Proč nemá síť DOGNET kampaně v segmentu cestování?
Není náhodou, že travel segment v nabídce sítě DOGNET nenajdete.
Stejně jako se u všech segmentů snažíme vybírat efektivní kampaně, které mají smysl jak pro publishery, tak i pro inzerenty. Neradi bychom přidávali kampaně jen proto, aby nám svítily v nabídce. Všechny tři strany – inzerenti, publisheři i síť – zbytečně vynaloží energii na integraci a zabezpečení propagačních materiálů. Proč tedy nemáme nic z travel segmentu?
Hotel si stále ráda zarezervuji telefonicky
Zákazník přijde na web hotelu či penziónu. Prohlédne si vybavení, okolí, volný termín a jiné potřebné informace k pobytu. Udělá online závaznou objednávku a zaplatí přes internet banking. Není to však jediná cesta, jak si zákazník může pokoj v hotelu rezervovat.
Další možností je, že publisher dovede zákazníka na web. Následně zákazník zvedne telefon a telefonicky rezervuje pokoj. Zaplatí při příchodu do hotelu. Takto do offline světa unikají konverze, které byly zprostředkované affilem a publisher přijde o provizi.
Konkurování velkým cestovním agenturám, cestovním či slevovým portálům
Cestovní agentury, portály pro rezervaci ubytování či slevové portály s obrovským výběrem mají také svoje affiliate programy. Proto, pokud je publisher, který se soustředí na segment cestování, má lepší možnosti u těchto velkých portálů. Samostatná kampaň jednoho hotelu nebo penziónu by byla dramaticky méně účinná než kampaně portálů, které mají tisíce nabídek. Nemá to smysl pro žádnou stranu.
Pokles konverzního poměru
Zákazník chce pěkné ubytování například ve Slovenském ráji. Pokud by síť zahrnula kampaň na jeden hotel, zákazník si může vybírat jen jeden hotel v moři možností. To však neřeší poptávku zákazníka.
Pokud mu právě ten jeden hotel nevyhovuje, chce se podívat, jaké další hotely jsou dostupné. Který je v rámci požadavku například nejlevnější a nejblíže k volnočasovému středisku. Když se mu ten jeden vybraný, publisherem propagovaný, hotel nelíbí, tak vybere jiný a jinde. Na jiné stránce však už provizi publisher nedostane.
Proto je pro publishera z travel segmentu efektivnější, když propaguje velký “katalog” nabídek a ne jen jeden hotel. Může dosáhnout dramaticky lepší konverzní poměr.
Travel tedy v síti DOGNET nebude
Vícekrát se nás inzerenti ze segmentu cestování ptali na možnou spolupráci. Bohužel nebyla by to dobrá cesta pro publishera ani inzerenta. Kampaň by neměla efekt a všechna energie vložená do chodu kampaně by byla zbytečná.