Proč používat server-to-server (S2S) tracking?

Proč používat server-to-server (S2S) tracking?

Jak jistě víte, od 1. 1. 2022 je v ČR platná nová legislativa, která má značný dopad na analytiku a tracking uživatelů na internetu. Víc se můžete dočíst v tomto článku.

Standardní tracking (client side) používá pro identifikaci uživatele informaci, která je uložená v cookies. Nově bude možné cookies uložit do prohlížeče uživatele až po tom, když to samotný uživatel svobodným rozhodnutím povolí. V praxi to znamená, že dokud návštěvník e-shopu neklikne na souhlas s analytickými/marketingovými cookies (cookie bar), tak není možné sledovat affiliate parametry a tedy není možné měřit prokliky a následné konverze, za které mají být publisheři náležitě ocenění provizemi.

Máme několik možností jak řešit vzniklou situaci:

  • Zvýšení provizí úměrně k naměřenému poklesu návštěvnosti od affiliate partnerů
  • Implementace server-to-server (S2S) trackingu.

Porovnání způsobů zaznamenání konverze

Návštěvník povolil všechny cookies Návštěvník zakázal všechny cookies
Cookie (současný) ANO NE
S2S ANO ANO

Server-to-server (S2S) tracking

Největší výhodou S2S je, že nemusí používat pro sledování uživatelů soubory cookie. Díky tomu je možné i bez předchozího souhlasu uživatele měřit affiliate prokliky a prodeje během trvání session. Session se rozumí období od návštěvy e-shopu až po zavření okna prohlížeče. Pokud by uživatel během prohlížení e-shopu udělil souhlas s ukládáním cookies, S2S to detekuje a uloží do cookies informaci, na jejímž základě umí přiřadit prodej správnému affiliate partnerovi i po uplynutí trvání session, a tedy do doby platnosti cookie, která se nastavuje předem podle podmínek dané kampaně.

Implementace S2S je složitější než implementace běžného trackingu a vyžaduje si kapacitu programátora. S2S běží na straně serveru a je tedy potřebné, aby byl zapracovaný do vašeho e-shopového řešení. To je důvodem, proč není možné poskytnout jedno univerzální řešení pro všechny e-shopy. K implementaci vám poskytneme dokumentaci, která popisuje postup kroků s ukázkovými pseudo-kódy, které je potřebné naprogramovat právě pro vámi používané e-shopové řešení.

Kapacitu programátora můžete využít i na implementaci automatického vyhodnocování provizí, které vás odbřemení od každoměsíčního vyhodnocování. Postup jak na to najdete zde.

Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?