Prosincové novinky pro publisherov

Prosincové novinky pro publisherov

Máme za sebou první a možná i největší vrchol sezóny – Black Friday a před námi je posledních pár velmi výkonných dnů do Vánoc. Zajímavé je, že samotný Black Friday, tedy pátek, už několik roků po sobě není nejsilnějším dnem Black weeku. Tento rok byla nejsilnějším dnem znovu neděle, kdy jsme v Dognetu udělali absolutní rekord – více než 12 tisíc konverzí za jediný den. Což je o 39 % víc než minulý rok.

Pojďme se tedy společně podívat na statistiky z listopadu 2021. Novinky pro publisherov vám ve videu přináší už vánočně naladění Júlia a Štefan.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článkuvidea, ale i jako podcast

Zastoupení trhů v listopadu 2021

Listopad trochu naklonil poměry podílu jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí v síti. Jednoznačně nejvíc konverzí padlo ve slovenských kampaních, a to až 55 % z celkového počtu konverzí. Na českém trhu jich padlo tentokrát o něco méně a na celkovém počtu konverzí se tentokrát podílí 35 %. Maďarské kampaně se podílely 7 %, polské 2 % a rumunské tentokrát jen 1 %.

Zastoupení segmentů v listopadu 2021

Na tomto grafu vidíte zastoupení jednotlivých segmentů podle počtu konverzí i podle výšky vyplacených provizí v měsíci listopad.

Pořadí jednotlivých segmentů se nezměnilo. Stále je nejsilnější segment bydlení a nábytku, který se v listopadu ještě zvýšil a tvoří až 41 % z konverzí sítě a na provizích se podílí až 54 %.

Změny v segmentech říjen 2021 vs. listopad 2021

Také v listopadu ve srovnání s říjnem můžeme pozorovat výrazný růst napříč všemi segmenty. Listopad je už standardně jedním z nejsilnějších měsíců v roce a ukazuje se to i v tomto grafu. Některé segmenty narostly dokonce o více než 100 % oproti předcházejícímu měsíci.

Nejvýraznější růst jsme zaznamenali v segmentu sportu, a to až o 140 %. Počet konverzí narostl výrazně i v segmentu bydlení a nábytku, o 113 %, a v segmentu ostatní o 108 %.

Listopad je zajímavý měsíc i tím, že je Black Friday. V našich končinách to většina inzerentů pojala jako Black Week, celý víkend slev, což se odráží i na číslech. Nejsilnějším dnem dokonce nebyl samotný pátek, ale neděle.


Během Black Week padlo tento rok více než 56 tisíc konverzí a publisheři vydělali na provizích téměř 183 tisíc eur. V porovnání s loňským Black Week to je o více než 15 % v počtu konverzí. Nejsilnějším dnem byla už uvedená neděle po Black Friday, kdy padlo 12 101 konverzí a publisheři vydělali na provizích téměř 40 tisíc eur. V porovnání s loňskou nedělí po Black Friday, která byla také nejsilnějším dnem, to bylo více až o 39 %.

Změny v segmentech listopad 2020 vs. listopad 2021

I když se i v listopadu potvrdilo, že tento rok nezaznamenáváme až tak dramatický nárůst jako minulý, anomální rok, stále vidíme v meziročním porovnání listopadu zajímavá čísla. A počítáme s tím, že i prosinec ještě může překvapit. 

Jediný segment, který je v tomto roce o něco slabší, je Móda a krása. Všechny ostatní segmenty narostly, resp. Elektro spíše stagnuje. Nejvýrazněji narostl segment Zdraví a výživa, a to o více než 50% .

Když se podíváme na celkový růst sítě, tak jsme měli v listopadu tohoto roku více než 16% nárůst v počtu konverzí v porovnání s rokem 2020 a téměř 128% nárůst v porovnání s rokem 2019.

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při srovnání října a listopadu. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v říjnu aspoň 50 a víc konverzí.

