Špatné bannery

Špatné bannery

Bannery jsou základem každé affiliate kampaně. To je pravda, ale jak naznačil Michal Majgot z Affilak.cz, možná bannery nejsou tou nejlepší cestou. Jak tedy dále? Už vícekrát jsme zde psali, že je dobré vydat se jinou než „bannerovou“ cestou. Affiliate je o kreativitě a touze zvýšit zisky online projektů, či dokonce budovat projekty pro affiliate kampaně. Můžete zkusit kampaňové minisites, nastavit analytiku pro thank you pages, nevyužitý automatický či direct mailing. Využijte také sílu své domény. Možností je hodně.
Nejhorší, co můžete v affiliate kampani udělat, je bez přemýšlení nasadit bannery a potom zkonstatovat, že to nefunguje.

Nebuďte leniví!

Affiliate kampaně jsou dlouhodobá věc. Zkoušejte si s nimi hrát! Proč jsou bannery špatné? Protože se v 99 % špatně používají. Umísťují se na pozice, kam už návštěvník nezabloudí pohledem nikdy. Jak alespoň trochu správně umístit bannery, najdete v našem článku, kde se tomu věnujeme. Nezastávám radikální názor, že bannery je třeba prostě vypnout. To ne. Bannery jsou a budou základem affiliate kampaně, ale je nutné je udělat pořádně. Vybrat jen bannery účinné a ty umístit. Pravdou je však i to, že na různých portálech mají stejné bannery jiný click-rate. CTR se dá zevšeobecnit, ale to není vždy ideální a správné. To, co někde funguje, jinde nemusí a naopak.

Jak tedy na to, když chci používat bannery?

Pokud jsou u kampaně bannery, je třeba je zkusit. Na pár dní. Když bude počet kliků malý, je třeba se zamyslet. Ano, sledujeme primárně kliky a ne prodeje. Ty přicházejí často později, ne hned v prvních dnech. Pokud byste nebyli spokojení s výsledky a zkusíte vícero umístění, je ideální udělat si vlastní bannery a ty testovat. Zkuste přidat vlastní call to action, vyberte sortiment, který zajímá vaše čtenáře. Zkuste vypíchnout poštovné zdarma, akce, „slevy na tento den“ apod.
Zkuste se zeptat sami sebe: „Na co bych kliknul, pokud by bylo v banneru pro tuto kampaň?“.
Inzerent (majitel kampaně) nemá vždy čas vytvářet dočasné sady bannerů, nasazovat je do systému. Chcete vydělat víc? Nenechejte všechno na jiných! Chopte se šance samostatně! Ano, je lehké zkonstatovat, že „kampaň má špatné bannery“. Umístili jste je správně? Vybrali jste správnou kampaň? Neměli jste náhodou prostě vybraný špatný banner? Zkoušejte! Testujte!

Bannery nejsou špatné, jsou jen nepochopené

„Smrt bannerům!“ – čekáme, kdy se začnou po ulicích objevovat takovéto transparenty. Dříve, než je zavrhneme, zkusme se zamyslet, zda i my pro ně neumíme něco udělat. U nás v affiliate síti se snažíme nabízet dobré a výkonné bannery, ale ne vždy má inzerent budget na optimalizaci bannerů, testování a tvorbu stále nových sad. Proto je dobré, když se sám publisher zamyslí a investuje trochu času do tvorby vlastního custom banneru, který bude mít několikanásobně vyšší konverzi.
Bannery nejsou zlo. Zlo jsou neefektivní bannery, na které nikdo nekliká a už vůbec nikdo nenakupuje. Ale je to opravdu jen jejich chyba?

Jedna ukázka na závěr

Bannery kampaně nejsou špatné, ale vlastní banner, resp. reklamní plocha, bude mít vyšší úspěšnost. zkazka_vlastne_bannery  
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?