Tvorba affiliate webů
Tvorba affiliate webů
Affiliate nabízí možnost připravit celý web se zřetelem na to, aby se traffic co nejefektivněji zpracovával přímo na stránce a na stránku inzerenta se posílá už jen čistý, připravený affiliate traffic.
Efektivita využití affiliate spočívá i v tom, jakým způsobem připravíte traffic na nákup ještě na svém webu. Výhodou affiliate procesu je stálost kampaně. To se při jiných modelech, např. CPC nebo CPT, nedá v žádném případě očekávat.
Cest může být několik:
Článek, kterým uživatele přesvědčíte o kvalitě produktu, který inzerent nabízí- Poptávku po zboží nebo službě vytvoříte v článku a uživatele pošlete už přímo na web inzerenta, kde zboží může zakoupit. Ideální na to jsou recenze.
- Autoritu a výpovědní hodnotu portálu přenesete na produkt inzerenta.
- Umístíte na web komponenty, kde se bude přímo prezentovat produkt, který doporučuje portál.
- Takto se produkt nestane jen dalším z řady, ale hlavně tím, který doporučuje autorita, jakou můžete být i vy nebo váš projekt.
- Produkt tím získá přidanou hodnotu a prodeje, ze kterých máte provize.
- Tip na dnešní den.
- Portál ABC doporučuje.
- Každý správný návštěvník by měl mít…
- Profesionálové doporučují.
Katalog specifických produktů pro určitou cílovou skupinu
V rámci portálu vytvořit produktové katalogy, kde mohou být přímo umístěné produkty inzerenta, jejich ceny, popisy, recenze a galerie. Po prokliku na „koupit“, „mám zájem“ či jiné call to action prvky se uživatel dostává na stránku inzerenta, kde už nákup dokončí. Tento model je velmi účinný hlavně pro vyprodání nevyužitého potenciálu webu. Katalogy či simulace eshopu jsou pro vaše uživatele atraktivní a vy na tom můžete vydělat.
Po prokliku na „koupit“ se uživatel dostává na stránku inzerenta.
Projekt s cílem zpracovat traffic přímo přes iframe a formuláře na webu
Traffic se dá zpracovat přímo na webu, a to odesláním formuláře k inzerentovi, který už následné údaje zpracuje. Takto fungují nejlepší, např. dotazy na hubnutí, překlady či finanční produkty. Uživatele tedy zpracujete vy jako publisher a v projektu si nevytváříte exit traffic. Často se také stává, že publisher a jeho aktivity umí lépe zpracovat traffic než inzerent.
Uživatele tedy zpracujete ve svém projektu, nevytváříte si exit traffic.
Vlastní snahou tak maximalizujete efekt externích komponentů na sběr údajů. Je třeba tomu jen věnovat čas a analyzovat, co se na webu děje. Ne jen posílat návštěvnost pryč a čekat, zda ji inzerent zpracuje nebo ne.
Příklady:
- lehkapujcka.cz
- xxlpujcky.cz
Celá stránka přizpůsobená na zboží, které nabízí inzerent
Vytvoření de facto klonu projektu inzerenta. Uživatel listuje mezi produkty, prohlíží je, porovnává. V konečném kroku nákupu ale přechází na stránku inzerenta a tak ukončuje svoji akci. Může to být i jednoduchá landing page. Příklady:- ifarmacie.cz
- memetricko.cz
- skatecycle.info
- praskyslim.cz