Listopadové novinky pro publishery

Listopadové novinky pro publishery

Letošní náběh sezóny si dával trochu načas, ale je tu listopad a s ním přišlo i sychravější počasí, které e-commerce sezóně prospívá víc než sluneční říjen. V listopadu je i největší nákupní “svátek” Black Friday, který už tradičně tvoří první vrchol sezóny.

Listopadové novinky v podobě videa i podcastu vám přináší Júlia a Paco.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast

Zastoupení trhů v říjnu 2021

Zastoupení jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí v síti zůstává stabilní a výrazně se nemění. Stále má největší podíl slovenský trh se 48 %, nasleduje český s 39 % a stejně jako minulý měsíc maďarský s 9 %. Rumunský a polský trh se podílejí 2 %.

Zastoupení segmentů v říjnu 2021

Na tomto grafu vidíte zastoupení jednotlivých segmentů podle počtu konverzí i podle výšky vyplacených provizí v měsíci říjen.

Největší podíl má stále segment bydlení a nábytku, který tvoří až 38 % konverzí sítě, ale na provizích se podílí dokonce až 52 %.

Za ním následuje segment ostatní, který se podílí na celkovém počtu konverzí 19 % a 13 % na výšce provizí. Segmenty móda a krása a elektro se podílejí stejným poměrem, 13 %, na celkovém počtu konverzí a 11 % na výšce vyplacených provizí.

O něco méně má segment zdraví a výživa, za ním následuje sport a aktuálně téměř zanedbatelným poměrem segment financí.

Změny v segmentech říjen 2021 vs. září 2021

Konečně se na grafech objevuje postupný růst směrem k top e-commerce sezóně, který jsme už očekávali v minulém měsíci. V každém segmentu jsme zaznamenali meziměsíční nárůst, přičemž nejvyšší byl v segmentu ostatní, kde se počet konverzí meziměsíčně zvýšil o více než 50 %.

Změny v segmentech říjen 2021 vs. říjen 2020

Tento rok nezaznamenáváme takový dramatický nárůst jako tomu bylo v minulých letech. Způsobuje to více faktorů a určitě se pod to podepsala aktuální situace,  minulý rok byl anomálně silný a letošní říjen bylo i mimořádně pěkné počasí, což affilu a celému e-commerce nikdy příliš neprospívalo. 

I přesto ve většině segmentů zaznamenáváme meziroční nárůst. Nejvýraznější byl v segmentu Zdraví a výživa, Ostatní, Bydlení a nábytek a Elektro. Segment financí je srovnatelný a mírný pokles vidíme v segmentech Móda a krása a sport. 

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při srovnání září a října. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v září aspoň 50 a víc konverzí.

  1. Heliumking.hu +286%
  2. Pneumatiky.cz +270%
  3. Heliumking.sk +205%
  4. DobryTextil.cz +107%
  5. Magnet-3pagen.cz +106%
  6. Astoreo.hu +82%
  7. Magnet-3pagen.sk +79%
  8. Idea-nabytok.sk +78%
  9. PantaRhei.sk +75%
  10. NajlepsieHracky.sk +72%
  11. Astoreo.cz +67%
  12. Uzasnedarceky.sk +64%
  13. Panskaelegancia.sk +61%
  14. Kokiskashop.cz +60%
  15. Heliumking.cz +59%
  16. Velkykosik.sk +57%
  17. Nabbi.sk +57%
  18. Ochutnejorech.cz +56%
  19. Domtextilu.sk +56%
  20. Darcekovy-raj.sk +56%

Vrchol žebříčku skokanů, tedy kampaní, které si nejvíc polepšily v počtu konverzí v říjnu v porovnání se zářím, není vůbec překvapivý. Objevily se v něm kampaně Heliumking.hu, sk i cz, které si polepšily pravděpodobně kvůli helloweenským párty. Překvapením nebude ani kampaň Pneumatiky.cz, protože právě běží sezóna přezouvání pneumatik. 

