SEO články a copywriting

SEO články a copywriting

Při tvorbě webu nebo obsahu na web je důležité vzít do úvahy i fakt, že ho bude možné vyhledat pomocí Google, resp. jiného vyhledávače. Jestli prodáváme “plastová okna”, tak se musíme snažit, aby se přes klíčové slovo “plastová okna” dal najít web. Samozřejmě, obsah a jeho správná struktura jsou jen částí celku, který ovlivňuje samotný úspěch ve vyhledávání.

Předtím, než začnete

Důležitá je příprava. S tvorbou obsahu jde ruku v ruce analýza klíčových slov. To je už na jiné téma, ale v krátkosti jde o to, udělat si seznam relevantních klíčových slov, na která se chceme zaměřit.

Když si vezmeme náš příklad s plastovými okny, tak půjde o seznam slov, která se okolo této oblasti vyskytují při vyhledávání. Google nabízí jednoduchou pomůcku – Google Keyword planner. Ten ukáže, jaká klíčová slova se objevují ve vaší oblasti.

Analýza kľúčových slov

Analýza klíčových slov

Stačí si prohlédnout nejvíce frekventovaná slova a vybrat několik, na která se chcete zaměřit. Není to žádná “rocket science”. Platí jako skoro všude – 80 % se naučíte rychle, ale na zbývajících 20 %, aby to bylo opravdu pořádně, budete potřebovat mnohem více času. Základem je vybrat slova, resp. určit si jisté priority a postupnost.

Přemýšlejte jako uživatel a indexovací robot současně

Indexovací robot vyhledávače je automatický stroj, který prohledává web. Prochází stránky a zjišťuje, co se na nich nachází. Následně to přidává do vyhledávání. Tvoří základní bránu do vyhledávání. Co na stránce není, to robot samozřejmě nenajde.

Když se koncipuje obsah a nadpisy, je třeba myslet na to, aby se klíčové slovo, podle kterého má být článek vyhledávaný pomocí Google, v textu skutečně nacházelo. Nemůžete ho tam tlačit uměle, ale musíte ho logicky začlenit do obsahu. Všeobecně bych řekl, že na 40 slov by mohlo připadat jedno klíčové slovo + ideálně klíčové slovo i v nadpisu.

Logicky je potom potřebné členit obsah na podstránky a články podle klíčových slov. To je už o samotném “SEO copywritingu”, kdy copywriter ví, že je třeba myslet jako uživatel. Je potřebné si položit otázku, podle jakého slova bych článek hledal a to slovo tam samozřejmě musí být.

Balíčky klíčových slov pro obsah

Know-how copywritera je i v tom, že umí rozčlenit slova do “balíčků”. Dá se říct: co balíček, to podstránka (článek). V jednom balíčku jsou klíčová slova z jednej oblasti, a tedy celá podstránka je pro jedno téma. Je špatné kombinovat mnoho klíčových slov pro jeden obsah. Jednak se tak každé z nich oslabí a stejně tak je to horší pro uživatele.

Opět je potřebné připomenout si pravidlo “práce a uživatelé”. Co je lepší? Jeden velký, chaotický článek přecpaný klíčovými slovy na jedné podstránce nebo víc podstránek, speciálních pro různá témata?

U těch plastových oken:

  • Balíček č.1 – všeobecný obsah o plastových oknech, výhody, nevýhody apod.
  • Balíček č.2 – ceníky plastových oken, z čeho se skládá cena apod.
  • Balíček č.3 – střešní okna, výhody, nevýhody, ceny apod.
  • … atd.

Jak zpracovat zadání

Při zadání na výrobu textů se stačí řídit selským rozumem a to možná pomůže:

  1. Kvalitní analýza klíčových slov.
  2. Rozumné rozdělení slov do balíčků a jejich přerozdělení mezi dodávaný obsah.
  3. Jasná struktura webu, pro který se obsah píše. Pokud jde o články, tak si definovat konkrétní článek + jeho cílová slova.
  4. Necpat zbytečně mnoho slov (ani příbuzných) do jednoho obsahu.
  5. Myslet na to, jak bych to hledal přes vyhledávač a zda bych to našel

Dobré zadání je základem

Když už investujete čas nebo peníze do obsahu, dobře si ho naplánujte. Těch pár minut navíc při pořádné analýze slov se opravdu vyplatí. “Free” traffic z organického vyhledávání vám to vrátí několikanásobně.

Autor: Štefan Polgári, CEO Lead Media

SEO články a copywriting

Líbil se ti článek?



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?