Únorové novinky pro publishery
První měsíc v roce 2022 je už za námi a my se nyní společně podíváme na to, jak jsme v Dognetu odstartovali nový rok. Novinky pro publishery Vám tentokrát znovu i ve videu přináší Michal a Štefan.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast.
Zastoupení trhů v lednu 2022
Začněme standardní statistikou poměru jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí v síti Dognet. Změnilo se něco s příchodem nového roku?
I přesto, že od ledna platí v České republice zpřísněný zákon o „cookies“ (na Slovensku začíná platit až od 1.2.2022), na zastoupení jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí se to neodrazilo. Právě naopak. Český trh měl v lednu 2022 o něco vyšší podíl na celkovém počtu konverzí než minulé měsíce a to až 36 % vůči stále silnějšímu slovenskému trhu, který měl zastoupení 52 %.
Mírně se také zvýšil podíl maďarského trhu ze 7 % na 8 % a rumunského trhu z 1 % na 2 %.
Zastoupení segmentů v lednu 2022
Nejsilnějším segmentem stále a dlouhodobě zůstává Bydlení a nábytek. V měsíci leden se dokonce zvýšila výše vyplacených provizí ze segmentu bydlení až na 52 % z celkového počtu vyplacených provizí v síti Dognet.
Silnější zastoupení oproti prosinci má v obou parametrech také segment Zdraví a výživa. Segment elektro a sport se oproti prosinci vůbec nezměnil a segmenty Ostatní a Móda a krása si jemně pohoršily.
Změny v segmentech leden 2022 vs. prosinec 2021
Prosinec bývá, většinou po listopadu, druhým naprosto nejsilnějším měsícem v roce. Proto je naprosto běžné, že právě v lednu je téměř ve všech kampaních výrazně nižší počet konverzí. Nejmenší rozdíl jsme zaznamenali v segmentu Zdraví a výživa, který byl relativně silný i v lednu a poklesl jen o 6 %.
Segment financí je jediný, který si polepšil o více než 40 %.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání prosince a ledna. Pro relevanci výsledků jsme brali v úvahu jen kampaně, které měly již v prosinci alespoň 50 a více konverzí.
- Zdravestravovani.cz +139 %
- Proteinaco.cz +128 %
- Zdravestravovanie.sk +118 %
- Hillvitalshop.cz +89 %
- Heliumking.hu +84 %
- Reserved.com/sk +76 %
- Dermacol.cz +75 %
- Porsystem.sk +71 %
- Provysavace.cz +66 %
- Bijuterii-eshop.ro +63 %
- Najlekaren.eu +61 %
- Voton.cz +61 %
- Protein.sk +54 %
- Prevysavace.sk +52 %
- Bonprix.cz +52 %
- Erteksziget.hu +48 %
- Fexi.cz +46 %
- Esat.sk +46 %
- Biotechusa.hu +43 %
- Blancheporte.cz +41 %
Znovu se ukázalo, že leden je měsíc předsevzetí o zdravějším životním stylu. Největšími skokany se staly právě kampaně z takového segmentu jako ZdraveStravovani.cz, ZdraveStravovanie.sk nebo Proteinaco.cz.
Kampaně s největšími výdělky v lednu 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- 4home.cz
- Svetla24.cz
- 4home.sk
- Decathlon.sk
- Svetla.sk
- Andreashop.sk
- Idea-nabytok.sk
V lednu se také docela výrazně změnily nejlépe vydělávajících kampaní. 4home.cz, dlouhodobě se držící na prvních příčkách je tentokrát „až“ na 4. Místě. Na první dvě místa se probojovaly kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk. Kampaň Baumax.cz, , která byla minulý měsíc na 10. Místě je tentokrát na třetím. Novou kampaní v top 10 je i Idea-nabytok.sk na 10. místě.
Nejlepší výdělky publisherů za leden 2022
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 6 343 | 35 444 € |
Obsah | 4 685 | 24 018 € |
Ostatní | 3 282 | 21 278 € |
Ostatní | 2 128 | 16 991 € |
Obsah | 6 733 | 16 617 € |
Obsah | 1 867 | 14 343 € |
Obsah | 2 496 | 13 975 € |
Ostatní | 5 524 | 13 572 € |
Ostatní | 3 543 | 8 695 € |
Ostatní | 2 908 | 7 783 € |
Ostatní | 986 | 6 110 € |
Obsah | 949 | 5 599 € |
Obsah | 730 | 5 062 € |
Ostatní | 576 | 4 401 € |
Obsah | 1 133 | 4 243 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tip na únor – Valentýn
Valentýn, den zamilovaných je nejznámějším dnem v únoru. Mnoho lidí v tento den obdaruje svého partnera milým dárkem, květinami či romantickou večeří.
Přinášíme Vám tipy na kampaně, které se vyplatí propagovat před Valentýnem. V kampaních naleznete originální foto dárky, šperky, parfémy, personalizované luxusní čokolády, či lechtivé dárky pro odvážnější, které jistě potěší každého partnera.
Nezapomeňte na skvělé kampaně jako je Darčekový-raj.sk / Darkovo.cz, Inspio.sk, Sofia.sk, která má před Valentýnem i slevu 3za2 na Pandoru Šperky-eshop, které mají v administraci valentýnské bannery a kupón na 15 % slevu.
A pro odvážnější i spodní prádlo v Saxana.sk kde také probíhají před valentýnské akce, dále iSexshop.sk nebo Ruzovyslon.sk kde je také k dispozici slevový kód.
Všechny potřebné informace a mnohem více tipů na kampaně naleznete v samostatném článku v našem magazínu.