Kampaně s největšími výdělky

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. 4home.cz
  4. Svetla24.cz
  5. Baumax.cz
  6. MerkuryMarket.sk
  7. 4home.sk
  8. Kondela.sk
  9. Andreashop.sk
  10. Svetla.sk

V žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní se po měsíční pauze znovu objevila oblíbená kampaň Kondela.sk, a to na 8. místě. Žebříčku stále dominují kampaně Moebelix.sk a Moebelix.cz. Na třetím místě se v říjnu objevila tradičně silná kampaň 4home.cz

Nejlepší výdělky publisherů za říjen 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 4 355 23 987.92
Obsah 4 425 21 407.31
Obsah 7 221 15 710.18
Obsah 1 908 14 964.92
Ostatní 3 124 14 090.59
Ostatní 1 548 12 508.63
Ostatní 5 030 11 905.05
Obsah 2 626 11 030.84
Obsah 1 618 ‎8 889.95
Ostatní 3 639 8 682.42
Ostatní 2 201 7 500.13
Ostatní 1 354 7 133.43
Ostatní 1 994 4 577.84
Ostatní 907 3 995.85
Obsah 591 3 918.27

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback voucher i CSS partnery.

Pomalu se začínají zvyšovat i výdělky publisherů. Většinu tabulky nejlépe vydělávajících publisherů stále tvoří ti obsahoví a jsou i na prvních 4 příčkách. 

Nejsilnější publisher si za říjen polepšil o téměř 24 tisíc €, druhý o více než 21 tisíc € a třetí o skoro 16 tisíc €.

Tip na listopad – nezapomeňte na Black Friday

Začal nám měsíc listopad, v e-commerce sféře známý už i v našich končinách oblíbeným nákupním “svátkem” Black Friday, který tento rok připadá na 26.11.

Je možné, že tento rok Black Friday bude možná o něco slabší než jsme očekávali. Tento rok se setkalo víc faktorů, které způsobují, že lidé nakupují méně. Určitě to ale neznamená, že z Black Friday se nepokusíme vytěžit maximum.

Pro naše publishery jsme si už standardně připravili seznam akcí, slev, kuponů a jiných aktivit, které e-shopy před po a během Black Friday chystají. Nezapomeňte sledovat ty kampaně, které vás zajímají. Ne všichni inzerenti ještě mají všechno naplánované a připravené, a proto do dokumentu neustále přibývají nové informace.

Seznam akcí na Black Friday

V dokumentu je i zaznačená možnost, zda má inzerent v dané kampani zájem o extra promo. Pokud je označené ano, je možnost získat exkluzívní kupón, zvýšenou provizi nebo jinou výhodu, výměnou za extra propagaci na vaší straně. Když má kampaň povolený komunikační modul, můžete si to dohodnout přímo s inzerentem přes administraci.

Pokud používáte náš slevový a kuponový feed, všechny akce a kupóny budou nahrané i v něm.

Know-how tip

Určitě jste už zachytili, že se nám podařilo zfunkčnit dlouho očekávanou novinku – komunikační modul přímo v administraci. 

Komunikační modul slouží pro přímou komunikaci mezi publishery a kampaní. Primárně je určený na vykomunikování speciálních spoluprací v rámci dané kampaně. Výsledek této komunikace je následně potřebné oznámit Dognetu, mimořádně důležité to je například v případech, kdy je potřebné zvýšit provizi a podobně. 

Komunikační modul nemají automaticky spuštěné všechny kampaně, ale musí nám jeho zapnutí potvrdit. Postupně komunikujeme se všemi kampaněmi a komunikační modul jim průběžně spouštíme. Brzy bude tato informace dostupná i v popisu kampaně. Aktuálně to můžete zjistit tak, že půjdete do své administrace, v levém panelu otevřete “komunikační modul” a kliknete na tlačítko “Přidat novou správu”. Otevře se vám nová správa a v okně kampaně si můžete vybrat pouze ty, ve kterých jste schválení a které mají zároveň aktivovaný komunikační modul. 

Tipy na používání komunikačního modulu

  • Napište do kampaně, pokud potřebujete získat podklady, grafiky, speciální rozměry bannerů a podobně
  • Máte možnost vyjednat si lepší podmínky v kampani ať už dočasně, nebo trvale výměnou za extra promo
  • Zkuste oslovit kampaň se zájmem o napsání recenze na jejich produkty. Buď vám budou chtít poslat produkty nebo aspoň víc informací a detailnější fotografie. 
  • Pokud chcete pracovat se slevovými kódy, vyzkoušejte získat exkluzívní kód, který nikdo jiný nebude mít k dispozici

Možností je samozřejmě mnohem víc a je jen na vás, jak komunikační modul budete využívat. Zdůrazňujeme ale, že komunikační modul nemá sloužit na spamování inzerentů. Využívejte ho jen v relevantních případech a vždy se snažte co nejlépe popsat nejen to, co od kampaně vyžadujete, ale i to, co to dané kampani přinese. 

To je od nás pro dnešní novinky všechno, přejeme všem silný Black Friday a mnoho konverzí. 🙂

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?