Únorové novinky pro publishery

Únorové novinky pro publishery

Únor se neodmyslitelně spojuje s Valentýnem. V Dognetu pro vás však připravujeme každý díl novinek se stejnou láskou. 🙂

Jak se na konverzích odrazí svátek všech zamilovaných, se dozvíme za měsíc. Nyní se pojďme podívat na to, jak jsme vykročili do nového roku a jak se nám dařilo během ledna.

Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Únorové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Paco. 🙂

 

Zastoupení trhů v lednu 2023

Nový rok nepřinesl žádné dramatické změny v zastoupení trhů na celkovém počtu konverzí v síti. Trošku si polepšil český trh, jehož podíl narostl o dvě procenta. Naopak, podíl slovenského a maďarského trhu o jedno procento klesl. Podíl rumunského a polského trhu zůstal beze změny.

 

Shrnutí měsíce leden 2023

  • Počet konverzí – 84 531
  • Vyplacené provize publisherem – 319 100
  • Celkový obrat e-shopů – 5 925 317 €

 

Zastoupení segmentů v lednu 2023

Segment Bydlení a nábytek si i na začátku nového roku drží v síti prvotní pozici. Přestože jeho podíl na celkovém počtu konverzí oproti prosinci klesl o 6 %, podíl na výši provizí o 1 % vzrostl.

Výraznou změnu vidíme také v zastoupení segmentu Zdraví a výživa. Jeho podíl na celkovém počtu konverzí vzrostl o 7 % a na výši provizí o 1 %.

Naopak, podíl segmentu Ostatní na celkovém počtu konverzí klesl, a to z 21 % na 18 %, přičemž jeho podíl na výši provizí zůstal beze změny.

 

Změny v segmentech prosinec 2022 vs. leden 2023

V lednu lidé nenakupovali tolik jako předešlé měsíce, což je přirozeným následkem vyšších koncoročních výdajů. Novoroční šetření se odrazilo na počtu konverzí téměř ve všech segmentech. Největší pokles přitom vidíme v segmentu Bydlení a nábytek, Ostatní či Móda a krása.

Na druhé straně, novoroční předsevzetí spojená se zdravým životním stylem se odrazila v nárůstu konverzí v segmentu Zdraví a výživa o 7 %. Za ním následoval segment Finance, kde vzrostl počet objednávek o 5 %.

 

Průměrná hodnota objednávky podle segmentů

V lednu vidíme pokračující trend z roku 2022, a to ten, že nakupujeme méně věcí, ale za více peněz – a to téměř ve všech segmentech. Nejvyšší nárůst v průměrné hodnotě objednávky pozorujeme v segmentu Bydlení a nábytek, kde narostla až o 27 EUR, a v segmentu Finance, kde narostla o 23 EUR.

Mírný pokles v průměrné hodnotě objednávky pozorujeme pouze v jednom segmentu, a tím je Zdraví a výživa.

 

Průměrná hodnota provize podle segmentů

S vyšší průměrnou hodnotou objednávky jde ruku v ruce i vyšší průměrná hodnota provize, a to v segmentech Bydlení a nábytek, Móda a krása, Finance a Ostatní.

Naopak, průměrná provize klesla v segmentech Zdraví a výživa a velmi mírně také v segmentech Elektro a Sport.

 

Skokani ledna

Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání prosince s lednem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v prosinci alespoň 50 a více konverzí.

  1. Heliumking.hu +206 %
  2. Topshop.sk +205 %
  3. Zdravestravovani.cz +171 %
  4. GymBeam.sk +145 %
  5. Heliumking.sk +122 %
  6. ProVysavace.cz +83 %
  7. Vitalcountry.cz +83 %
  8. Dermacol.cz +80 %
  9. Grizly.sk +77 %
  10. Svet-kupelne.sk +70 %
  11. MojeParty.cz +64 %
  12. E-beko.cz +63 %
  13. MyProtein.sk +61 %
  14. Xiaomishop.hu +59 %
  15. Lampyasvetla.sk +58 %
  16. Proteinaco.cz +56 %
  17. Protein.sk +53 %
  18. Magnet-3pagen.cz +51 %
  19. Sinsay.com +41 %
  20. Nutraceutics.sk +39 %

Nový rok je příležitost začít se zdravým životním stylem, čistým štítem, ale také čistou domácností. V lednu se proto už podle očekávání hodně cvičilo, ale také uklízelo a slavilo. Na prvních příčkách lednových skokanů se umístily kampaně jako Heliumking.hu a Heliumking.sk, Zdravestravovani.cz a GymBeam.sk, ale i Topshop.sk a ProVysavace.cz.

 

Kampaně s největšími výdělky v lednu 2023

  1. Moebelix.cz
  2. 4Home.cz
  3. Moebelix.sk
  4. Svetla24.cz
  5. 4Home.sk
  6. Voyo.cz
  7. AndreaShop.sk
  8. Mall.sk
  9. Svetla.sk
  10. MerkuryMarket.sk

Ze seznamu nejlépe vydělávajících kampaní se ani v lednu nikomu nepodařilo sesadit stálice tohoto žebříčku. Na prvních místech opětovně vidíme české a slovenské kampaně Moebelix a 4home.

Kampaň Svetla24.cz se vyšplhala ze 7. na 4. místo a Voyo.cz se drží na 6. místě. Oproti prosinci se v lednovém žebříčku objevila kampaň MerkuryMarket.sk.

 

Nejlepší výdělky publisherů za leden 2023

Typ

Počet prodejů

Provize

Ostatní

2 982

22 753 €

Obsah

3 382

17 045 €

Obsah

2 576

13 447 €

Obsah

1 313

10 700

Obsah

1 925

‎10 419 €

Obsah

5 652

10 180

Ostatní

4 490

10 152

Ostatní

3 949

9 052 €

Ostatní

3 347

8 015 €

Ostatní

1 027

7 757 €

Obsah

962

6 875 €

Obsah

628

4 108 €

Obsah

438

3 577

Ostatní

1 586

3 500

Obsah

586

3 274

“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”

 

Tip na únor

Na závěr pro vás máme několik tipů na zajímavé kampaně s dárky pro všechny zamilované.

Pokud jste fanoušky personalizovaných dárků, najdete je v kampaních Colorland.skColorland.cz, nyní s 50 % slevou na valentýnské fotodárky. Úsměv na tváři jistě vykouzlí i krásný šperk. Kampaně iOcel.cziOcel.sk nabízejí široký sortiment stylových, elegantních a cenově dostupných šperků z kvalitních materiálů a 20 % slevy na valentýnskou kategorii.

Ti odvážnější najdou zajímavé dárky v kampani Magnetifico.sk, která se zaměřuje na unikátní feromonové parfémy, nebo v kampaních Saxana.skSecretAvenue.cz, které nabízejí luxusní spodní prádlo.

Nezapomínejme však, že Valentýn není jen o dárcích, a to nejcennější, co můžeme jeden druhému věnovat, je náš čas. Společné zážitky nepochybně ozvláštní kvalitní alkohol z kampaně Alko90.sk nebo hračky pro dospělé z kampaně Ruzovyslon.sk.

Další tipy na zajímavé kampaně a na to, jak je co nejefektivněji propagovat, najdete v samostatném článku od Veroniky.

Přejeme vám konverzní a láskyplný únor. 🙂

Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?