Březnové novinky pro publishery

Březnové novinky pro publishery

Dvacátého března nás čeká první jarní den a my věříme, že se spolu s ním začne probouzet nejen příroda kolem nás, ale také celý e-commerce trh. Delší dny a krásnější počasí umožní pustit se do dosud odkládaných předělávek domu a zahrady, ale těžit z nich mohou i e-shopy s oblečením či sportovními potřebami.

V únoru jsme však zažili více chladných než pěkných dní, a tak se pojďme podívat, jakou roli to sehrálo na výsledcích sítě.

Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Březnové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Mišo. 🙂

 

Zastoupení trhů v únoru 2023

V únoru zůstává zastoupení jednotlivých trhů téměř beze změny. O 1 % si polepšil maďarský trh, zatímco podíl slovenského trhu na celkovém počtu konverzí o 1 % klesl.

 

Shrnutí měsíce únor 2023

  • Počet konverzí – 67 511
  • Vyplacené provize publisherem – 262 682 €
  • Celkový obrat e-shopů4 752 109

 

Zastoupení segmentů v únoru 2023

V únoru má nadále nejvyšší podíl na počtu konverzí a výši provizí segment Bydlení a nábytek, a to i přesto, že oproti lednu jeho podíl na výši provizí klesl o 6 % a podíl na počtu konverzí o 3 %.

Dobíhá ho segment Ostatní, jehož podíl na výši konverzí narostl o 2 % a podíl na výši provizí až o 6 %. V ostatních segmentech pozorujeme jen minimální změny.

 

Změny v segmentech leden 2023 vs. únor 2023

Novoroční šetření, které jsme pozorovali v lednu, přetrvává i ve druhém měsíci letošního roku. Lidé více využívali finanční služby, kde narostl počet konverzí o 15 %.

Naopak, neinvestovali do velkých předělávek svého bydlení, což může být důsledkem aktuální ekonomické situace, ale i proměnlivého únorového počasí. Nejvýraznější pokles konverzí vidíme v segmentu Bydlení a nábytek, a to o 28 %. Následuje elektro s poklesem o 23 % a další segmenty s poklesy 12 % – 17 %.

 

Průměrná hodnota objednávky podle segmentů

Trend rostoucí průměrné hodnoty objednávky pozorujeme také v únoru, a to ve všech segmentech kromě Elektro, kde průměrná hodnota o 2 eura klesla, a Sport, kde hodnota zůstala stejná.

Výrazný nárůst vidíme zejména v segmentu Finance, kde dosáhla průměrná hodnota objednávky až 87 EUR, což je o 27 EUR více než v lednu.

 

Průměrná hodnota provize podle segmentů

V segmentu Finance nenarostla pouze průměrná hodnota objednávky, ale spolu s ní se o něco zvýšila i průměrná hodnota provize. Mírný nárůst vidíme i v segmentu Móda a krása, Zdraví a výživa, Sport a Ostatní.

Naopak, průměrná hodnota provize mírně klesla v segmentech Bydlení a nábytek a Elektro, tedy v těch, ve kterých pozorujeme i největší pokles v počtu konverzí.

 

Skokani února

Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání ledna s únorem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v lednu alespoň 50 a více konverzí.

  1. RO – Reserved.com +195 %
  2. Born2Be.hu +150 %
  3. Wolt.com/cs/cze +62 %
  4. ENbook.cz +61 %
  5. PanAlfred.cz +55 %
  6. Wolt.com/sk/svk +51 %
  7. Bonprix.cz +47 %
  8. Alensa.hu +41 %
  9. SK – Mohito.com +40 %
  10. Svět-koupelny.cz +35 %
  11. Flagranti.cz +33 %
  12. eyerim.cz +31 %
  13. Coffeein.sk +30 %
  14. Portsystem.sk +29 %
  15. EXIsport.cz +28 %
  16. Zerex.sk +27 %
  17. eyerim.sk +27 %
  18. Autovybava.sk +25 %
  19. EXIsport.com/sk +24 %
  20. Voyo.cz +21 %

V tomto období lidé zvyknou oživit svůj šatník a postupně ho připravit na přicházející jaro, což se ukázalo i v našem žebříčku skokanů. Nejúspěšnějšími skokany jsou rumunská kampaň Reserved.com a maďarská kampaň Born2Be, ale vidíme zde i Bonprix.cz a slovenské Mohito.

V únoru jsme však zažili více chladných a zamračených než slunečných dní, které sváděly k tomu, abychom trávili čas doma pod dekou s dobrým jídlem, pitím či knihou. Mezi skokany se tak objevili český a slovenský Wolt, Panalfred.cz či ENbook.cz.

