Vliv počasí na počet konverzí v affiliate kampaních

Vliv počasí na počet konverzí v affiliate kampaních

Tak, oteplilo se a znovu se začíná řešit, proč se snížil konverzní poměr a také celkový počet konverzí. Tady máme pár vysvětlení. 🙂
  1. Když je pěkně, je dramaticky méně lidí online. Malý průzkum o tom udělala i agentura weatherunlocked.com a pěkný článek je i „Ako vplýva počasie na e-commerce?“ na PricemaniaAcademy. Prostě když je pěkné počasí, lidé jdou ven. Celkově tolik nenakupují a nejsou online. Rozdíl může být až 30–40 % podle segmentu.
  2. Při špatném počasí člověk sedí doma a má čas si koupi „promyslet“ a udělat nákupní rozhodnutí. Když je pěkně, nemá si to obrazně „kdy promyslet“ a tedy padá konverzní poměr. Odloží to na později.
  3. Není to jen o affilu, ale celé e-commerci a celém online. Prostě se méně surfuje online, když je pěkně. 🙂
Proč nedáme nějaký sexy graf ze sítě? Nezvykneme si „ohýbat“ výsledky, aby to bylo sexy. Proč nemůžeme použít data z minulého roku nebo použít jeden týden, když je pěkně, a druhý, když je škaredě?
  • Počasí může být len jeden z faktorů (akce, offline reklama, Google trends…)
  • Porovnání jednoho a druhého roku je irelevatní, protože stav kampaní jako celku i jednotlivých kampaní byl tento a minulý rok jiný.
  • Stejně tak může být výkyv způsobený krátkodobým používáním/nepoužíváním kampaní ze strany publisherů.
Proto nemohu použít data ze sítě. Je to jiné, než když dělá statistiku nějaký content portál nebo e-shop. Tam jsou zdroje trafficu relativně stabilní. Tady může výkyv způsobit dokonce i jeden publisher (odeslání dobrého mailingu a podobně). Ale přece hodím jeden graf. Je to z konkrétní kampaně, kde je vidět. Není to sezónní kampaň.
Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?