Zářijové novinky pro publishery

Zářijové novinky pro publishery

Tak a je to tady. Léto oficiálně skončilo, prázdniny jsou za námi a myslím, že všichni pomalu ale jistě začínáte s pilnou přípravou na sezónu. Naposledy to vypadalo tak, že už v červenci byla všechna čísla o něco vyšší než v červnu, tak se pojďme podívat na to, zda tento trend pokračoval iv srpnu.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale také jako podcast. Zářijové novinky pro publishery Vám ve videu přináší Julie a Veronika. 🙂

 

Zastoupení trhů v srpnu 2022

Během srpna se o něco zvýšil podíl českého trhu na celkovém počtu konverzí a to na 37 % (z minuloměsíčních 34 %) ao něco se snížil podíl slovenského trhu na 47 % (z minuloměsíšních 51 %). Podíl maďarského trhu klesl pouze o jedno procento na 8 %, rumunského stoupl na 4 % a polský zůstal beze změny.

 

Shrnutí měsíce srpen 2022

  • Počet konverzí – 78 355
  • Vyplacené provize publisherem – 332 575 €
  • Celkový obrat e-shopů – 6 240 826 €

 

Zastoupení segmentů v srpnu 2022

Nejsilnější segment Bydlení a nábytek v uplynulém měsíci ještě posílil v obou ukazatelích. Na počtu konverzí se podílí více než 30 % a na celkové výši vyplacených konverzí v Dognetu se podílí dokonce až více než 50 %.

Na podílech ostatních segmentů se udály jen minimální změny.

 

Změny v segmentech červenec 2022 vs. srpen 2022

Po minulém meziměsíčním srovnání, kdy se v červenci oproti červnu zvýšil počet konverzí ve zcela všech segmentech, jsme nyní zaznamenali i mírné poklesy.

Ve většině segmentů počet konverzí vzrostl – nejvíce v Bydlení a nábytek o více než 17 %, dále v segmentu Zdraví a výživa, Móda a krása, Ostatní a Sport.

V segmentech Elektro a finance jsme zaznamenali mírný pokles o -3 % a -5 %.

 

Průměrná hodnota objednávky podle segmentů

V srpnu zde máme i poklesy i nárůsty průměrné hodnoty objednávky v jednotlivých segmentech.

Hodnota objednávky se výrazně zvýšila v segmentu Elektro, kde je aktuálně i nejvyšší hodnota objednávky ze všech segmentů – až 135 €. Jinak se zvýšila také v segmentech Zdraví a výživa a Finance.

Průměrná výše objednávky naopak mírně klesla v segmentech Móda a krása, Sport a Ostatní.

V segmentu Bydlení a nábytek se nezměnila vůbec a je aktuálně druhá nejvyšší v hodnotě 113 €.

 

Průměrná hodnota provize podle segmentů

Stejně jako u průměrné hodnoty objednávky, i zde vidíme poklesy i nárůsty. Nejvyšší průměrná provize je aktuálně v segmentu Bydlení a nábytek a to 6,75 €, oproti červenci narostla. Rovněž narostla druhá nejvyšší průměrná provize – v segmentu Finance a to na 5,79 €.

Dále sledujeme nárůst průměrné provize v segmentech Zdraví a výživa, Elektro i Ostatní.

Jediné segmenty, ve kterých sledujeme mírný pokles průměrné provize jsou Móda a krása a Sport.

 

Skokani srpna

Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání července se srpnem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v červenci alespoň 50 a více konverzí.

  1. Sinsay.com/ro +1 141 %
  2. EXIsport.com/sk +255 %
  3. EXIsport.cz +247 %
  4. Nike.com +146 %
  5. Vivantis.cz +116 %
  6. Vsechnonamobil.cz +99 %
  7. PGS.sk +93 %
  8. Topgal.sk +93 %
  9. Zooplus.hu +89 %
  10. Nabytkomanie.cz +88 %
  11. Wellneo.sk +78 %
  12. Nessisport.cz +77 %
  13. Mobilfox.com/ro +77 %
  14. Topgal.hu +76 %
  15. Magnet-3pagen.cz +73 %
  16. Lampak.hu +73 %
  17. Vsetkonamobil.sk +70 %
  18. Hillvitalshop.cz +69 %
  19. SMDledzarovky.cz +69 %
  20. Ruzovyslon.sk +66 %

Tento měsíc jsme svědky rekordního skokana – kampaně Sinsay.com/ro. Kampaň, která měla ještě v červenci jen několik desítek konverzí, poskočila díky výrazné aktivitě jednoho publishera o více než 1000 %!

Na druhém a třetím místě se nachází slovenská a česká kampaň EXIsport, které poskočily o cca 250 %.

 

Kampaně s největšími výdělky v srpnu 2022

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. Baumax.cz
  4. 4home.cz
  5. Svetla24.cz
  6. MerkuryMarket.sk
  7. Svetla.sk
  8. 4home.sk
  9. Sinsay.com/ro
  10. Decathlon.sk

První tři místa zůstala klasicky beze změny a jsou na nich kampaně Moebelix.czMoebelix.sk a Baumax.cz Na čtvrté místo se dostala kampaň 4home.cz, která se jen vyměnila s kampaní Svetla24.cz.

Decathlon.sk  propadl ze sedmého místa na poslední, desáté místo a nečekaně se do žebříčku dostal i skokan, rekordér – Sinsay.com/ro.

 

Nejlepší výdělky publisherů za srpen 2022

Typ Počet prodejů Provize
Ostatní 3 643 27 796 €
Obsah 4 280 25 724 €
Ostatní 7 533 20 127 €
Ostatní 1 852 16 864 €
Obsah 3 189 15 195 €
Ostatní 4 749 ‎12 242 €
Obsah 1 418 11 808 €
Obsah 4 236 9 661 €
Obsah 1 558 ‎9 364 €
Ostatní 2 710 6 856 €
Ostatní 2 600 6 757 €
Obsah 1 597 4 939 €
Obsah 794 ‎4 655 €
Obsah 502 4 034 €
Obsah 620 ‎3 771 €

“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”

 

Tip na září

S pomalu přicházejícím zářím je čas zahradní péče, který je klíčovým obdobím pro údržbu naší zahrádky. Proto je nejvyšší doba se zaměřit na propagaci kampani v tomto segmentu.

Během podzimní zahradní údržby se lidé mohou pustit i do menších zahradních úprav. Na podzim, kdy se dny zkracují, potřebujeme více světla na zahradě, aby nám zajistily větší bezpečnost. Pojďme se podívat na tipy na kampaně na zahradní techniku, nářadí, zahradní péči, ale také venkovní osvětlení.

Co se týče zahradní techniky a nářadí tak jednoznačným favoritem je kampaň Boel.sk V této kampani naleznete malotraktory, sekačky, křovinořezy, postřikovače, vysavače listí, čerpadla, pily, a další, které vám zjednoduší práce na zahradě. Dobrou volbou jsou i kampaně 4home.sk / czAndreaShop.skBaumax.czMerkuryMarket.sk a další z našeho portfolia.

Zajímavé exteriérové ​​osvětlení do zahrady naleznete v oblíbených kampaních Svetla.sk a Svetla24.cz

Celý seznam kampaní, které na září doporučujeme + další zajímavé tipy od Veroniky naleznete v samostatném článku.

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?