
Proč používat server-to-server (S2S) tracking?
Jak jistě víte, od 1. 1. 2022 je v ČR platná nová legislativa, která má značný dopad na analytiku a tracking uživatelů na internetu. Víc se můžete dočíst v tomto článku.
Standardní tracking (client side) používá pro identifikaci uživatele informaci, která je uložená v cookies. Nově bude možné cookies uložit do prohlížeče uživatele až po tom, když to samotný uživatel svobodným rozhodnutím povolí. V praxi to znamená, že dokud návštěvník e-shopu neklikne na souhlas s analytickými/marketingovými cookies (cookie bar), tak není možné sledovat affiliate parametry a tedy není možné měřit prokliky a následné konverze, za které mají být publisheři náležitě ocenění provizemi.
Máme několik možností jak řešit vzniklou situaci:
- Zvýšení provizí úměrně k naměřenému poklesu návštěvnosti od affiliate partnerů
- Implementace server-to-server (S2S) trackingu.
Porovnání způsobů zaznamenání konverze
Návštěvník povolil všechny cookies | Návštěvník zakázal všechny cookies | |
Cookie (současný) | ANO | NE |
S2S | ANO | ANO |
Server-to-server (S2S) tracking
Největší výhodou S2S je, že nemusí používat pro sledování uživatelů soubory cookie. Díky tomu je možné i bez předchozího souhlasu uživatele měřit affiliate prokliky a prodeje během trvání session. Session se rozumí období od návštěvy e-shopu až po zavření okna prohlížeče. Pokud by uživatel během prohlížení e-shopu udělil souhlas s ukládáním cookies, S2S to detekuje a uloží do cookies informaci, na jejímž základě umí přiřadit prodej správnému affiliate partnerovi i po uplynutí trvání session, a tedy do doby platnosti cookie, která se nastavuje předem podle podmínek dané kampaně.
Implementace S2S je složitější než implementace běžného trackingu a vyžaduje si kapacitu programátora. S2S běží na straně serveru a je tedy potřebné, aby byl zapracovaný do vašeho e-shopového řešení. To je důvodem, proč není možné poskytnout jedno univerzální řešení pro všechny e-shopy. K implementaci vám poskytneme dokumentaci, která popisuje postup kroků s ukázkovými pseudo-kódy, které je potřebné naprogramovat právě pro vámi používané e-shopové řešení.
Kapacitu programátora můžete využít i na implementaci automatického vyhodnocování provizí, které vás odbřemení od každoměsíčního vyhodnocování. Postup jak na to najdete zde.