
Březnové novinky pro publishery
Dvacátého března nás čeká první jarní den a my věříme, že se spolu s ním začne probouzet nejen příroda kolem nás, ale také celý e-commerce trh. Delší dny a krásnější počasí umožní pustit se do dosud odkládaných předělávek domu a zahrady, ale těžit z nich mohou i e-shopy s oblečením či sportovními potřebami.
V únoru jsme však zažili více chladných než pěkných dní, a tak se pojďme podívat, jakou roli to sehrálo na výsledcích sítě.
Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Březnové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Mišo. 🙂
Zastoupení trhů v únoru 2023
V únoru zůstává zastoupení jednotlivých trhů téměř beze změny. O 1 % si polepšil maďarský trh, zatímco podíl slovenského trhu na celkovém počtu konverzí o 1 % klesl.
Shrnutí měsíce únor 2023
- Počet konverzí – 67 511
- Vyplacené provize publisherem – 262 682 €
- Celkový obrat e-shopů – 4 752 109 €
Zastoupení segmentů v únoru 2023
V únoru má nadále nejvyšší podíl na počtu konverzí a výši provizí segment Bydlení a nábytek, a to i přesto, že oproti lednu jeho podíl na výši provizí klesl o 6 % a podíl na počtu konverzí o 3 %.
Dobíhá ho segment Ostatní, jehož podíl na výši konverzí narostl o 2 % a podíl na výši provizí až o 6 %. V ostatních segmentech pozorujeme jen minimální změny.
Změny v segmentech leden 2023 vs. únor 2023
Novoroční šetření, které jsme pozorovali v lednu, přetrvává i ve druhém měsíci letošního roku. Lidé více využívali finanční služby, kde narostl počet konverzí o 15 %.
Naopak, neinvestovali do velkých předělávek svého bydlení, což může být důsledkem aktuální ekonomické situace, ale i proměnlivého únorového počasí. Nejvýraznější pokles konverzí vidíme v segmentu Bydlení a nábytek, a to o 28 %. Následuje elektro s poklesem o 23 % a další segmenty s poklesy 12 % – 17 %.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
Trend rostoucí průměrné hodnoty objednávky pozorujeme také v únoru, a to ve všech segmentech kromě Elektro, kde průměrná hodnota o 2 eura klesla, a Sport, kde hodnota zůstala stejná.
Výrazný nárůst vidíme zejména v segmentu Finance, kde dosáhla průměrná hodnota objednávky až 87 EUR, což je o 27 EUR více než v lednu.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
V segmentu Finance nenarostla pouze průměrná hodnota objednávky, ale spolu s ní se o něco zvýšila i průměrná hodnota provize. Mírný nárůst vidíme i v segmentu Móda a krása, Zdraví a výživa, Sport a Ostatní.
Naopak, průměrná hodnota provize mírně klesla v segmentech Bydlení a nábytek a Elektro, tedy v těch, ve kterých pozorujeme i největší pokles v počtu konverzí.
Skokani února
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání ledna s únorem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v lednu alespoň 50 a více konverzí.
- RO – Reserved.com +195 %
- Born2Be.hu +150 %
- Wolt.com/cs/cze +62 %
- ENbook.cz +61 %
- PanAlfred.cz +55 %
- Wolt.com/sk/svk +51 %
- Bonprix.cz +47 %
- Alensa.hu +41 %
- SK – Mohito.com +40 %
- Svět-koupelny.cz +35 %
- Flagranti.cz +33 %
- eyerim.cz +31 %
- Coffeein.sk +30 %
- Portsystem.sk +29 %
- EXIsport.cz +28 %
- Zerex.sk +27 %
- eyerim.sk +27 %
- Autovybava.sk +25 %
- EXIsport.com/sk +24 %
- Voyo.cz +21 %
V tomto období lidé zvyknou oživit svůj šatník a postupně ho připravit na přicházející jaro, což se ukázalo i v našem žebříčku skokanů. Nejúspěšnějšími skokany jsou rumunská kampaň Reserved.com a maďarská kampaň Born2Be, ale vidíme zde i Bonprix.cz a slovenské Mohito.
V únoru jsme však zažili více chladných a zamračených než slunečných dní, které sváděly k tomu, abychom trávili čas doma pod dekou s dobrým jídlem, pitím či knihou. Mezi skokany se tak objevili český a slovenský Wolt, Panalfred.cz či ENbook.cz.
Kampaně s největšími výdělky v únoru 2023
- Moebelix.cz
- Voyo.cz
- 4Home.cz
- 4Home.sk
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- Venira.cz
- MerkuryMarket.sk
- Baumax.cz
- AndreaShop.sk
Nejlépe vydělávajícím kampaním v únoru nadále kraluje Moebelix.cz. Ze šestého na druhé místo se probojovala kampaň Voyo.cz a už standardně zde vidíme i Moebelix.sk, české a slovenské 4home, Andreashop.sk a MerkuryMarket.sk.
