Tracking nového vs. starého zákazníka

Tracking nového vs. starého zákazníka

Chcete nastavit jinou výšku provize pro nového a aktuálního zákazníka? Samozřejmě, i to je možné. 😉

V tomto článku si ukážeme, jak implementovat tuto možnost. V první řadě je vždy potřebné tuto záležitost zkonzultovat s naším obchodním oddělením, dohodnout výšky provizí, datum, od kterého se má změna aplikovat, a počet dní, po které je možné aktuálního zákazníka považovat za nového (reaktivace zákazníka).

Klasický sale tracking kód vypadá následovně:

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX');
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setCampaignID('YYYYYYYY');
sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY
sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky
sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit'); //dosadiť názvy alebo IDčka produktov 
sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu
sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,..
PostAffTracker.register();
</script>

Kde: XXXXXXXXXXXXXX je ID účtu a YYYYYYYY je ID vašej kampane 

Pokud se rozhodnete dávat např. publisherům z nákupu nového zákazníka 10% provizi, avšak za nákup aktuálního zákazníka jen 5%, musíte trošku upravit kód.

Způsob č. 1 – přidání data poslední objednávky zákazníka

Do Data5 parametru SALE trackingu je potřebné vložit datum poslední objednávky zákazníka v americkém formátu. Pro php date() funkci se tento formát zapisuje: „Y-m-d H:i:s“.

Datum poslední objednávky zákazníka:

sale.setData5('YYYY-MM-DD HH:MM:SS');

Díky tomuto parametru vypočítáme počet dní od poslední objednávky (rozdíl mezi aktuálním datem a datem poslední objednávky) a porovnáme s vámi nastaveným počtem dní, kdy je možné zákazníka považovat za nového (reaktivace zákazníka). Pokud se totiž ve vašem e-shopu nakupuje opakovaně v nějakém intervalu (například každé 2–3 měsíce), potom můžeme zákazníka s objednávkou po 6–9 měsících považovat za reaktivovaného, kdy se publisher činil a oživil vašeho starého zákazníka a tedy má právo na provizi.

Sale tracking kód s datem poslední objednávky zákazníka:

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX');
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setCampaignID('YYYYYYYY');
sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY
sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky
sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit');
sale.setData5('2018-10-25 12:10:55'); //dátum poslednej objednávky zákazníka v americkom formáte
sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu
sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,..
PostAffTracker.register();
</script>

Kde: XXXXXXXXXXXXXX je ID účtu a YYYYYYYY je ID vaší kampaně 

Způsob č. 2 – přesné určení provize publishera

Tuto možnost doporučujeme v případě, že výška provizí závisí i na dalších faktorech. Např. značka/kategorie zakoupeného produktu.

Například:

  • produkty z kategorie A, B a C mají provizi 10 % pro nového a 7 % pro aktuálního zákazníka
  • produkty z kategorie D, E a F mají provizi 5 % pro nového a 2 % pro aktuálního zákazníka

V první řadě si musíte na vaší straně vypočítat, jaká je finální provize publishera za objednávku. Výsledkem bude provize publishera, kterou je třeba vložit do řádku k tomu určenému.

Řádek pro určení výšky provize publishera:

sale.setCustomCommission('10.23');

Sale tracking kód s definováním provize publishera:

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX');
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setCampaignID('YYYYYYYY');
sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY
sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky
sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit');
sale.setCustomCommission('10.23'); //provízia publishera
sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu
sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,..
PostAffTracker.register();
</script>

Kde: XXXXXXXXXXXXXX je ID účtu a YYYYYYYY je ID vaší kampaně 

Existují samozřejmě i další možnosti, jak implementovat trackovací kód. Například při kombinaci tří podmínek: typ produktu, typ zákazníka a typ publishera, bude tracking opět vypadat trochu jinak.

Tu nejlepší možnost trackingu vzhledem na podmínky vaší kampaně s vámi vybere váš affiliate manažer.

Tracking nového vs. starého zákazníka

Líbil se ti článek?



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?