Srpnové novinky pro publishery

Srpnové novinky pro publishery

Červenec, asi nejslabší měsíc z celého roku je už za námi, ale dobrou zprávou je, že výkonnější období se pomalu blíží.

Pojďme se tedy společně podívat na to, co nám první měsíc letních prázdnin přinesl, jakým kampaním se dařilo, ale samozřejmě i na nějaké zajímavé tipy na následující týdny.

Srpnové novinky vám ve videu trochu přináší Veronika a Štefan.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast

Zastoupení trhů v červenci 2021

Znovu se naklonil poměr jednotlivých trhů podle počtu konverzí silněji na stranu slovenského trhu. Už to v posledních měsících vypadalo, že počet konverzí z českého trhu se dorovnává na slovenský, ale v červenci tomu bylo jinak. Zastoupení slovenského trhu bylo až 50 % na úkor českého, kde počet konverzí dosáhl jen 35 % z celkového počtu v síti. Maďarský, polský a rumunský trh zůstaly více méně beze změny. 

Zastoupení segmentů v červenci 2021

Zastoupení jednotlivých segmentů na celkovém objemu konverzí v síti se v červenci oproti červnu téměř vůbec nezměnil. Největší podíl má stále segment Bydlení a nábytek.

Změny v segmentech červenec 2021 vs. červen 2021

Červen a červenec jsou z hlediska výkonu většinou velmi podobné měsíce. Ve většině segmentů se tedy neudály žádné výraznější změny. Malý pokles nastal v segmentu Móda a krása a ve všech ostatních segmentech zaznamenáváme znovu nárůst. Zatím sice jen velmi mírný, ale věříme, že v následujících měsících začne být výraznější.

Změny v segmentech červenec 2021 vs. červenec 2020

Ještě o něco optimističtější je pohled na změnu v počtu konverzí v jednotlivých segmentech v letošním červenci a v červenci roku 2020. V každém segmentu sledujeme nárůst počtu konverzí, což svědčí o celkovém zvyšujícím se výkonu sítě v průběhu času.

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání července vs. června. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v červnu aspoň 50 a víc konverzí.

  1. Domtextilu.sk +106 %
  2. AXA-assistance.sk +103 %
  3. Topshop.sk +83 %
  4. Bezvaplenky.cz +71 %
  5. Idea-nabytok.sk +62 %
  6. Vsetkonamobil.sk +62 %
  7. eJoy.sk +57 %
  8. Euronics.hu +56 %
  9. Lekarendoma.sk +56 %
  10. Myprotein.cz +54 %
  11. Rovus.sk +51 %
  12. Erteksziget.hu +48 %
  13. Tvrdeneskla.eu +46 %
  14. eBeko.cz +44 %
  15. Alza.hu +43 %
  16. Astoreo.cz +39 %
  17. Kondela.sk +38 %
  18. Wilsondo.sk +38 %
  19. iSexshop.sk +36 %
  20. Reserved.com +35 %

Největším skokanem je nedávno spuštěná slovenská kampaň Domtextilu.sk. Výrazně si polepšila i kampaň AXA-assistance.sk. A první trojku uzavírá kampaň TopShop.sk.

Kampaně s největšími výdělky

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. MerkuryMarket.sk
  4. Baumax.cz
  5. Svetla24.cz
  6. 4home.cz
  7. Decathlon.sk
  8. Kondela.sk
  9. Svetla.sk
  10. 4home.sk

Pořadí nejlépe vydělávajících kampaní se v červenci oproti červnu trošku zamíchalo. Stále platí, že mu kralují kampaně ze segmentu bydlení, nábytku a domácnosti. Výjimku dělá sportovní kampaň Decathlon.sk na 7. místě. Oproti minulému měsíci vypadly elektro kampaně jako Andreashop.sk či Klarstein.sk, či zejména bazény prodávající Marimex.sk.

Za to se v něm znovu objevil nedávno rebrandovaný Temponabytok.sk – Kondela.sk, a k českým kampaním Svetla24.cz a 4home.cz přibyly jejich slovenské verze – 4home.sk a Svetla.sk.

Nejlepší výdělky publisherů za červenec 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 4 423 19 881 €
Obsah 3 973 18 878 €
Obsah 4 509 11 692 €
Obsah 1 607 11 670 €
Ostatní 2 450 10 807 €
Ostatní 3 486 8 882 €
Obsah 1 134 8 016 €
Ostatní 2 169 7 827 €
Ostatní 848 7 624 €
Ostatní 2 623 6 601 €
Obsah 1 054 3 620 €
Obsah 358 3 391 €
Obsah 534 3 261 €
Ostatní 612 3 018 €
Ostatní 1 589 3 016 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback voucher i CSS partnerů.

Tip na srpen – návrat do školy a všechno s ním spojené

Měsíc srpen se pro mnohé pomalu nese v duchu blížícího se návratu do škol. Vyplatí se tedy propagovat kampaně papírnictví, jako například Daffer.sk

Vyplatí se podívat i na e-shopy nabízející knihy a učebnice jako PantaRhei.sk či  Bux.sk.

Každý školák potřebuje i školní tašku, které nabízí například Topgal.sk nebo Stil.cz. 

A aby se nezapomnělo ani na umělecké potřeby, využít můžete kampaně jako Maliarskeplatno.sk, či Malirske-platno.cz nebo Hudebnicentrum.cz a Kytary.sk a cz.

Kompletní seznam kampaní, které se hodí na propagaci k návratu dětí do školy, najdete v tabulce.

Kampaň Odkaz na produkty Provize Detail kampaně Konverzní poměr Průměrná provize
Artforum.sk Produkty Až 7% Zobrazit 3,02% 1,64€
Bux.sk Produkty Až 7% Zobrazit 3,73% 2,03€
BatohBobby.cz Produkty 7% Zobrazit 7,69% 4,39€
Daffer.sk Produkty Až 6% Zobrazit 6,2% 1,59€
DOMIbags.cz Produkty 8% Zobrazit 2,2% 8,59€
ENbook.cz Produkty Až 7% Zobrazit 0,9% 2,34€
ENdisc.cz Produkty Až 7% Zobrazit 2,1% 1,73€
HudebniCentrum.cz Produkty Až 5% Zobrazit 1,56% 7,85€
KnihyKazda.cz Produkty Až 15% Zobrazit 10% 2,60€
Kytary.sk Produkty Až 5,6% Zobrazit 3,93% 4,16€
Kytary.cz Produkty Až 5,6% Zobrazit 2,11% 3,10€
Maliarskeplatno.sk Produkty Až 5% Zobrazit 4,86% 1,51€
Malirske-platno.cz Produkty Až 8% Zobrazit 17,54% 1,41€
Melodyshop.sk Produkty 5% Zobrazit 1% 5,52€
Market24.sk Produkty Až 5% Zobrazit 1,09% 1,66€
Market-24. cz Produkty Až 5% Zobrazit 1% 1,33€
Obraznastenu.sk Produkty Až 8% Zobrazit 1,02% 2,46€
Obraznastenu.cz Produkty Až 8% Zobrazit 2,72% 2,92€
PantaRhei.sk Produkty Až 7% Zobrazit 2,51% 1,63€
Stil.cz Produkty Až 15% Zobrazit 6,67% 3,57€
Topgal.sk Produkty 10% Zobrazit 2,63% 6,75€

Know-how tip

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?