Nano a Micro influenceři jako účinná “zbraň” v affiliate marketingu
V předchozím článku jsme si vysvětlili, jaký je rozdíl mezi influencerem a affiliate marketingem a co Vám spolupráce s influencery můžeme přinést při Vaší affiliate kampani. V tomto článku se blíže podíváme na tvz. „Nano“ a „Micro“ influencery a vysvětlíme si, proč právě tato skupina influencerů je ta nejvhodnější pro Vaši affiliate kampaň. Při spolupráci s influencery v affiliate marketingových kampaních platí, že: “Micro influenceři představují Macro příležitosti.”, a v tomto článku se dozvíte proč.
Influencery podle velikosti můžeme rozdělit do několika skupin:
- NANO INFLUENCERI – 1 000 až 5 000 followerov
- MICRO INFLUENCERI – 5 000 až 20 000 followerov
- MID-TIER INFLUENCERI – 20 000 až 100 000 followerov
- MACRO INFLUENCERI – 100 000 až 1 000 000 followerov
- MEGA INFLUENCERI – více než 1 000 000 (to jsou nejčastější celebrity a známé osobnosti)
Pro Vás, jako pro firmu a inzerenta, budou nejvíce atraktivní právě první dvě skupiny influencerů, tedy nano a micro influenceři. Proč? Na tuto otázku nám nejlépe odpoví tento graf:
Zdroj: HypeAuditor
Tento graf znázorňuje, jak vysoký je engagement rate u jednotlivých skupin influencerů. Engagement rate je metrika, pomocí které umíme měřit míru zapojení followerů daného influencera s jeho obsahem, to znamená, jak s tímto obsahem interagují (tedy lajky, komentáře, sdílení, uložení příspěvku apod.).
Proč právě Nano a Micro influenceři pro Vaši affiliate kampaň?
- Prvním důvodem je, že affiliate marketing je pro „velké influencerské hráče“ nepříliš atraktivní forma výdělku, alespoň tedy v našich končinách. V USA nebo UK je to už o jiném. Tito influenceři mají se značkami uzvřená nejčastěji dlouhodobá exkluzivní partnerství, stávají se ambasadory značek a pod. Naopak menší influenceři jsou právě takové spolupráci více nakloněni a existuje velká pravděpodobnost, že Vaše affiliate kampaň je zaujme a budou chtít s Vámi spolupracovat. A jak naznačil graf výše, právě spolupráce s menším influencerem může být mnohem více, pro Vás jako firmu, úspěšnější.
- Druhým důvodem je, že influenceři s menším počtem followerů se specializují ve většině případů jen na jednu. niche oblast. To znamená, že Nano nebo Micro influenceri se úzce zabývají jen určitou oblastí jako například. vaření, cestování, zdravá výživa, interiérový design a pod. Právě to, že jsou takto úzce specializováni jim umožňuje svými aktivitami na sociálních sítích zasáhnout jen relevantní publikum, které dané téma opravdu zajímá. U větších influencerů se tato výhoda vytrácí, jelikož se z nich ve většině případů stávají tzv. influencery. lifestyloví influenceři a snaží se „zabrdnout“ do každé oblasti, do které mohou.
- Třetím důvodem je cenová dostupnost Nano a Micro influencerů. Affiliate marketing se obecně neřadí mezi marketingové praktiky, které vyžadují větší množství vynaložených finančních prostředků. To platí i při influencerských kampaních v affiliate síti. Nano a Micro influencerem bude ve většině případů vyhovovat bartrová spolupráce, to znamená, že jim zdarma odešlete produkty k vyzkoušení. Následně se se svými sledovateli o zkušenost s Vaším produktem podělí na sociálních sítích, kde jim samozřejmě vysvětlí, jak byli s produktem spokojeni, co se jim líbilo, resp. nelíbilo a poskytnou jim jedinečný slevový kód, který budou moci využít ať už k nákupu daného produktu nebo celého sortimentu ve Vašem e-shopu, případně dostanou dopravu zdarma a pod.
- No a posledním, čtvrtým důvodem je jejich důvěryhodnost. Tito influenceři si pečlivě vybírají, co budou propagovat, do jaké affiliate kampaně se zapojí, neboť nechtějí zklamat své publikum. Jejich profily nejsou zahlceny reklamou a propagováním všeho možného. Jejich folloveři je považují za téměř kamarády, protože na svých profilech na sociálních sítích budují komunity se stejnými zájmy a prostě nechtějí ztratit jejich důvěru.
Pokud byste chtěli do Vašich kampaní zakomponovat influencery, napište mi na riglerova@dognet.sk a probereme možnosti potenciální spolupráce.