Tracking nového vs. starého zákazníka
Chcete nastavit jinou výšku provize pro nového a aktuálního zákazníka? Samozřejmě, i to je možné. 😉
V tomto článku si ukážeme, jak implementovat tuto možnost. V první řadě je vždy potřebné tuto záležitost zkonzultovat s naším obchodním oddělením, dohodnout výšky provizí, datum, od kterého se má změna aplikovat, a počet dní, po které je možné aktuálního zákazníka považovat za nového (reaktivace zákazníka).
Klasický sale tracking kód vypadá následovně:
<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script> <script type="text/javascript"> PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX'); var sale = PostAffTracker.createSale(); sale.setCampaignID('YYYYYYYY'); sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit'); //dosadiť názvy alebo IDčka produktov sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,.. PostAffTracker.register(); </script>
Kde: XXXXXXXXXXXXXX je ID účtu a YYYYYYYY je ID vašej kampane
Pokud se rozhodnete dávat např. publisherům z nákupu nového zákazníka 10% provizi, avšak za nákup aktuálního zákazníka jen 5%, musíte trošku upravit kód.
Způsob č. 1 – přidání data poslední objednávky zákazníka
Do Data5 parametru SALE trackingu je potřebné vložit datum poslední objednávky zákazníka v americkém formátu. Pro php date() funkci se tento formát zapisuje: „Y-m-d H:i:s“.
Datum poslední objednávky zákazníka:
sale.setData5('YYYY-MM-DD HH:MM:SS');
Díky tomuto parametru vypočítáme počet dní od poslední objednávky (rozdíl mezi aktuálním datem a datem poslední objednávky) a porovnáme s vámi nastaveným počtem dní, kdy je možné zákazníka považovat za nového (reaktivace zákazníka). Pokud se totiž ve vašem e-shopu nakupuje opakovaně v nějakém intervalu (například každé 2–3 měsíce), potom můžeme zákazníka s objednávkou po 6–9 měsících považovat za reaktivovaného, kdy se publisher činil a oživil vašeho starého zákazníka a tedy má právo na provizi.
Sale tracking kód s datem poslední objednávky zákazníka:
<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script> <script type="text/javascript"> PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX'); var sale = PostAffTracker.createSale(); sale.setCampaignID('YYYYYYYY'); sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit'); sale.setData5('2018-10-25 12:10:55'); //dátum poslednej objednávky zákazníka v americkom formáte sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,.. PostAffTracker.register(); </script>
Kde: XXXXXXXXXXXXXX je ID účtu a YYYYYYYY je ID vaší kampaně
Způsob č. 2 – přesné určení provize publishera
Tuto možnost doporučujeme v případě, že výška provizí závisí i na dalších faktorech. Např. značka/kategorie zakoupeného produktu.
Například:
- produkty z kategorie A, B a C mají provizi 10 % pro nového a 7 % pro aktuálního zákazníka
- produkty z kategorie D, E a F mají provizi 5 % pro nového a 2 % pro aktuálního zákazníka
V první řadě si musíte na vaší straně vypočítat, jaká je finální provize publishera za objednávku. Výsledkem bude provize publishera, kterou je třeba vložit do řádku k tomu určenému.
Řádek pro určení výšky provize publishera:
sale.setCustomCommission('10.23');
Sale tracking kód s definováním provize publishera:
<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script> <script type="text/javascript"> PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX'); var sale = PostAffTracker.createSale(); sale.setCampaignID('YYYYYYYY'); sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit'); sale.setCustomCommission('10.23'); //provízia publishera sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,.. PostAffTracker.register(); </script>
Kde: XXXXXXXXXXXXXX je ID účtu a YYYYYYYY je ID vaší kampaně
Existují samozřejmě i další možnosti, jak implementovat trackovací kód. Například při kombinaci tří podmínek: typ produktu, typ zákazníka a typ publishera, bude tracking opět vypadat trochu jinak.
Tu nejlepší možnost trackingu vzhledem na podmínky vaší kampaně s vámi vybere váš affiliate manažer.