Jak nastavit provizi ve velkém e-shopu s tisíci produktů?

Jak nastavit provizi ve velkém e-shopu s tisíci produktů?

Pro inzerenta s obrovským e-shopem, kde poskytuje stovky, nebo dokonce tisíce produktů, je určitě těžší nastavit provizi, která by odpovídala jeho i publisherově představě. Neprodělat, vydělat a zároveň poskytnout zajímavou odměnu publisherovi je skutečná výzva a stanovit jednu plošnou provizi na všechny produkty se inzerentovi zdá být nemožné. To inzerenta znejistí, což vede jen k ztrátě zájmu o spolupráci, a tedy o možnost posunout dál svůj e-shop. Inzerent neumí najít způsob, jak nastavit správnou provizi a v pracovním tempu opustí možnost získat další marketingový kanál, který mu přivádí zákazníky do obchodu.

Řekněte mi, jak mám nastavit jednu provizi, když mám tak různě naceněné produkty…

Proč je to tak? Kde je problém?

Inzerent má produkty, kde má marži nastavenou tak, že by mohl poskytnout i například 20% provizi a v případě prodeje by byl stále ziskový. U jiných produktů by byl při prodeji ve ztrátě, kdyby uvedl i jen 1% z čisté ceny. Je jasné, že na luxusním fotoaparátu je jiná marže než na nabíječce na mobilní telefon, a proto i jiný prostor na odměnu v rámci spolupráce.

Jak tedy nastavit jednu plošnou provizi? Dá se to vůbec?

Dá se to. Návštěvnost, kterou přivede do e-shopu affiliate kampaň, je zhruba stejná jako celková návštěvnost e-shopu. Proto je možné prostor na provizi zprůměrovat podle celkového prodeje a na základe toho určit jednotnou provizi. Je zřejmé, že u některých produktů to bude vycházet na hranici s pokrytím nákladů na prodej produktu, na jiném však ta samá provize způsobí vyšší zisk.

Co může pomoct?  

Velmi dobré je sepsat si statistiky z jiných marketingových kampaní, např. PPC. Z toho vyhodnotit prodejnost, na které se také dá stavět v případě určení provize pro affiliate kampaň. Inzerent se nemusí obávat, že by prodělal. Stále je spolupráce nastavená ve stylu CPA, tedy platí se jen za akci – konverzi – prodej. Neplatí nic navíc, jen za skutečný prodej.

Sekundární zisk, se kterým nikdo nepočítá.

Další věcí je, že každý zapomíná na to, co affiliate nabízí kromě okamžitého zisku. Inzerent získává nové zákazníky, kteří se do obchodu vrátí a nakoupí znovu. Tentokrát však nepůjdou hledat stylem pokus-omyl. Budou přesně vědět, kde nakoupili, a půjdou do obchodu přímo, mimo kampaně. Nemluvě o referencích a postupném šíření spokojenosti s nákupem mezi svoje známé.

Co z toho vyplývá?

Když to shrneme, inzerent by měl myslet při určování provize pro affiliate kampaň na to, kde se pohybuje průměrná míra zisku, a zároveň myslet na to, že provizí neplatí jen aktuální akci, ale i následné procesy. Jedním z nich je i dlouhodobý zájem klienta, který se o kampani dozvěděl právě díky affiliate kampani.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?