Vliv počasí na počet konverzí v affiliate kampaních

Vliv počasí na počet konverzí v affiliate kampaních
Tak, oteplilo se a znovu se začíná řešit, proč se snížil konverzní poměr a také celkový počet konverzí. Tady máme pár vysvětlení. 🙂
- Když je pěkně, je dramaticky méně lidí online. Malý průzkum o tom udělala i agentura weatherunlocked.com a pěkný článek je i „Ako vplýva počasie na e-commerce?“ na PricemaniaAcademy. Prostě když je pěkné počasí, lidé jdou ven. Celkově tolik nenakupují a nejsou online. Rozdíl může být až 30–40 % podle segmentu.
- Při špatném počasí člověk sedí doma a má čas si koupi „promyslet“ a udělat nákupní rozhodnutí. Když je pěkně, nemá si to obrazně „kdy promyslet“ a tedy padá konverzní poměr. Odloží to na později.
- Není to jen o affilu, ale celé e-commerci a celém online. Prostě se méně surfuje online, když je pěkně. 🙂
- Počasí může být len jeden z faktorů (akce, offline reklama, Google trends…)
- Porovnání jednoho a druhého roku je irelevatní, protože stav kampaní jako celku i jednotlivých kampaní byl tento a minulý rok jiný.
- Stejně tak může být výkyv způsobený krátkodobým používáním/nepoužíváním kampaní ze strany publisherů.
