SEO články a copywriting

SEO články a copywriting
Při tvorbě webu nebo obsahu na web je důležité vzít do úvahy i fakt, že ho bude možné vyhledat pomocí Google, resp. jiného vyhledávače. Jestli prodáváme “plastová okna”, tak se musíme snažit, aby se přes klíčové slovo “plastová okna” dal najít web. Samozřejmě, obsah a jeho správná struktura jsou jen částí celku, který ovlivňuje samotný úspěch ve vyhledávání.
Předtím, než začnete
Důležitá je příprava. S tvorbou obsahu jde ruku v ruce analýza klíčových slov. To je už na jiné téma, ale v krátkosti jde o to, udělat si seznam relevantních klíčových slov, na která se chceme zaměřit.
Když si vezmeme náš příklad s plastovými okny, tak půjde o seznam slov, která se okolo této oblasti vyskytují při vyhledávání. Google nabízí jednoduchou pomůcku – Google Keyword planner. Ten ukáže, jaká klíčová slova se objevují ve vaší oblasti.
Stačí si prohlédnout nejvíce frekventovaná slova a vybrat několik, na která se chcete zaměřit. Není to žádná “rocket science”. Platí jako skoro všude – 80 % se naučíte rychle, ale na zbývajících 20 %, aby to bylo opravdu pořádně, budete potřebovat mnohem více času. Základem je vybrat slova, resp. určit si jisté priority a postupnost.
Přemýšlejte jako uživatel a indexovací robot současně
Indexovací robot vyhledávače je automatický stroj, který prohledává web. Prochází stránky a zjišťuje, co se na nich nachází. Následně to přidává do vyhledávání. Tvoří základní bránu do vyhledávání. Co na stránce není, to robot samozřejmě nenajde.
Když se koncipuje obsah a nadpisy, je třeba myslet na to, aby se klíčové slovo, podle kterého má být článek vyhledávaný pomocí Google, v textu skutečně nacházelo. Nemůžete ho tam tlačit uměle, ale musíte ho logicky začlenit do obsahu. Všeobecně bych řekl, že na 40 slov by mohlo připadat jedno klíčové slovo + ideálně klíčové slovo i v nadpisu.
Logicky je potom potřebné členit obsah na podstránky a články podle klíčových slov. To je už o samotném “SEO copywritingu”, kdy copywriter ví, že je třeba myslet jako uživatel. Je potřebné si položit otázku, podle jakého slova bych článek hledal a to slovo tam samozřejmě musí být.
Balíčky klíčových slov pro obsah
Know-how copywritera je i v tom, že umí rozčlenit slova do “balíčků”. Dá se říct: co balíček, to podstránka (článek). V jednom balíčku jsou klíčová slova z jednej oblasti, a tedy celá podstránka je pro jedno téma. Je špatné kombinovat mnoho klíčových slov pro jeden obsah. Jednak se tak každé z nich oslabí a stejně tak je to horší pro uživatele.
Opět je potřebné připomenout si pravidlo “práce a uživatelé”. Co je lepší? Jeden velký, chaotický článek přecpaný klíčovými slovy na jedné podstránce nebo víc podstránek, speciálních pro různá témata?
U těch plastových oken:
- Balíček č.1 – všeobecný obsah o plastových oknech, výhody, nevýhody apod.
- Balíček č.2 – ceníky plastových oken, z čeho se skládá cena apod.
- Balíček č.3 – střešní okna, výhody, nevýhody, ceny apod.
- … atd.
- Kvalitní analýza klíčových slov.
- Rozumné rozdělení slov do balíčků a jejich přerozdělení mezi dodávaný obsah.
- Jasná struktura webu, pro který se obsah píše. Pokud jde o články, tak si definovat konkrétní článek + jeho cílová slova.
- Necpat zbytečně mnoho slov (ani příbuzných) do jednoho obsahu.
- Myslet na to, jak bych to hledal přes vyhledávač a zda bych to našel