Zářijové novinky pro publishery
Prázdniny jsou za námi, konečně tu máme září a můžeme se těšit na stoupající počty konverzí, jak se postupně blížíme k hlavní sezóně roku. Pojďme se ale ještě podívat na druhý prázdninový měsíc, srpen, abychom zjistili, zda byl aspoň o něco lepší než červenec.
Zářijové novinky v podobě videa i podcastu vám znovu přináším já, Júlia, a kolega Ondrej.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast.
Zastoupení trhů v srpnu 2021
Podíl trhů v počtu konverzí zůstal víceméně beze změny. Mírně si polepšil český trh z 35 na 38 %. Slovenský, maďarský a polský zase poklesly přibližně o 1 %.
Zastoupení segmentů v srpnu 2021
Celkové pořadí zastoupení jednotlivých segmentů na celkovém počtu konverzí se při srovnání července se srpnem stále příliš nemění. Mírně se zvýšil poměr segmentu Bydlení a nábytek a poklesl poměr segmentu Móda a krása. Ostatní segmenty zůstaly +/- 1 % stejné.
Změny v segmentech srpen 2021 vs. červenec 2021
Ve srovnání srpna s červencem můžeme vidět pokles, ale i nárůst. Srpen byl naštěstí silnější v téměř všech segmentech. Polepšily si segmenty Bydlení a nábytek, Zdraví a výživa, Finance a Ostatní. Naopak Móda, Elektro a Sport mírně poklesly.
Změny v segmentech srpen 2021 vs. srpen 2020
Meziročně jsou vidět v počtu konverzí ve většině segmentů velké rozdíly. Nejvýraznější jsou u segmentů Bydlení a nábytek, Zdraví a výživa a Ostatní, a to až o více než 60 %.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při srovnání července a srpna. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v červenci aspoň 50 a víc konverzí.
- Daffer.sk +219 %
- Spartoo.ro +111 %
- Vivantis.ro +102 %
- 4home.pl +83 %
- TimeStore.sk +83 %
- Portsystem.sk +79 %
- Vivantis.cz +76 %
- Pneumatiky.cz +76 %
- Novaline.cz +72 %
- Olivie.cz +70 %
- Vsepropejska.cz +63 %
- Emobilshop.sk +62 %
- Svet-koupelny.cz +59 %
- Shooos.sk +57 %
- Timestore.hu +51 %
- iSexshop.sk +49 %
- Erteksziget.hu +49 %
- Timestore.cz +48 %
- Grizly.cz +47 %
- Hillvitalshop.cz +46 %
Asi nikoho nepřekvapí, že největším skokanem, s velkým náskokem, byla kampaň Daffer.sk. Daffer nabízí kromě jiného široký sortiment školních pomůcek a před začátkem školního roku je samozřejmě velmi oblíbená a využívaná.
Zajímavé je, že na 2. a 3. místě se mezi skokany objevily rumunské kampaně Spartoo.ro a Vivantis.ro.
Kampaně s největšími výdělky
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla24.cz
- 4home.cz
- Decathlon.sk
- MerkuryMarket.sk
- Kondela.sk
- 4home.sk
- Svetla.sk
V seznamu TOP10 nejlépe vydělávajících kampaní se udály v srpnu jen minimální změny. Kampaně v TOP10 zůstaly navlas stejné a změnilo se jen velmi mírně jejich pořadí. Stále dominují kampaně ze segmentu Bydlení a nábytek s výjimkou sportovní kampaně. Na prvních dvou místech zůstaly beze změny kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk a na třetím místě vystřídal Baumax.cz v minulém měsíci bronzového MerkuryMarket.sk, který se teď ocitl na sedmém místě.
