Srpnové novinky pro publishery
Ani nevíme jak a ocitli jsme se za polovinou letních prázdnin, o krok blíže k hlavní e-commerce sezóně. Standardně je červenec jeden z nejslabších měsíců a horké počasí uplynulých dní by naznačovalo, že tomu tak opravdu bylo. Pojďme se tedy společně podívat na to, jestli tomu tak skutečně je.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale také jako podcast. Květnové novinky pro publishery Vám ve videu přináší Julie a Paco. 🙂
Zastoupení trhů v červenci 2022
V tomto letním měsíci se mírně změnilo zastoupení jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí v síti Dognet, ale pořadí zůstalo nezměněno. Nejsilnější slovenský trh se podílí 51 %, český, 34 %, maďarský 9 %, následuje polský se 4 % a rumunský s 2 %.
Shrnutí měsíce červenec 2022
- Počet konverzí – 72 496
- Vyplacené provize publisherem – 296 077 €
- Celkový obrat e-shopů – 5 690 445 €
Zastoupení segmentů v červenci 2022
Už ani není třeba opakovat, že nejsilnějším segmetnem je stále bezkonkurenční bydlení a nábytek, které se aktuálně podílí 49 % na vyplacených provizích a 30 % na počtu konverzí.
V ostatních segmentech se udály jen minimální změny.
Změny v segmentech červenec 2022 vs. červen 2022
Paradoxně, oproti očekávání poklesu napříč všemi segmenty, se v každém jednom segmentu počet konverzí mezi měsíci červen a červenec zvýšil. Podle toho to vypadá, že zatím byl nejslabším měsícem roku červen a tudíž to nejhorší už je za námi.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
Počet konverzí se sice meziměsíčně zvýšil ve všech segmentech, při hodnotě objednávky je tomu už trochu jinak.
V segmentech Zdraví a výživa, Finance a velmi mírně i Sport a Ostatní se průměrná hodnota objednávky zvýšila. No v segmentech Móda a krása a Elektro byla v měsíci červenec o něco nižší.
V segmentu nábytek a bydlení zůstala beze změny.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
Skoro stejně tomu bylo i při srovnání výše průměrné provize. Mírně se snížila v segmentech Móda a krása, Elektro ale i Ostatní.
Ve všech ostatních segmentech mírně vzrostla.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání června s červencem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v červnu alespoň 50 a více konverzí.
- Yogabazaar.hu +196 %
- Bonprix.cz +126 %
- Topankovo.sk +118 %
- iSexshop.sk +114 %
- Relleciga.sk +95 %
- Ruzovyslon.sk +80 %
- Vsepropejska.cz +67 %
- Eyerim.hr +61 %
- Najlepsiehracky.sk +57 %
- Lampyasvetla.sk +56 %
- Botovo.cz +56 %
- AXA-assistance.sk +55 %
- Topshop.sk +54 %
- Provysavace.cz +47 %
- Dormeo.sk +41 %
- Lovesexshop.sk +39 %
- Mojnabytok.sk +38 %
- ZlavaDna.sk +38 %
- Helveti.cz +37 %
- Mobileonline.sk +35 %
Kampaně s největšími výdělky v červenci 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla-24.cz
- 4home.cz
- MerkuryMarket.sk
- Decathlon.sk
- Svetla.sk
- 4home.sk
- Mall.sk
V žebříčku kampaní s největšími výdělky za červenec 2022 se udály jen minimální změny. První dvě místa si stále drží kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na třetím místě se ocitl Baumax.cz, který si vyměnil místo s také českou kampaní, Svetla-24.cz.
Decathlon.sk se propadl z pátého na sedmé místo a naopak se vyšvihla kampaň 4home.cz. Šesté místo si drží MerkuryMarket.sk, osmé Svetla.sk, na deváté se dostal 4home.sk a vypadla kampaň Blancheporte, kterou na desátém místě nahradil Mall.sk.
Nejlepší výdělky publisherů za červenec 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 3 974 | 23 978 € |
Ostatní | 2 632 | 18 993 € |
Ostatní | 1 837 | 14 739 € |
Obsah | 3 196 | 13 855 € |
Obsah | 5 352 | 11 913 € |
Ostatní | 4 170 | 10 898 € |
Obsah | 1 154 | 9 254 € |
Obsah | 1 605 | 8 488 € |
Ostatní | 2 594 | 6 770 € |
Ostatní | 2 357 | 6 684 € |
Obsah | 781 | 5 027 € |
Ostatní | 364 | 4 105 € |
Obsah | 592 | 3 736 € |
Obsah | 544 | 3 520 € |
Ostatní | 1 404 | 3 479 € |
“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”
Tip na srpen – Back to school kampaně
Léto je v plném proudu, ale ani se nenadějeme a bude zde čas příprav do školy, kdy začnou rodiče myslet na to, že je třeba připravit své školáky do školních lavic. Začátek školního roku rodičům přináší spoustu starostí s přípravou a často nevědí, kde pořídit všechny potřebné pomůcky do školy pro své děti.
V tipech na kampaně na srpen vám chceme usnadnit tuto práci, a proto se pojďme podívat na seznam kampaní nabízející produkty pro školáky do školy, které můžete propagovat. Najdete v nich školní tašky, penály, sešity, učebnice, kreativní a umělecké pomůcky, přezůvky a mnoho dalších.
Jednou z top kampaní se školními potřebami a školními taškami je jednoznačně Market24.sk a Market-24.cz. Tento inzerent si pro vás dokonce přichystal také bannery a kupón na 5 % slevu v obou kampaních, platný až do 30.9.2022. Znění kódu pro obě kampaně je M24skola.
Nezapomeňte ani na kampaně knihkupectví jako například PantaRhei.sk, Bux.sk, KnihyKazda.cz a další.
Umělecké potřeby pro školáky v každém věku naleznete na Maliarskeplatno.sk / Malirske-platno.cz, HudebniCentrum.cz neboMelodyshop.sk.
No a každý školák potřebuje do školy kvalitní přezůvky, které naleznete například v kampaních Bosonožka.sk a Bosonožka.cz
Více kampaní s produkty pro školáky naleznete v samostatném článku.