o efektivitě, a právě efektivita práce publishera je značně ohrožena během používání takové kampaně. Navíc nejsou vyloučeny ani nečekané a rychlé ukončení spolupráce. Jaká jsou tedy rizika, do kterých se publisher pouští?

  • Nový a malý e-shop může kdykoli skončit, protože pro provozovatele nemusí být důležitý. Publisher ztrácí investovaný čas a peníze do propagace kampaně.
  • Často právě nové e-shopy končí z důvodu, že majitel neměl všechny informace před spuštěním. Chod e-shopu přestává být udržitelný a po pár měsících může majitel zjistit, že je jednodušší s e-shopem skončit. Publisher opět ztrácí to, co do propagace vložil.
  • Malí a noví hráči na trhu často podceňují grafiku, použitelnost a celkové zpracování e-shopu. Publisher tedy přináší návštěvnost, která ovšem nekonvertuje. A kdo na tom ztrácí? Právě publisher. Je otázkou času, kdy si vyhodnotí, že na propagaci nevydělává, nebo dokonce prodělává.
  • Ukončení kampaně je pro e-shop jednoduchá záležitost. Publisher však potřebuje čas ke stažení reklamních prvků, což bývá často časově náročnější a pracnější. Tento čas mohl věnovat propagaci jiné fungující kampani.

První zkušenost publishera s kampaní je důležitá

Na první zkušenosti s kampaní a aktuálním výkonem závisí i následná spolupráce s publishery. V dnešní době se měsíčně spouštějí desítky nových kampaní. Publisheři se musí umět dobře orientovat v potenciálním výkonu jednotlivých kampaní. Svůj investovaný čas do vytváření propagace musí dobře rozvrhnout, aby se soustředili na to, že jej i dostatečně finančně pokryjí. Jsou přece placeni pouze z provize. 🙂

Publisheři si kampaně pravidelně vyhodnocují a pokud dobře nefungují, přestanou se časem o ně zajímat. Později je už náročnější je opět zaujmout, aby se ke kampani vrátili. Mají už svou zkušenost, a kromě toho se musí věnovat i jiným nově spuštěným kampaním. Také neustále řeší sezónu, události v e-shopech, změny v nastavení kampaní a mnohému jinému. Právě ztrátě jejich zájmu bychom rádi předešli a affiliate odložili na později, když bude e-shop silnější a stabilnější i v očích publisherů.

Co tedy se spuštěním affiliate kampaně?

Chápeme, že provozovatelé e-shopů nejsou spokojeni s tím, když odmítneme spolupráci. Hledají nové možnosti, jak podpořit svůj e-shop a neumíme jim nabídnout možnost využít právě tento kanál. Mrzí nás taková situace, protože bychom rádi pomohli e-shopu postupovat. Zkoušeli jsme několik cest, jak posunout možnosti affiliate marketingu právě takovým e-shopem. Ukázalo se, že nejefektivnější cestou je počkat, až bude e-shop na to připraven. Affiliate marketing umí být velmi efektivní. E-shop však již musí mít za sebou určité zkušenosti, které se překreslí i do vyššího počtu objednávek.

Affiliate kampaň je doplňkový marketingový kanál, který pomůže eshopu fungovat lépe. Pokud nefunguje samotný projekt, affiliate kampaň mu nepomůže. Zlepšení je třeba hledat v projektu jako celku, nebo marketingovém mixu.

Pracujte dále na svém e-shopu

Nedává-li aktuální smysl spouštět affiliate kampaň, zaměřte se na své SEO, PPC, UX, mailing a marketingový mix jako takový. U pár desítek objednávek měsíčně by Vám bohužel ani nadstandardní výkon kampaně nepomohl v celkových číslech e-shopu. Naším cílem je zvýšit prodeje o 10-15 % čistě na provizní bázi. Když budete mít pár stovek objednávek měsíčně, umíme otevřít otázku spolupráce. Podíváme se na možnosti fungování a co umí kampaň e-shopu přinést. Doporučíme vhodné nastavení pro start, optimalizujeme nastavení v době aktivní kampaně a budeme usilovat o naplnění jejího potenciálu.

Chcete vlastní kampaň a už jste trochu větší? Stačí se ozvat, jsme tady pro vás.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?