Odkazování a zpracování XML
xml-feed

Odkazování a zpracování XML

Affiliate není jen o bannerech, ale hlavně o netradičních možnostech. Jednou z nich i zpracování XML feedu a odkazování na konkrétní podstránku inzerenta. Co je to XML feed? Dnes je pro každý eshop XML výstup přímo nezbytností. Využívá se hlavně pro integraci v rámci „porovnávačů“, ale i v PPC kampaních. XML výstup obsahuje kompletní a stále aktuální seznam produktů eshopu. Základními údaji, které obsahuje, jsou název zboží, cena, link na ilustrační obrázek a často nechybějí ani doplňkové údaje o výrobci, kategorii, popis produktu a podobně. Hlavně však obsahuje link na zboží na eshopu inzerenta. Všechny tyto údaje se dají automaticky přes XML vytáhnout a zpracovat na webu publishera. Jak feed využít? Využití je hned několik – jako katalog produktů, doporučené zboží či dokonce jako samostatná webstránka poskládaná z XML feedu inzerenta. Problematice affiliate webů jsme se už věnovali. V praxi se dá feed integrovat do každého projektu. Ať už jako samostatný „katalog“, simulátor eshopu nebo jen klasický panel s doporučeným zbožím. Stačí se zamyslet a vybrat správnou kampaň, která obsahuje XML feed.
Využití je hned několik – jako katalog produktů, doporučené zboží či dokonce jako samostatná webstránka poskládaná z XML feedu inzerenta.
Nemusíte přímo použít jen XML feed Klidně použijte jakoukoliv URL adresu na jakýkoliv produkt či podstránku a odkažte na ni přes banner nebo textový odkaz. Stačí adresu doplnit o identifikační údaje. Jak to využít? Jak při XML feedu, tak při odkázání na podstránku, je potřebné ošetřit stav, kdy člověk reálně proklikne a dostává se na web inzerenta. Stačí na konec linku na produkt umístit kód, kterým se uživatel zaznamená jako návštěva z affiliate sítě a ke konkrétnímu partnerovi. Tak se zabezpečí, že se při prodeji správně připočítá provize. Příklad prokliknutí na jakýkoliv produkt nebo podstránku: Link, na který chceme odkázat: http://ladymania.sk/saty/7061-dvojfarebne-elegantne-saty.html Upravený link: http://ladymania.sk/saty/7061-dvojfarebne-elegantne-saty.htm?a_aid=51ed5d22a22e6&a_bid=f1a2eaec Pokud se v URL už nachází znak „?“, tak na konec URL dáme &a_aid=51ed5d22a22e6&a_bid=f1a2eaec. Tedy na místo „?“ dáme na úvod „&“. Odkud získat „a_aid=“ a „a_bid=“? V každé kampani se nachází prvek „Klasický textový odkaz“. Potřebné ID čísla získáte z něj, případně z jakéhokoliv jiného vygenerovaného kódu banneru z administrace. „a_aid=“ je ID partnera a „a_bid=“ je kód banneru. Nejideálnější je návštěvníka směrovat na web inzerenta tlačítkem „Koupit“ nebo „Mám zájem“. Po kliknutí se návštěvník dostává na eshop inzerenta a už jen koupí konkrétní produkt. Kampaně, kde najdete XML: Ladymania.sk, MojeHodinky.sk, Metalshop.sk a další. Pokud se v kampani nachází XML, je to uvedené v popisu.
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?