Nejlepší výdělky publisherů za srpen 2021
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 4271 | 19668,09€ |
Obsah | 3415 | 19247,47€ |
Obsah | 1816 | 13043,67€ |
Ostatní | 2813 | 12067,42€ |
Obsah | 4718 | 11860,34€ |
Ostatní | 1196 | 9959,43€ |
Ostatní | 3847 | 9263,96€ |
Obsah | 1401 | 8478,10€ |
Ostatní | 2671 | 6773,93€ |
Ostatní | 1968 | 6311,23€ |
Ostatní | 828 | 4810,50€ |
Ostatní | 1729 | 3915,31€ |
Obsah | 1139 | 3675,87€ |
Obsah | 521 | 3396,32€ |
Obsah | 651 | 3222,71€ |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback voucher i CSS partnery.
Tip na září – příprava na podzim
Spolu se zářím pomalu ale jistě klepe na dveře podzim a postupně se mění oblíbenost propagovaných e-shopů a prodávaného sortimentu nejen přes affil, ale napříč celým e-commerce.
V segmentu Bydlení a domácnosti půjdou v následujícím období stále víc produkty na podzimní péči o zahradu a přípravu zahrady na zimu – zejména fukary na listí, pily a různé nástroje potřebné pro práci na zahradě. Vyplatí se psát články s tipy na péči o zahradu na podzim a doporučovat potřebné vybavení k jednotlivým úkonům.
Jaké kampaně ho poskytnou? Určitě nezapomeňte na kampaně Boel.sk, MerkuryMarket.sk, Baumax.cz a další, které najdete v tabulce níže.
Kampaň | Odkaz na produkty |
Provize |
Detail kampaně | Konverzní poměr | Průměrná provize |
2jakost.cz | Produkty | 7% | Zobrazit | 1,3% | 17,21€ |
4Home.sk | Produkty | Až 8% | Zobrazit | 3,19% | 2,33€ |
4Home.cz | Produkty | Až 8% | Zobrazit | 6,67% | 1,94€ |
AJProdukty.sk | Produkty | Až 10% | Zobrazit | 3,51% | 21,34€ |
AJProdukty.cz | Produkty | Až 8% | Zobrazit | 2,51% | 21,83€ |
AndreaShop.sk | Produkty | 1% | Zobrazit | 1,63% | 2,13€ |
Astoreo.sk | Produkty | Až 15% | Zobrazit | 2,13% | 3,54€ |
Astoreo.cz | Produkty | Až 15% | Zobrazit | 4,56% | 3,72€ |
Baumax.cz | Produkty | 3,5% | Zobrazit | 3,19% | 10,79€ |
Boel.sk | Produkty | Až 4,5% | Zobrazit | 2,62% | 4,02€ |
Dometa.cz | Produkty | Až 12% | Zobrazit | 1,63% | 0,66€ |
Electronic-star.sk | Produkty | Až 5% | Zobrazit | 2,06% | 5,86€ |
Electronic-star.cz | Produkty | Až 5% | Zobrazit | 1,76% | 5,19€ |
Eshopist.sk | Produkty | Až 6% | Zobrazit | 1,44% | 8,76€ |
Eshopist.cz | Produkty | Až 6% | Zobrazit | 1,91% | 7,14€ |
Kaercher.com/sk | Produkty | 10% | Zobrazit | 1,05% | 11,26€ |
Kitos.sk | Produkty | 8,5% | Zobrazit | 2,13% | 2,25€ |
Kitos.cz | Produkty | 8,5% | Zobrazit | 4,81% | 2,13€ |
Kinekus.sk | Produkty | Až 5% | Zobrazit | 1,50% | 2,06€ |
Kokiskashop.sk | Produkty | 8% | Zobrazit | 1,40% | 6,75€ |
Kokiskashop.cz | Produkty | 8% | Zobrazit | 2,40% | 7,30€ |
MerkuryMarket.sk | Produkty | 3,5% | Zobrazit | 1,52% | 8,39€ |
Know-how tip
Všichni máme stále víc úkolů v práci, ale i ve svém volném čase, proto je dobré si udělat v úkolech pořádek. Trello je skvělý nástroj na správu úkolů, díky kterému budete mít úkoly přehledné a zorganizované, takže si ho určitě najděte a vyzkoušejte.
Pokud máte jakékoliv otázky, neváhejte se na nás obrátit na hello@dognet.com. Děkujeme, že jste s námi. 🙂