
Říjnové novinky z Dognetu pro publishery
Přinášíme vám druhé pokračování Novinek pro publishery. Znovu se tu dozvíte zajímavé novinky z Dognetu, čísla a statistiky o kampaních a také tipy na co nejefektivnější propagování kampaní. Plus nakonec najdete odkaz na CoolWriters.sk, spolehlivé a kvalitní copywritery, které doporučujeme 💪👍
Novinky z Dognetu budou vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast.
Zastoupení trhů v říjnu 2020
Poměr jednotlivých trhů zůstává stále v podstatě stejný, kdy největší je stále Slovensko, postupně ho dobíhá stále rostoucí Česko a s větším odstupem následuje Maďarsko, Polsko a Rumunsko. Česko stále mírně roste, čemuž jsme velmi rádi.
Zastoupení segmentů v říjnu 2020
Celkový poměr zastoupení segmentů se v říjnu výrazně nezměnil. Zajímavé je, že v porovnání se zářím výrazně narostl segment Nábytku a Bydlení. Naopak s příchodem podzimu o něco poklesl segment sportu.
Změny v segmentech říjen vs. září 2020
Blížíme se k vrcholu sezóny 2020 a je to vidět i na výsledcích. Počet prodejů se v říjnu zvýšil v každém segmentu kromě financí. Finance nepodléhají výrazné sezónnosti a ani dlouhodobě nejsou prioritním zaměřením Dognetu.
Naopak počet provizí v segmentu nábytku a bydlení se proti minulému měsíci téměř zdvojnásobil. Relativně vysoký nárůst zaznamenáváme i v segmentech ostatní, elektro a móda a krása.
Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech
V některých segmentech mírně klesla průměrná hodnota objednávky i průměrná výška provize v porovnání s předcházejícím měsícem. Například v segmentech módy a krásy, ostatní, bydlení a nábytku či zdraví a výživa. Pokles je jen velmi mírný a vykompenzovaný výrazně vyšším počtem prodejů.
Skokani
Do úvahy jsme brali jen kampaně, které měly už v září aspoň 50 a víc prokliků.
- Ochutnejorech.cz – nárůst o 250 %
- Pantarhei.sk – nárůst o 190 %
- Delimano.sk – nárůst o 152 %
- Temponabytok.sk – nárůst o 150 %
- NejlevnejsiZbozi.cz – nárůst o 134 %
- Signal-nabytok.sk – nárůst o 128 %
- Darcekovy-raj.sk – nárůst o 124 %
- Kokiskashop.cz – nárůst o 109 %
- 4home.cz – nárůst o 109 %
- Svet-svietidiel.sk – nárůst o 102 %
- Olivie.cz – nárůst o 101 %
- Market-24.cz – nárůst o 100 %
- Reserved.com / sk – nárůst o 95 %
- Darkovo.cz – nárůst o 94 %
- Lahome.cz – nárůst o 91 %
- Novaline.cz – nárůst o 90 %
- Maliarskeplatno.sk – nárůst o 89 %
- Electronic-star.ro – nárůst o 87 %
- Dormeo.sk – nárůst o 86 %
- Klarstein.cz – nárůst o 85 %
Tento měsíc se na přední příčky probojovala i kampaň PantaRhei.sk, která narostla o 190 % meziměsíčně a aktuálně je 2. nejlepší kampaň v počtu prodejů.
Poskočily i kampaně, které mají v tomto období tradičně silnou sezónu, protože jsou oblíbené na nakupování dárků, jako Delimano, Dormeo, Darcekovy-raj.sk, Darkovo, či 4home. Do této skupiny “dárkových” e-shopů jednoznačně patří také knihkupectví PantaRhei.sk. Předpokládáme, že tento typ e-shopů bude stoupat i nadále.
Kampaně s největšími výdělky
- Temponabytok.sk
- 4home.cz
- Insportline.sk
- 4home.sk
- Nejlevnejsinabytek.cz
- Svetla24.cz
- Andreashop.sk
- Decathlon.sk
- Grizly.sk
- Klarstein.sk
V žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní nastala výrazná změna oproti minulému měsíci. Kampaň Temponabytok.sk se v září ocitla na posledním místě top 10 nejlépe vydělávajících kampaní, zatímco v říjnu je v jeho čele.
V žebříčku se objevily i kampaně inSPORTline.sk, Nejlevnejsinabytek.sk, Svetla24.cz a Klarstein.sk, které v něm minulý měsíc vůbec nefigurovaly.