  1. Delimano.sk +586%
  2. Dormeo.sk +545%
  3. Topshop.sk +472%
  4. Velkykosik.sk +356%
  5. Gymbeam.sk +348%
  6. Kokiskashop.cz +286%
  7. Najlepsiehracky.sk +282%
  8. Shop.rukahore.sk +281%
  9. Domtextilu.sk +262%
  10. Mobilonline.sk +262%
  11. Shooos.sk +260%
  12. PottenPannen.cz +239%
  13. 4home.sk +234%
  14. Shooos.cz +231%
  15. Eyerim.sk +227%
  16. Myshirt.cz +221%
  17. Mall.sk +201%
  18. EMOS.cz +195%
  19. Olashop.sk +190%
  20. 4home.pl +186%

Tento měsíc skokani dosahovali extrémní výšky. Na vrcholu žebříčku se ocitly zejména kampaně, které aktivně řešily Black Friday jako Delimano.sk, Dormeo.sk či Topshop.sk. Velmi úspěšné jsou v tomto období i kampaně, které mají v sortimentu vánoční výzdobu, světélka, ale jsou také vhodné a oblíbené na nakupování vánočních dárků. 

Kampaně s největšími výdělky

  1. 4home.cz
  2. Moebelix.cz
  3. Moebelix.sk
  4. 4home.sk
  5. Svetla24.cz
  6. Mall.sk
  7. MerkuryMarket.sk
  8. Decathlon.sk
  9. Baumax.cz
  10. Dormeo.sk

Listopad pořádně zamíchal i s dlouho se dramaticky neměnícím seznamem kampaní s největšími výdělky. 4home.cz předběhl Moebelix.sk i cz a dostal se na první místo. V top 10 se ocitl i Mall.sk, Decathlon.sk a Dormeo.sk, které se do top 10 poslední měsíce nedostaly. Z žebříčku vytlačily dlouhodobě se držící kampaně Svetla.sk, Kondela.sk a Adnreashop.sk.

Nejlepší výdělky publisherů za listopad 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 12 799 43 532,52€
Obsah 8 895 41 620,48€
Obsah 7 926 35 966,32€
Obsah 20 790 34 379,15€
Obsah 5 627 23 619,24€
Ostatní 5 468 22 889,70€
Ostatní 11 146 21 561,82€
Obsah 3 067 20 722,72€
Ostatní 5 991 15 453,55€
Ostatní  5 018 14 140,74€
Ostatní 2 319 13 010,48€
Ostatní 1 509 9 817,51€
Obsah 1 247 6 689,02€
Ostatní 2 873 6 557,36€
Obsah 812 6 183,76€

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.

Tip na prosinec – Vánoce se blíží

No neříkej, Vánoce se blíží? Asi trochu zbytečná informace, ale hned vysvětlím, kam tím mířím.

Black Friday je už za námi, ale před námi je ještě několik top výkonných dní sezóny 2021 do Vánoc.

Na Black Friday jsme pro vás už tradičně sbírali informace o všech zajímavých akcích, slevách a kupónech, které v jednotlivých e-shopech probíhaly. Tento rok jsme podobně přistoupili i k Vánocům. Mnoho e-shopů má před Vánocemi například dopravu zdarma, nebo garantuje doručení do Vánoc. Nebo mohou mít nějakou formu adventního kalendáře, zvýhodněné balíčky, dárky k nákupu a podobně. 

Seznam akcí na Vánoce

Celý seznam kampaní najdete podobně jako při Black Friday v samostatném dokumentu. Seznam je průběžně stále aktualizovaný a doplňovaný, proto nezapomeňte sledovat ty kampaně, které vás zajímajú. 

Know-how tip

Tento rok je na to už asi pozdě, ale doporučujeme si to poznačit do budoucího roka. Během Black Friday mají skvělé slevy i na Appsumo.com na fotky z fotobank. Nejsou to měsíční plány, ale můžete si koupit určitý počet fotek za skvělou cenu. Tento rok stálo 100 fotek cca 30 €. Nemusíte tak používat stejné fotky, jako mají všichni z free fotobank, ale můžete si zaplatit za kvalitu a originální fotky. 

To je od nás na dnešní novinky všechno. Přejeme vám ještě úspěšnou vánoční sezónu, hodně konverzí a děkujeme, že jste s námi. 🙂

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?