Nově se v žebříčku objevily kampaně Venira.cz a Baumax.cz.
Nejlepší výdělky publisherů za únor 2023
Typ |
Počet prodejů |
Provize |
Ostatní |
2 206 |
15 767 € |
Obsah |
2 740 |
14 820 € |
Obsah |
2 134 |
10 129 € |
Ostatní |
2 988 |
8 480 € |
Obsah |
983 |
8 282 € |
Ostatní |
3 523 |
8 177 € |
Obsah |
368 |
7 129 € |
Obsah |
3 932 |
6 458 € |
Ostatní |
2 659 |
5 920 € |
Obsah |
1 146 |
5 908 € |
Obsah |
835 |
5 866 € |
Ostatní |
575 |
3 725 € |
Ostatní |
622 |
3 439 € |
Obsah |
552 |
2 954 € |
Ostatní |
1 020 |
2 909 € |
“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”
Tipy na březen
Osmého března mají svátek všechny ženy a my našim publisherkám přejeme jen to nejlepší. 🙂 Zároveň zaměřujeme vaši pozornost na kampaně s ženskou cílovou skupinou.
Dermacol.sk / Dermacol.cz
Provize: až 12 %
Konverzní poměr: SK 12,77 % , CZ 9,02 %
Původní česká značka Dermacol již více než půlstoletí zdokonaluje pleť a pečuje o krásu žen. Jeden z prvních krycích make-upů na světě vznikl v české laboratoři Dermacol. Už v šedesátých letech jej používaly hollywoodské hvězdy a Dermacol je i po padesáti letech synonymem pro dokonalý make-up nejen v České a Slovenské republice, ale také na celém světě.
V kampani budou během března probíhat zajímavé akce:
- Od 1.3. do 15.3. – sleva 20 % na celou řadu péče o pleť.
- Od 16.3. do 31.3. – sleva 20 % na make-upy a báze pod make-up.
- Od 21.3. do 31.1. – 1+1 zdarma na parfémy a difuzéry.
Aromakh.cz
Provize: až 9 %
Konverzní poměr: 27,91 %
Sortimentem e-shopu jsou aromaterapeutické produkty vlastní výroby. Výhodou aromaterapeutických přípravků založených na éterických a rostlinných olejích a máslech je, že neobsahují cizorodé látky, které by organismus zbytečně zatěžovaly. Olejová kosmetika působí nejen svojí vůní, ale má široké spektrum dalších účinků. V nabídce najdete širokou nabídku krásných jarních vůní a přípravků zaměřených na problémy spojené s jarním ročním obdobím, jako je atopický ekzém, saunování, podpora imunity, detoxikace, velikonoční úklid nebo přípravky proti hmyzu a antiparazitika.
Bloomrobbins.cz / Bloomrobbins.sk
Provize: 12 %
Konverzní poměr: CZ 11,69 %, SK 0,83 %
V příchozích měsících bude třeba dbát na regeneraci vlasů, které již nebudeme schovávat pod čepicí. Bloom Robbins, kampaň, kterou jste dosud znali pod názvem Bloom Hair, prošla rebrandingem a rozšiřuje svoji řadu produktů. V Bloom Robbins věří, že opravdová krása září zevnitř, a právě proto jejich produkty už nejsou jen o zdravých vlasech, ale také o krásné pokožce, lepším spánku, imunitě a trávení.
IncaCollagen.sk / IncaCollagen.cz
Provize: až 20 %
Konverzní poměr: SK 2,8 % , CZ 0,88 %
Inca Collagen je doplněk stravy obsahující 100 % čistý mořský kolagen bez přísad. Ovlivňuje buněčnou obnovu, regeneraci a výživu pleti, pokožky, nehtů a vlasů, kterou po zimě všichni potřebujeme. Přestože si naše tělo kolagen přirozeně vytváří samo, jeho produkce se po 25. roce života snižuje o 1,5 % každý rok a začínají se objevovat známky stárnutí a opotřebení. Pravidelným doplňováním Bio-Aktivního kolagenu můžeme tento proces výrazně zpomalit a omezit.
Autodielygafa.sk
Provize: až 5 %
Konverzní poměr: 21,77 %
Po zimě se patří postarat nejen o naše zdraví, ale také zdraví našich aut. Kampaň Autodielygafa.sk je přední prodejce autodílů v B2C i B2B segmentu. Na e-shopu najdete široký výběr autopříslušenství a autokosmetiky, jakož i desetitisíce originálních náhradních dílů expresně skladem s dodáním na druhý den.