
Únorové novinky pro publishery
Únor se neodmyslitelně spojuje s Valentýnem. V Dognetu pro vás však připravujeme každý díl novinek se stejnou láskou. 🙂
Jak se na konverzích odrazí svátek všech zamilovaných, se dozvíme za měsíc. Nyní se pojďme podívat na to, jak jsme vykročili do nového roku a jak se nám dařilo během ledna.
Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Únorové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Paco. 🙂
Zastoupení trhů v lednu 2023
Nový rok nepřinesl žádné dramatické změny v zastoupení trhů na celkovém počtu konverzí v síti. Trošku si polepšil český trh, jehož podíl narostl o dvě procenta. Naopak, podíl slovenského a maďarského trhu o jedno procento klesl. Podíl rumunského a polského trhu zůstal beze změny.
Shrnutí měsíce leden 2023
- Počet konverzí – 84 531
- Vyplacené provize publisherem – 319 100 €
- Celkový obrat e-shopů – 5 925 317 €
Zastoupení segmentů v lednu 2023
Segment Bydlení a nábytek si i na začátku nového roku drží v síti prvotní pozici. Přestože jeho podíl na celkovém počtu konverzí oproti prosinci klesl o 6 %, podíl na výši provizí o 1 % vzrostl.
Výraznou změnu vidíme také v zastoupení segmentu Zdraví a výživa. Jeho podíl na celkovém počtu konverzí vzrostl o 7 % a na výši provizí o 1 %.
Naopak, podíl segmentu Ostatní na celkovém počtu konverzí klesl, a to z 21 % na 18 %, přičemž jeho podíl na výši provizí zůstal beze změny.
Změny v segmentech prosinec 2022 vs. leden 2023
V lednu lidé nenakupovali tolik jako předešlé měsíce, což je přirozeným následkem vyšších koncoročních výdajů. Novoroční šetření se odrazilo na počtu konverzí téměř ve všech segmentech. Největší pokles přitom vidíme v segmentu Bydlení a nábytek, Ostatní či Móda a krása.
Na druhé straně, novoroční předsevzetí spojená se zdravým životním stylem se odrazila v nárůstu konverzí v segmentu Zdraví a výživa o 7 %. Za ním následoval segment Finance, kde vzrostl počet objednávek o 5 %.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
V lednu vidíme pokračující trend z roku 2022, a to ten, že nakupujeme méně věcí, ale za více peněz – a to téměř ve všech segmentech. Nejvyšší nárůst v průměrné hodnotě objednávky pozorujeme v segmentu Bydlení a nábytek, kde narostla až o 27 EUR, a v segmentu Finance, kde narostla o 23 EUR.
Mírný pokles v průměrné hodnotě objednávky pozorujeme pouze v jednom segmentu, a tím je Zdraví a výživa.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
S vyšší průměrnou hodnotou objednávky jde ruku v ruce i vyšší průměrná hodnota provize, a to v segmentech Bydlení a nábytek, Móda a krása, Finance a Ostatní.
Naopak, průměrná provize klesla v segmentech Zdraví a výživa a velmi mírně také v segmentech Elektro a Sport.
Skokani ledna
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání prosince s lednem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v prosinci alespoň 50 a více konverzí.
- Heliumking.hu +206 %
- Topshop.sk +205 %
- Zdravestravovani.cz +171 %
- GymBeam.sk +145 %
- Heliumking.sk +122 %
- ProVysavace.cz +83 %
- Vitalcountry.cz +83 %
- Dermacol.cz +80 %
- Grizly.sk +77 %
- Svet-kupelne.sk +70 %
- MojeParty.cz +64 %
- E-beko.cz +63 %
- MyProtein.sk +61 %
- Xiaomishop.hu +59 %
- Lampyasvetla.sk +58 %
- Proteinaco.cz +56 %
- Protein.sk +53 %
- Magnet-3pagen.cz +51 %
- Sinsay.com +41 %
- Nutraceutics.sk +39 %
Nový rok je příležitost začít se zdravým životním stylem, čistým štítem, ale také čistou domácností. V lednu se proto už podle očekávání hodně cvičilo, ale také uklízelo a slavilo. Na prvních příčkách lednových skokanů se umístily kampaně jako Heliumking.hu a Heliumking.sk, Zdravestravovani.cz a GymBeam.sk, ale i Topshop.sk a ProVysavace.cz.
Kampaně s největšími výdělky v lednu 2023
- Moebelix.cz
- 4Home.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- 4Home.sk
- Voyo.cz
- AndreaShop.sk
- Mall.sk
- Svetla.sk
- MerkuryMarket.sk
Ze seznamu nejlépe vydělávajících kampaní se ani v lednu nikomu nepodařilo sesadit stálice tohoto žebříčku. Na prvních místech opětovně vidíme české a slovenské kampaně Moebelix a 4home.
Kampaň Svetla24.cz se vyšplhala ze 7. na 4. místo a Voyo.cz se drží na 6. místě. Oproti prosinci se v lednovém žebříčku objevila kampaň MerkuryMarket.sk.
Nejlepší výdělky publisherů za leden 2023
Typ |
Počet prodejů |
Provize |
Ostatní |
2 982 |
22 753 € |
Obsah |
3 382 |
17 045 € |
Obsah |
2 576 |
13 447 € |
Obsah |
1 313 |
10 700 € |
Obsah |
1 925 |
10 419 € |
Obsah |
5 652 |
10 180 € |
Ostatní |
4 490 |
10 152 € |
Ostatní |
3 949 |
9 052 € |
Ostatní |
3 347 |
8 015 € |
Ostatní |
1 027 |
7 757 € |
Obsah |
962 |
6 875 € |
Obsah |
628 |
4 108 € |
Obsah |
438 |
3 577 € |
Ostatní |
1 586 |
3 500 € |
Obsah |
586 |
3 274 € |
“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”
Tip na únor
Na závěr pro vás máme několik tipů na zajímavé kampaně s dárky pro všechny zamilované.
Pokud jste fanoušky personalizovaných dárků, najdete je v kampaních Colorland.sk a Colorland.cz, nyní s 50 % slevou na valentýnské fotodárky. Úsměv na tváři jistě vykouzlí i krásný šperk. Kampaně iOcel.cz a iOcel.sk nabízejí široký sortiment stylových, elegantních a cenově dostupných šperků z kvalitních materiálů a 20 % slevy na valentýnskou kategorii.
Ti odvážnější najdou zajímavé dárky v kampani Magnetifico.sk, která se zaměřuje na unikátní feromonové parfémy, nebo v kampaních Saxana.sk a SecretAvenue.cz, které nabízejí luxusní spodní prádlo.
Nezapomínejme však, že Valentýn není jen o dárcích, a to nejcennější, co můžeme jeden druhému věnovat, je náš čas. Společné zážitky nepochybně ozvláštní kvalitní alkohol z kampaně Alko90.sk nebo hračky pro dospělé z kampaně Ruzovyslon.sk.
Další tipy na zajímavé kampaně a na to, jak je co nejefektivněji propagovat, najdete v samostatném článku od Veroniky.
Přejeme vám konverzní a láskyplný únor. 🙂