 

Kampaně s největšími výdělky v únoru 2023

  1. Moebelix.cz
  2. Voyo.cz
  3. 4Home.cz
  4. 4Home.sk
  5. Moebelix.sk
  6. Svetla24.cz
  7. Venira.cz
  8. MerkuryMarket.sk
  9. Baumax.cz
  10. AndreaShop.sk

Nejlépe vydělávajícím kampaním v únoru nadále kraluje Moebelix.cz. Ze šestého na druhé místo se probojovala kampaň Voyo.cz a už standardně zde vidíme i Moebelix.sk, české a slovenské 4home, Andreashop.sk a MerkuryMarket.sk.

Nově se v žebříčku objevily kampaně Venira.cz a Baumax.cz.

 

Nejlepší výdělky publisherů za únor 2023

Typ

Počet prodejů

Provize

Ostatní

2 206

15 767 €

Obsah

2 740

14 820 €

Obsah

2 134

10 129 €

Ostatní

2 988

8 480

Obsah

983

8 282 €

Ostatní

3 523

8 177 €

Obsah

368

7 129 €

Obsah

3 932

6 458 €

Ostatní

2 659

5 920 €

Obsah

1 146

5 908 €

Obsah

835

5 866 €

Ostatní

575

3 725 €

Ostatní

622

3 439 €

Obsah

552

2 954 €

Ostatní

1 020

2 909 €

“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”

 

Tipy na březen

Osmého března mají svátek všechny ženy a my našim publisherkám přejeme jen to nejlepší. 🙂 Zároveň zaměřujeme vaši pozornost na kampaně s ženskou cílovou skupinou.

 

Dermacol.sk / Dermacol.cz

Provize: až 12 %
Konverzní poměr: SK 12,77 % , CZ 9,02 %

Původní česká značka Dermacol již více než půlstoletí zdokonaluje pleť a pečuje o krásu žen. Jeden z prvních krycích make-upů na světě vznikl v české laboratoři Dermacol. Už v šedesátých letech jej používaly hollywoodské hvězdy a Dermacol je i po padesáti letech synonymem pro dokonalý make-up nejen v České a Slovenské republice, ale také na celém světě.

V kampani budou během března probíhat zajímavé akce:

  1. Od 1.3. do 15.3. – sleva 20 % na celou řadu péče o pleť. 
  2. Od 16.3. do 31.3. – sleva 20 % na make-upy a báze pod make-up. 
  3. Od 21.3. do 31.1. – 1+1 zdarma na parfémy a difuzéry.

 

      Aromakh.cz

      Provize: až 9 %
      Konverzní poměr: 27,91 %

      Sortimentem e-shopu jsou aromaterapeutické produkty vlastní výroby. Výhodou aromaterapeutických přípravků založených na éterických a rostlinných olejích a máslech je, že neobsahují cizorodé látky, které by organismus zbytečně zatěžovaly. Olejová kosmetika působí nejen svojí vůní, ale má široké spektrum dalších účinků. V nabídce najdete širokou nabídku krásných jarních vůní a přípravků zaměřených na problémy spojené s jarním ročním obdobím, jako je atopický ekzém, saunování, podpora imunity, detoxikace, velikonoční úklid nebo přípravky proti hmyzu a antiparazitika.

       

      Bloomrobbins.czBloomrobbins.sk 

      Provize: 12 %
      Konverzní poměr: CZ 11,69 %, SK 0,83 % 

      V příchozích měsících bude třeba dbát na regeneraci vlasů, které již nebudeme schovávat pod čepicí. Bloom Robbins, kampaň, kterou jste dosud znali pod názvem Bloom Hair, prošla rebrandingem a rozšiřuje svoji řadu produktů. V Bloom Robbins věří, že opravdová krása září zevnitř, a právě proto jejich produkty už nejsou jen o zdravých vlasech, ale také o krásné pokožce, lepším spánku, imunitě a trávení.

       

      IncaCollagen.sk / IncaCollagen.cz

      Provize: až 20 %
      Konverzní poměr: SK 2,8 % , CZ 0,88 %

      Inca Collagen je doplněk stravy obsahující 100 % čistý mořský kolagen bez přísad. Ovlivňuje buněčnou obnovu, regeneraci a výživu pleti, pokožky, nehtů a vlasů, kterou po zimě všichni potřebujeme. Přestože si naše tělo kolagen přirozeně vytváří samo, jeho produkce se po 25. roce života snižuje o 1,5 % každý rok a začínají se objevovat známky stárnutí a opotřebení. Pravidelným doplňováním Bio-Aktivního kolagenu můžeme tento proces výrazně zpomalit a omezit.

       

      Autodielygafa.sk

      Provize: až 5 %
      Konverzní poměr: 21,77 %

      Po zimě se patří postarat nejen o naše zdraví, ale také zdraví našich aut. Kampaň Autodielygafa.sk je přední prodejce autodílů v B2C i B2B segmentu. Na e-shopu najdete široký výběr autopříslušenství a autokosmetiky, jakož i desetitisíce originálních náhradních dílů expresně skladem s dodáním na druhý den.

      Vydělávající affiliate web
      E-book zdarma

      Vydělávající affiliate web

      Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

      Další články, které by tě mohly zajímat

      Které inzerenty u nás najdete?