Nejlepší výdělky publisherů za říjen 2020
Typ | Počet prodejů | Provízie |
Obsah | 3 120 | 17 666,87 € |
Obsah | 3 948 | 17 146,68 € |
Obsah | 3 156 | 16 213,89 € |
Cashback | 6 065 | 15 884,97 € |
Obsah | 2 448 | 15 396,75 € |
Obsah | 1 440 | 11 379,21 € |
Kupón | 5 148 | 11 139,35 € |
Obsah | 2 167 | 8 900,33 € |
Cashback | 3 250 | 8 613,94 € |
Obsah | 1 119 | 7 856,15 € |
Kupón | 2 690 | 7 116,66 € |
Obsah | 745 | 6 265,47 € |
Kupón | 2 188 | 5 437,33 € |
Obsah | 1 022 | 5 119,84 € |
Obsah | 442 | 4 289,83 € |
Tip na říjen – párty kampaně
“Párty segment” je segment, na který publisheři často zapomínají. Přitom se v něm dá dělat super obsah a máme dokonce i zajímavé kampaně s dobrými provizemi, které můžete používat.
Máme kampaně, které mají vysloveně párty sortiment, jako Mojaparty.sk, MojeParty.cz nebo Heliumking.sk / cz / hu, kampaně, které ho mají jako doplňkový sortiment – například Daffer.sk či Wiky.sk a pokud zrovna nepíšete o dětské párty, využít se dají také alko kampaně jako Bevmarket.sk, Panalfred.cz či SvetNapojov.sk.
Ať už máte všeobecnější lifestyle blog či magazín, projekt zaměřený na děti, zábavu, na svatby nebo vysloveně na párty a oslavy, máme pro vás pár tipů, jak tyto kampaně využít:
- Zaměřte se na velké svátky – během roku je několik hlavních událostí ideálních na uspořádání párty. Mikuláš, Vánoce, Silvestr, Valentýn, masopust, Velká noc, nebo na Slovensku méně tradiční, ale už úplně běžný Helloween nebo Den sv. Patricka. Každý z těchto svátků je známý oslavami a specifickou výzdobou.
- Dětské oslavy – které dítě nemiluje oslavy a který rodič nechce svému dítěti dopřát tu nejkrásnější párty? Využijte to, můžete psát o různých tematických párty pro děvčata, pro chlapce, pro ty nejmenší děti i pro ty větší. Nápadů je obrovské množství a na párty e-shopech najdete mnoho tipů a široký výběr produktů na různé tematické párty.
- Narozeninové oslavy pro dospělé – zaměřte se hlavně na životní jubilea. Přece jen, většina dospělých běžné narozeniny až tak neprožívá, ale kulatiny si zaslouží pořádnou párty. Dejte tipy na vkusnou či zábavnou výzdobu pro různé ročníky, pro muže či pro ženy. Nezapomeňte doporučit online nákup kvalitních alko nápojů na párty za výhodné ceny.
- Baby Shower – čím dál tím oblíbenější koncept i v našich končinách – oslava blížícího se nového života, kterou pořádá sama budoucí maminka nebo její blízká kamarádka. Tato oslava není stále na Slovensku úplně běžná, ale v zahraničí je velmi populární. Párty obchody nabízejí široký sortiment i pro tento typ oslav.
- Rozlučky se svobodou – snad jedna z nejšílenějších párty v životě, uspořádaná před vstupem do manželství. Svým čtenářům můžete navrhnout různé tematické párty, bláznivou výzdobu a jednoznačně nezapomeňte na alkohol.
- Svatba – dekorace, stolování, výzdoba auta, světla nebo umělé květy – to je jen zlomek věcí, které budoucí nevěsta potřebuje opatřit. Párty e-shopy často nabízejí i takové detaily jako polštářky na prsteny, jmenovky a označení stolů, výslužkové krabice a mnoho dalšího. Svatba je vděčné téma, na které se dá napsat velké množství obsahu, při kterém tyto kampaně jednoznačně využijete.
Tip na nástroj
Nemusíte používat fotky jen z free fotobank. Ty používají publisheři nejčastěji a je to sice také dobré řešení, ale originální fotky jsou ještě lepší. Proto doporučuji fotobanku Depositphotos.com. Má velmi přijatelné ceny a během Black Friday se tam dají nakoupit kredity, které vám umožní koupit fotku za méně než 1 USD za kus. Toto je Štefanův říjnový tip pro vás. Díky Black Friday akci na Deposithphotos.com můžete mít relativně levně zajímavé a originální fotky.
Know how tip
Hodně z vás deleguje psaní článků na copywritery. Sami víte, že obsah je extrémně důležitý a content marketing je velké téma. My máme velmi dobré zkušenosti s Coolwriters.sk. Je to vlastně agentura zastřešující copywritery. Dělají kvalitní obsah a mají velmi dobré ceny. Coolwriters.sk je přesně v tom správném poměru ceny a kvality. Pokud tedy hledáte copywritery, nebo uvažujete, že začnete delegovat tvorbu obsahu na profíky, Coolwriters jsou ta správná volba.
To bude od nás pro tentokrát všechno, přejeme hodně konverzí a s dalším dílem jsme tu znovu za měsíc.